AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Jeg bor i et kollektiv som er eid av et selskap. I kollektivet er vi 5 stykker, og i resten er det 20-30 boende, også i kollektiv. Selskapet eier i en del av bygget, bygget eies av noen andre. Problemet er at hun ene som bodde her før, mista nøkkelen sin. Hun betalte beløpet(ca 3000 kr) for at de skulle lage nye nøkler. Dette står i kontrakten. Men nå har det gått 3 måneder uten at vi har fått nye nøkler, og jenta har flytta ut for to måneder siden. Er dette lov!? Hva gjør jeg? Skal jeg være "bitter" å si at de må skifte låsene? De er ikke flinke å ordne opp i ting, alt tar ekstremt lang tid, og dette har jeg en dårlig følelse på.. Man kan undre på hvor mange nøkler som er på avveie.. Anonymous poster hash: 10528...dbe
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Ingen? Anonymous poster hash: 10528...dbe
Loka85 Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 Stakkars, jeg forstår hvordan du har det. Jeg har bodd i kolekktiv før. Følte meg aldri trygd selv. Da jeg også lurte på hvor mange hadde "glemt" nøkler gjennom alle de åre. Jeg vet ikke, jeg ville ihvertfall puret på det ja og sagt at jeg føler meg ikke tryg. Skulle jeg miste noe, eller skjer meg noe, så står dere til ansvar.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 Så sant ikke nøkkelen var merket med navn/adresse eller ble mistet sammen med noe annet som identifiserer eieren så hadde jeg ikke brydd meg. Anonymous poster hash: 87160...04c
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #5 Skrevet 11. juli 2014 Så sant ikke nøkkelen var merket med navn/adresse eller ble mistet sammen med noe annet som identifiserer eieren så hadde jeg ikke brydd meg.Anonymous poster hash: 87160...04c Det er det vi ikke vet. Og jeg tørr ikke tenke på hvor mange andre som er mistet.. Jeg har investert i nesten hele leiligheten med møbler og diverse. Så om vi får innbrudd, hvem har skylden? Jeg er forsikret, men har en egenandel på 4000 om noe skjer. Vi har nemlig hatt mange innbrudd tidligere, men ikke på over et år. Og det var naboene over tror jeg. Anonymous poster hash: 10528...dbe
Gjest Coolaid Skrevet 11. juli 2014 #6 Skrevet 11. juli 2014 Ta kontakt med leieboreforeningen. Spør dem til råds om hva dere skal gjøre. Og frem skriftlig et krav til selskapet hvor du belyser problemet. Det er viktig å ha ting skriftlig. Dersom det er betalt 3000 kr så tror jeg det skulle dekke bytte av ny lås med nøkler. Jeg forstår ikke hva dere skal få for de 3000. Skal lås byttes ? Skal det produseres nye nøkler som til alle, som du skriver ? Da er jo problemet akkurat det samme.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Leieboerforeningen er korrekt adresse i denne saken. Er dette nøkler som er merket med nummer? Anonymous poster hash: 11f54...9c9
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #8 Skrevet 12. juli 2014 Herregud så konfliktsky og stakkarslige folk er. Det er jo bare til å spørre! Leieboerforeningen?? What?? Anonymous poster hash: c346b...84e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #9 Skrevet 12. juli 2014 Ta kontakt med leieboreforeningen. Spør dem til råds om hva dere skal gjøre. Og frem skriftlig et krav til selskapet hvor du belyser problemet. Det er viktig å ha ting skriftlig. Dersom det er betalt 3000 kr så tror jeg det skulle dekke bytte av ny lås med nøkler. Jeg forstår ikke hva dere skal få for de 3000. Skal lås byttes ? Skal det produseres nye nøkler som til alle, som du skriver ? Da er jo problemet akkurat det samme. Lås og nøkkel skal byttes. Jeg regner med de har et delt ansvar med de som eier hele blokka. Vi vet ikke hvem som eier blokka. Jeg har sendt mail, men etter erfaring vil det ikke skje noe på et halvt til et år. Hva skal man akseptere av venting på slikt? Anonymous poster hash: 10528...dbe
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #10 Skrevet 12. juli 2014 Lås og nøkkel skal byttes. Jeg regner med de har et delt ansvar med de som eier hele blokka. Vi vet ikke hvem som eier blokka. Jeg har sendt mail, men etter erfaring vil det ikke skje noe på et halvt til et år. Hva skal man akseptere av venting på slikt? Anonymous poster hash: 10528...dbe Vet dere ikke hvem dere leier av? Har dere ikke en kontrakt, for eksempel? Anonymous poster hash: c346b...84e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #11 Skrevet 12. juli 2014 Betal kun halv leie og skriv skriftlig at resterende beløp blir ikke betalt før lås er skiftet og alle har fått ny nøkkel. Enkelt og greit Anonymous poster hash: 4d1b5...2a6
Gjest Coolaid Skrevet 12. juli 2014 #12 Skrevet 12. juli 2014 AnonymBruker, on 12 Jul 2014 - 11:00, said: Herregud så konfliktsky og stakkarslige folk er. Det er jo bare til å spørre! Leieboerforeningen?? What??Anonymous poster hash: c346b...84e Ts lurer på hvilke rettigheter hun har. Da er det naturlig å spørre hos leieboerforeningen som har kompetanse og informasjon. Hva har det med konflikt å gjøre ?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #13 Skrevet 12. juli 2014 Vet dere ikke hvem dere leier av? Har dere ikke en kontrakt, for eksempel? Anonymous poster hash: c346b...84e Klart vet vi hvem vi leier av, men vi vet ikke hvem som eier selve bygget. De vi leier av eier bl.a leiligheten vi bor i, og leiligheten over. Anonymous poster hash: 10528...dbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå