AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Jeg ser at totale rentekostnader er blitt høyere nå etter de innførte innbetaling hver måned. Hva skyldes dette? Er det satt opp lengre nedbetalingstid eller hva? Trodde dette ble ordnet ved at føste innbetaling som er i august kun er renter. Noen kvikke, oppegående der ute som har peiling? Anonymous poster hash: 20335...d67
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Det kommer av at du har fått to betalingsfrie måneder, men siden rentene påløper også i disse månedene vil den totale gjelden øke, noe som også gjør at du må betale mer i renter når du begynner å betale i august. Du kan løse dette med å betale inn ekstra på lånet før det ordinære forfallet i august.Anonymous poster hash: 814ba...030 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Takk for oppklaring Men kan jeg fortsatt innbetale ekstra på lånet når jeg har fastrente? (2,65) Og er det bare å betale inn, eller må jeg kontakte dem og avtale dette? Anonymous poster hash: 20335...d67
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Med fastrente antar jeg at du må gjøre en avtale med dem angående ekstra innbetaling. Sjekk nettsiden til Lånekassen for info om dette, eventuelt ring.Anonymous poster hash: 814ba...030
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Dersom du har bundet renten må du snakke med dem for da kan du risikere å måtte betale noe tilbake til dem. Ikke helt satt meg inn i det, vet bare at jeg valgte å ikkje binde pga skulle betale masse ned ekstra Anonymous poster hash: 0cf42...da1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Lånet blir ikke dyrere, det blir billigere. Dette fordi lånerenten er godt under det man får på en vanlig sparekonto. Anonymous poster hash: 25689...c3a
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Du kan gjerne betale ekstra selv med fastrente. Men idét fastrenten utløper, så vil de se hva du faktisk har betalt ned ut fra avtalen. Har du betalt inn masse ekstra, og renten har gått OPP, så vil du ha betalt inn med bedre rente enn du i utgangspunktet skulle hatt. Da må du betale ekstra rente. Og motsatt dersom renten er lavere. Eller som det står på lånekassens sider: "Har du fast rente, må du være oppmerksom på at ekstrainnbetalinger fører til at du må betale dersom Lånekassen taper renteinntekter fordi du betaler inn ekstra (overkurs)." Anonymous poster hash: 22c52...a6b
asterix Skrevet 10. juli 2014 #8 Skrevet 10. juli 2014 Det har ingen hensikt å betale inn mer enn du må på studielånet slik renten er nå. Strekk lånet ut over så lang tid du kan. (Du kan justere innfrielsesdato selv nå.) Sett de ekstra pengene på høyrentekonto, eller betal ned mer på andre lån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå