AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Jeg har fått jobb i en liten by der jeg ikke kjenner noen. I byen 1 time unna har jeg mange venner. I den første byen er det litt billigere og bo, og da bor jeg nærme jobben, men kjenner ingen der. I den andre byen er det dyrere, og jeg får 1 time reisevei hver vei til jobben. Men til gjengjeld har jeg et stort nettverk der. Hva ville dere gjort? Bodd billigere, nærme jobben, men ingen venner? Eller bodd litt dyrere, brukt 2,5 timer på reise hver vei, men ha et sosialt liv utenom jobben? Anonymous poster hash: 4562c...59b
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Jeg har fått jobb i en liten by der jeg ikke kjenner noen. I byen 1 time unna har jeg mange venner. I den første byen er det litt billigere og bo, og da bor jeg nærme jobben, men kjenner ingen der. I den andre byen er det dyrere, og jeg får 1 time reisevei hver vei til jobben. Men til gjengjeld har jeg et stort nettverk der. Hva ville dere gjort? Bodd billigere, nærme jobben, men ingen venner? Eller bodd litt dyrere, brukt 2,5 timer på reise hver vei, men ha et sosialt liv utenom jobben? Anonymous poster hash: 4562c...59b Mente 2,5 time på reising daglig. Anonymous poster hash: 4562c...59b
asterix Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Jeg hadde valgt å bo billig og nært jobben. Jeg er ikke så opptatt av å bo nært gamle venner. 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Er det en mulighet for deg å bosette deg mellom jobb og nettverket ditt da? Slik at reiseveien til begge deler blir omtrent lik? Hadde ikke orket 2,5 timer med pendling hver dag om jeg kunne slippe. Og du er vel ikke sammen med vennene dine hver kveld etter jobb? Sjansen er stor for at pendling gjør at du ikke blir mer sosial om du bor nærme venner også.Anonymous poster hash: 65357...cb7 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Ville bodd så nært jobb som overhodet mulig, og heller hatt overskudd til å kjøre til venner et par ganger i uken. Anonymous poster hash: 31621...a60 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Jeg har fått jobb i en liten by der jeg ikke kjenner noen. I byen 1 time unna har jeg mange venner. I den første byen er det litt billigere og bo, og da bor jeg nærme jobben, men kjenner ingen der. I den andre byen er det dyrere, og jeg får 1 time reisevei hver vei til jobben. Men til gjengjeld har jeg et stort nettverk der. Hva ville dere gjort? Bodd billigere, nærme jobben, men ingen venner? Eller bodd litt dyrere, brukt 2,5 timer på reise hver vei, men ha et sosialt liv utenom jobben? Anonymous poster hash: 4562c...59b Dersom du er av typen som tilbringer tid med venner mer enn 5 dager i uka så bosett deg nær venner. Også dersom du liker å stadig "stikke innom" folk. Da slipper du unna med 5 dagers pendling til jobb mot 6-7 dagers pendling til venner. Men uansett er ikke 2.5 timer så innmari mye. Det er ikke nok til å isolere deg sosialt, altså. Så om du besøker venner en 3-4 dager i uka nå så kan du med letthet gjøre det om du flytter nært jobben. Om du pendler 2.5 timer til jobb eller 2.5 timer til venner går på ett ut, det. Tar akkurat like mye tid av døgnet.Anonymous poster hash: f53ac...ad3
Gjest FuturePrimitive Skrevet 10. juli 2014 #8 Skrevet 10. juli 2014 Bo nerme jobb. Reise 2,5 timer hver dag? Uutholdelig. Venner kommer du uansett ikke til å treffe så ofte lenger fram i livet når du stifter familie osv. Friends come and go. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Oi jeg er litt overrasket over svarene deres hehe. Er det virkelig så ille med lang reisevei? Jeg har ikke pendlet før, så vet ikke hvordan det er. Må tenke meg godt om, skikkelig dilemma dette. I tillegg er jeg singel, nærmer meg 30 år, og skal ærlig innrømme at sjansen for å møte noen er større i byen der jeg kjenner noen. Denne byen er større og jeg kommer til å være mer sosial der. Hvordan skal jeg bli kjent med folk i den lille byen? Liten arbeidsplass, der de fleste er en god del eldre enn meg. Anonymous poster hash: 4562c...59b
KaDust Skrevet 11. juli 2014 #10 Skrevet 11. juli 2014 Bodd billig. Bor selv en time - minst - unna mine beste venner. Hindrer oss ikke i å være sosiale det, altså.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #11 Skrevet 11. juli 2014 Jeg har pendlet så langt og jeg hadde definitivt og absolutt bosatt meg nær arbeidsplassen. Anonymous poster hash: 59ea5...098
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #12 Skrevet 11. juli 2014 Jeg har pendlet ca 1 time hver vei i et drøyt år før jeg flyttet nær arbeidsplassen. Pendlingen gikk fint så lenge jeg var innstilt på det, men det tok mye av døgnets timer, og jeg MÅTTE pendle hver dag siden jeg skulle på jobb. Jeg holder fremdeles kontakt med venner fra hjemstedet, vi treffes her eller der. Jeg vurderte å kjøpe bolig på "gale" siden av byen jeg bor ved, siden venner bor der, men er i dag VELDIG glad for at jeg kjøpte bolig her jeg gjorde. Er på rett side av byen i forhold til tidligere hjemtrakter, og er kun få minutter til jobb. At jeg slipper pendlingen til og fra jobb, gjør at jeg har mer overskudd og tid til å være sosial etter jobb. Da jeg pendlet måtte jeg opp over en time tidligere for å rekke jobb, og var også hjemme en drøy time senere. Etter middagslaging etc, var det ikke allverdens ork igjen til å være sosial. Så ble gjerne i helgene uansett, og da spilte det liten rolle hvor jeg bodde. Håper du tar rett avgjørelse for DEG, og blir fornøyd! Anonymous poster hash: dc2b4...040
Nordvesta Skrevet 11. juli 2014 #13 Skrevet 11. juli 2014 Ville bodd nærmere jobben og lagt ned tid og energi på å få meg nye venner og et sosialt nettverk på stedet. Bo dyrere, lang reisevei, mye bensin + slitasje på bilen og lange dager er ikke noe jeg hadde orket i lengden. 1
Puny Skrevet 11. juli 2014 #14 Skrevet 11. juli 2014 Spørs litt hva situasjonen din er, er du ung, singel og tilbringer masse av din fritid med venner på fritiden i hverdagene? Da ville jeg kanskje vurdert den dyre byen... Hvis du henger med venner 1-2 ganger i uken så ville jeg bodd nære jobben...
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #15 Skrevet 11. juli 2014 Jeg har fått jobb i en liten by der jeg ikke kjenner noen. I byen 1 time unna har jeg mange venner. I den første byen er det litt billigere og bo, og da bor jeg nærme jobben, men kjenner ingen der. I den andre byen er det dyrere, og jeg får 1 time reisevei hver vei til jobben. Men til gjengjeld har jeg et stort nettverk der. Hva ville dere gjort? Bodd billigere, nærme jobben, men ingen venner? Eller bodd litt dyrere, brukt 2,5 timer på reise hver vei, men ha et sosialt liv utenom jobben?Anonymous poster hash: 4562c...59b Bodd i byen jeg jobber i. Der er det billig og jeg får kort veien til jobben og mer fritid. Anonymous poster hash: 595ee...eb8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #16 Skrevet 11. juli 2014 Jeg har fått jobb i en liten by der jeg ikke kjenner noen. I byen 1 time unna har jeg mange venner. I den første byen er det litt billigere og bo, og da bor jeg nærme jobben, men kjenner ingen der. I den andre byen er det dyrere, og jeg får 1 time reisevei hver vei til jobben. Men til gjengjeld har jeg et stort nettverk der. Hva ville dere gjort? Bodd billigere, nærme jobben, men ingen venner? Eller bodd litt dyrere, brukt 2,5 timer på reise hver vei, men ha et sosialt liv utenom jobben?Anonymous poster hash: 4562c...59b Jeg har pendlet så langt, og det gikk greit så lenge jeg var barnløs. På morgen satt jeg og halvsov med musikk i ørene, og på ettermiddagen nøt jeg turen etter en lang dag (fin mulighet å koble ut). Jeg ville heller ha hatt ett sosial liv etter jobb. Anonymous poster hash: 38fb4...791
Gjest Silverstream Skrevet 11. juli 2014 #17 Skrevet 11. juli 2014 Bo nerme jobb. Reise 2,5 timer hver dag? Uutholdelig. Venner kommer du uansett ikke til å treffe så ofte lenger fram i livet når du stifter familie osv. Friends come and go. Så trist :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå