Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har bestilt mye produkter fra både Ebay, Lookfantastic, Feelunique og Strawberrynet, så jeg burde kjenne til alle fellene man kan ramle i ved netthandel, men denne gangen gikk jeg jammen rett i baret, og den fella kan det jo være greit for andre uerfarne å kjenne til.

Da jeg gikk inn på Lookfantastic denne gangen kom summene opp i norske kroner. Jeg fant meg det produktet jeg skulle ha og det kostet 180nkr. Betalte og tenkte ikke mer over det før regning ankom på moms og tollbehandlingsgebyr.

Lookfantastic har da satt varens verdi i pund og ikke i Nkr på utsiden av pakken.

Så da ble produktet plutselig 180 kroner dyrere pga tollbehandlingsgebyret og momsen. :( Og jeg kunne like gjerne kjøpt det i Norge.

Så pass på at beløpene kommer opp i pund, evnt dollar, og ikke norske kroner.

Legger inn en edit: Men nå tror jeg at jeg har funnet løsningen og da skal Lookfantastic jammen få ordne opp. ;)Det var tydeligvis 20% avslag på varen, mens det er ført opp den opprinnelige prisen på tolldeklarasjonen. Dette burde et såpass stort firma kunne klare og unngå, samt klare å finne ut selv ved henvendelse. Betaler de ikke tilbake mellomlegget, blir de en kunde mindre.

Endret av zellica
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Newbitch
Skrevet (endret)

Making sense since never?

Pund har høyere verdi enn krona

Endret av Newbitch
Skrevet

Målinga sense since never?

Pund har høyere verdi enn krona

Hmm? Ja det er jo det som ble problemet. Jeg betalte produktet i norske kroner, mens varens verdi på tolldeklarasjonen ble satt i pund. Og da ble det en differanse på 50 kr i forhold til det jeg faktisk betalte.

Jeg skjønte ikke.

?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte ikke.

Ikke jeg heller!

Anonymous poster hash: 6b1ad...9f5

Gjest Newbitch
Skrevet

Hmm? Ja det er jo det som ble problemet. Jeg betalte produktet i norske kroner, mens varens verdi på tolldeklarasjonen ble satt i pund. Og da ble det en differanse på 50 kr i forhold til det jeg faktisk betalte.

?

Og varens verdi blir ca £18. Hvordan dette da ikke går gjennom tollen gir ikke mening

• Liker 1
Gjest frk_Molly
Skrevet

Hadde de skrevet 180 pund isteden for 180kr? Isåfall burde du si fra til lookfantasic.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de hadde skreve 180 pund og ikke NOK.

Anonymous poster hash: a401f...512
Skrevet

Hadde de skrevet 180 pund isteden for 180kr? Isåfall burde du si fra til lookfantasic.

Nei de har skrevet 22 pund noe som gir ca 232 kr, mens jeg betalte 180. Varens kostnad på siden pr nå er 22 pund. Av en eller annen grunn har det vært en differanse mellom norske kroner og britiske pund på varen.

Og siden det er Lookfantastic som har gjort feilen, gir ikke posten/tollen ved dørene. Og Lookfantastic mener de ikke har gjort noe feil, og vil ikke betale tilbake moms og tollbehandlingsgebyr.

Men nå tror jeg at jeg har funnet løsningen og da skal Lookfantastic jammen få ordne opp. ;) Det var tydeligvis 20% avslag på varen, mens det er ført opp den opprinnelige prisen på tolldeklarasjonen. Dette burde et såpass stort firma kunne klare og unngå, samt klare å finne ut selv ved henvendelse. Betaler de ikke tilbake mellomlegget, blir de en kunde mindre.

Skrevet (endret)

Bestilte hos de EN gang, og aldri mer. Kjøpte vel varer for rundt 700 norske kroner, så jeg visste godt at jeg måtte betale toll for det, men de hadde satt feil pris utenpå pakken, rundt 3500 kroner mer enn den ordinære prisen (alt var skrevet i pund) så jeg endte opp med å betale nesten 1000 kroner mer i toll enn jeg ordinært skulle. Det er et par år siden så jeg husker ikke summen helt nøyaktig. Posten hadde gjort sitt riktig siden prisen på varene stod som de gjorde, og jeg husker jeg skrev mail ti Lookfantastic, uten svar. Så postet jeg hele greia på facebook siden deres og da fikk jeg mail etter en tid. Masse mailen frem og tilbake, og de skulle sette tilbake mellomlegget jeg hadde måttet betale for mye på kontoen min. Pengene kom ikke, jeg purret og de hadde problemer med kontonummeret mitt fordi det var en norsk bank, masse tull. Fikk 3 mailer der jeg svarte på alle at jeg bekreftet og godtok summen de kom fram til som var melllomlegget, men så hadde de forsøkt å ringe meg for å få det bekreftet siden jeg ikke hadde svart på mailene (noe jeg hadde alle gangene og også bevis på), da var det ny mail om at de hadde ringt, men ikke fått tak i meg. Jeg skrev dette på facebooksiden deres også etterhvert. Det var så mye krøll og tull, fikk tilbake det jeg hadde betalt for mye til slutt, tipper det tok ca 2 mnd. Så har aldri handlet der igjen etter det.

Endret av Memena
  • Liker 2
Gjest crazycatlady
Skrevet

Har ikke bestilt derfra på mange år. Bestiller kun fra feelunique og hqhair. Kjempefornøyd med begge de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...