AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Samboeren min nskker hele tiden om at vi må få barn (snakker om dette ofte), felles bolig (vi har hver vår leil, jeg leier ut min, mne bor med ham) og en felles fremtid for oss, men har ikke nevnt ekteskap noe særlig etter 4 år sammen. Hva skjer med det? Han har tidligere sagt at han er ute etter et seriøst forhold og å gifte seg (før det ble seriøst mellom oss). Antar at han ikke vil gifte seg med meg da, men da er det rart med alt det andre han snakker om... Egne erfaringer? Tror jeg må revurdere forholdet faktisk. Han er i slutten av 30-årene Anonymous poster hash: 9b01e...328
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Har du spurt om han vil gifte seg da? Kan vel ta initiativet du og?Anonymous poster hash: fd084...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Kan du ikke spørre han? Altså ikke nødvendigvis fri, men snakke sammen om fremtiden deres og hva det innebærer? Jeg har aldri hørt om noen som har blitt fridd til ut av det blå med mindre man har snakket om ekteskap som noe begge vil på forhånd. Anonymous poster hash: 9537d...212 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Har du spurt om han vil gifte seg da? Kan vel ta initiativet du og?Anonymous poster hash: fd084...2f2 Nei, han har sagt at han er imot at kvinner skal spørre selv. Jeg er ikke 100% komfortabel med det heller... Anonymous poster hash: 9b01e...328
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Kan du ikke spørre han? Altså ikke nødvendigvis fri, men snakke sammen om fremtiden deres og hva det innebærer? Jeg har aldri hørt om noen som har blitt fridd til ut av det blå med mindre man har snakket om ekteskap som noe begge vil på forhånd. Anonymous poster hash: 9537d...212 Jeg har jo selvfølgelig snakket om ting i den retningen, men han svarer aldri tydelig og åpent om at JA, JEG VIL AT VI SKAL GIFTE OSS. Det er alltid vagt og jeg er redd for å pushe Men når det gjelder barn og ellers fremtid sammen så er det som om han krever det av meg og da lurer jeg litt på om det er familie og barn han vil egentlig ha men ikke nødvendigvis meg..altså at det kunne vært hvem som helst i min plass, bar så lenge vedkommnde kan produsere barn for ham.. Anonymous poster hash: 9b01e...328
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Jeg har jo selvfølgelig snakket om ting i den retningen, men han svarer aldri tydelig og åpent om at JA, JEG VIL AT VI SKAL GIFTE OSS. Det er alltid vagt og jeg er redd for å pushe Men når det gjelder barn og ellers fremtid sammen så er det som om han krever det av meg og da lurer jeg litt på om det er familie og barn han vil egentlig ha men ikke nødvendigvis meg..altså at det kunne vært hvem som helst i min plass, bar så lenge vedkommnde kan produsere barn for ham.. Anonymous poster hash: 9b01e...328 Men om han er ute etter en "rugekasse" som du sier så kan han likegodt gifte seg med henne. Å oppløse et ekteskap tar knappe 12 mnd. Å bli kvitt den du deler barn med blir du bare i 3 tilfeller: egen, barnas eller den andre forelderens død. Ellers så er du stuck med dem i festlige lag livet ut og må dele barn, barnebarn og mulige oldebarn med vedkommende enten du vil eller ei.Anonymous poster hash: 81e00...140 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Men om han er ute etter en "rugekasse" som du sier så kan han likegodt gifte seg med henne. Å oppløse et ekteskap tar knappe 12 mnd. Å bli kvitt den du deler barn med blir du bare i 3 tilfeller: egen, barnas eller den andre forelderens død. Ellers så er du stuck med dem i festlige lag livet ut og må dele barn, barnebarn og mulige oldebarn med vedkommende enten du vil eller ei.Anonymous poster hash: 81e00...140 ja, men da er vel hele poenget at han ikke vil gifte seg med "rugekassen" og da blir jeg usikker på hele mannen. Vi har det ellers utmerket sammen TS Anonymous poster hash: 9b01e...328
Gjest Ciegus Skrevet 10. juli 2014 #8 Skrevet 10. juli 2014 Kan du ikke bare si det neste gang han nevner barn, da? "Jeg vil gjerne ha barn jeg, men det er uaktuelt før jeg er gift". Kan dere ikke snakke seriøst om slikt, er dere ikke klare for ekteskap med hverandre. Grunnleggende kommunikasjon, dette... 8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #10 Skrevet 10. juli 2014 Hvorfor skal man absolutt giftes? Nettopp det samme tenker min kjæreste (og samboer, gjennom 6,5 år). Han vil gjerne ha barn, men ser ikke poenget med å gifte seg. Jeg på den andre siden synes giftemål er et fint symbol på at man har tenkt til å holde sammen, og tross alt en mindre forpliktelse enn å få barn. Ergo, man burde gifte seg før man får barn. Usikker på om jeg kommer til å bli enig med kjæresten om dette noen gang :gjeiper: Er nok uansett ikke grunn til å gjøre det slutt for min del, ser på det som at vi har forskjellig syn på det, men er like forpliktet til å være sammen. Anonymous poster hash: 5227c...c54
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #11 Skrevet 10. juli 2014 Da tenker han vel ikke på giftemål for tiden da, kanskje han vil prioritere å bruke penger på barn og bolig. Det er tross alt litt mer praktiske ting å kaste bort haugevis av penger på enn et bryllup. Eller så har han lest om bridezillaer og gruer seg til mas og stress og prinsessebryllup. Eller så vil han overraske deg med frieri og håper du skal glemme hele saken så det blir en overraskelse når han frir. Eller noe helt annet. Jeg kan uansett ikke se at det er noe å stresse med i det hele tatt - vil han ha bolig og barn med deg, så er han tusen ganger mer låst til deg enn om han bare gifter seg med deg. Giftemål kan oppløses etter et år med enkelt papirarbeid, mens boliger må kjøpes ut og selges og fordeles, og barn forblir felles livet ut. Anonymous poster hash: 8e8f9...7cd 1
Marie90 Skrevet 10. juli 2014 #12 Skrevet 10. juli 2014 Har han spesifikt at han vil gifte seg en dag og at han vil ha barn? Og har han sagt spesifikt at han vil gifte seg med deg og ha barn med deg? Er det en av de to eller begge deler?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #13 Skrevet 10. juli 2014 Nettopp det samme tenker min kjæreste (og samboer, gjennom 6,5 år). Han vil gjerne ha barn, men ser ikke poenget med å gifte seg. Jeg på den andre siden synes giftemål er et fint symbol på at man har tenkt til å holde sammen, og tross alt en mindre forpliktelse enn å få barn. Ergo, man burde gifte seg før man får barn. Usikker på om jeg kommer til å bli enig med kjæresten om dette noen gang :gjeiper: Er nok uansett ikke grunn til å gjøre det slutt for min del, ser på det som at vi har forskjellig syn på det, men er like forpliktet til å være sammen. Anonymous poster hash: 5227c...c54 Nettopp det samme tenker min kjæreste (og samboer, gjennom 6,5 år). Han vil gjerne ha barn, men ser ikke poenget med å gifte seg. Jeg på den andre siden synes giftemål er et fint symbol på at man har tenkt til å holde sammen, og tross alt en mindre forpliktelse enn å få barn. Ergo, man burde gifte seg før man får barn. Usikker på om jeg kommer til å bli enig med kjæresten om dette noen gang :gjeiper: Er nok uansett ikke grunn til å gjøre det slutt for min del, ser på det som at vi har forskjellig syn på det, men er like forpliktet til å være sammen. Anonymous poster hash: 5227c...c54 Slik gjør meg veldig usikker. Jeg tenker at det er MEG han ikke vil gifte seg med, det må være noe som stopper ham og gjør ham usikker- han sa tidlig i forholdet at han gjerne ville treffe noen, få et seriøst forhold og gifte seg. Vel, de første 2 punktene er oppfylt, men han ville altså ikke gifte seg likevel... Vet også om eksempler hvor mannen ikke ønsket å gifte seg selv om han var i et forpliktende langvarig forhold i flere år, Nei, det var ikke noe han "så noen vits i", "hvorfor gifte seg, hva endrer det?". Så blir det slutt, han treffer en ny og frir etter 1 år.. TS Anonymous poster hash: 9b01e...328
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #14 Skrevet 10. juli 2014 Du trenger jo ikke å fri, men du kan jo snakke du også. Når han snakker om barn, felles eiendom og fremtid, sier du bare ja og ha? Er det ikke rom for å smile og si at du vil ha det samme, men at du ser for deg å være gift før dere stifter familie (feks). Du trenger ikke stille det som et sprøsmål, presenter det som er dine følelser som fakta i en sånn passende situasjon. Så vet han hvor du står. Og hva han må gjøre før han eventuelt skal bli far eller eie bolig med deg eller hva nå enn du setter som "krav". Som bør være dine ærlige følelser. Han sier hva hans drømmer for fremtiden er. Du kan si dine. Hvis ikke sliter forholdet litt. Anonymous poster hash: 279d3...06a 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #15 Skrevet 10. juli 2014 Da tenker han vel ikke på giftemål for tiden da, kanskje han vil prioritere å bruke penger på barn og bolig. Det er tross alt litt mer praktiske ting å kaste bort haugevis av penger på enn et bryllup. Eller så har han lest om bridezillaer og gruer seg til mas og stress og prinsessebryllup. Eller så vil han overraske deg med frieri og håper du skal glemme hele saken så det blir en overraskelse når han frir. Eller noe helt annet. Jeg kan uansett ikke se at det er noe å stresse med i det hele tatt - vil han ha bolig og barn med deg, så er han tusen ganger mer låst til deg enn om han bare gifter seg med deg. Giftemål kan oppløses etter et år med enkelt papirarbeid, mens boliger må kjøpes ut og selges og fordeles, og barn forblir felles livet ut. Anonymous poster hash: 8e8f9...7cd Ikke helt enig i det, jeg tror menn også blir litt desperate og vil ha barn etc mot slutten av 30-årene. Jeg tror faktisks at det kan være det som driver ham og ikke meg..TS Anonymous poster hash: 9b01e...328
Gjest Blomsterert Skrevet 11. juli 2014 #16 Skrevet 11. juli 2014 Samboeren min nskker hele tiden om at vi må få barn (snakker om dette ofte), felles bolig (vi har hver vår leil, jeg leier ut min, mne bor med ham) og en felles fremtid for oss, men har ikke nevnt ekteskap noe særlig etter 4 år sammen. Hva skjer med det? Han har tidligere sagt at han er ute etter et seriøst forhold og å gifte seg (før det ble seriøst mellom oss). Antar at han ikke vil gifte seg med meg da, men da er det rart med alt det andre han snakker om... Egne erfaringer? Tror jeg må revurdere forholdet faktisk. Han er i slutten av 30-åreneAnonymous poster hash: 9b01e...328 Revurder forholdet du. Fordi du er tafatt. Hva ned å åpne munnen og snakke om det??
Timza Skrevet 11. juli 2014 #17 Skrevet 11. juli 2014 Blir mer og mer vanlig at folk kun er samboere og aldri gifter seg, så det at han ikke har spurt ennå trenger ikke bety noenting forutenom at giftemål ikke er så viktig for ham da han mulighens mener at dere fungerer fint uten. Trenger ikke en ring for å si "jeg elsker deg".
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #18 Skrevet 11. juli 2014 Hva er egentlig vitsen med å gifte seg? Masse penger ut av vinduet uten at det egentlig gir noe annet enn en fest... Anonymous poster hash: eab4e...e9b 1
Gjest Coolaid Skrevet 11. juli 2014 #19 Skrevet 11. juli 2014 Vi lever i et helt annet samfunn enn at mannen må ned på kne og fri. (Selv om det er romantisk) Snakk sammen om fremtiden, hvor går dere hen? - Ikke alle menn tenker at det er naturlig å " pop the question".....
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #20 Skrevet 11. juli 2014 Revurder forholdet du. Fordi du er tafatt. Hva ned å åpne munnen og snakke om det?? Og du bør revurdere manerene dine. Og hvor ser du at jeg ikke har snakket om det? Jeg har sagt at jeg har snakket om det, men får utydelige, vage svar tilbake. Anonymous poster hash: 9b01e...328
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå