AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Jobber i kommunen. Stortrives i jobben min, men har ikke hatt noe med de lenger opp i systemet å gjøre før nå. Jeg registrerte at jeg manglet timer på lønn, og prøvde lenge å få tak i noen som kunne hjelpe. Ble sendt hit og dit. Da jeg endelig fikk has på noen virket det som om det skulle ordne seg, at han i allefall skulle regne over for å dobbeltsjekke, men ikke var sikker på om det ble utbetalt denne gang. "Greit" tenker jeg, han forsøker da i allefall. Jeg forstår jo det jeg også, at folk kan gjøre feil. Krysset fingrene for at det skulle gå i orden likevel.. Ble så oppringt av en annen kar som kunne bekrefte at jeg manglet timer, men som lurte på om jeg ikke kunne vente med dette til neste lønning. Det var visst komplisert å ordne dette i siste liten, så jeg aksepterte det. Deretter presterer han å legge til "siden det bare er småbeløp"... Haken min datt og jeg ble så sur og lei meg at jeg kunne ikke legge på fort nok.. Småbeløp?! Jeg får nå 1200 mindre å rutte med, i en allerede liten lønning (8000,-). Jeg drar på ferie på straks med familien, og skal før det hente brillene mine hos optiker som kom på over 2000,-. Så har jeg regninger.. Så skal jeg ha mat, og drivstoff. Det er ikke småbeløp for meg. Det er budsjettet mitt for turen, det står nå i 0. Fint for han at det er å regne som småbeløp, men jeg er ikke like heldig. Og jeg ble skikkelig lei meg, for hva vet vel denne mannen om dette er penger jeg klarer meg uten inntil videre eller ikke? Må bare nok en gang presisere at jeg forstår at folk gjør feil, og at det er begrenset hva man kan gjøre i siste liten. Det er holdningen om at dette er "småbeløp" som plager meg.. Vet ikke hvordan skal jeg skal organisere økonomien denne mnd, ønsker ikke å avlyse ferien da vi har leid et veldig billig hus som allerede er betalt, og dette er den første sommerferien min på 4 år, da jeg alltid har jobbet sommeren gjennom..Anonymous poster hash: a9e12...c15
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Hadde du hatt en buffer, slik man skal og bør ha, ville det vært en bagatell at de 1200 kr ikke blir utbetalt før neste måned. Anonymous poster hash: abed7...807 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Jeg hadde en buffer, men den røyk på deler for å få bilen EU-godkjent. Nå i slutten av juni. Ts. Anonymous poster hash: 99e8a...fa1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Hvis du vet du får pengene på neste lønning kan du låne/ta det på kredittkort. Anonymous poster hash: debf4...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Hadde du hatt en buffer, slik man skal og bør ha, ville det vært en bagatell at de 1200 kr ikke blir utbetalt før neste måned. Anonymous poster hash: abed7...807 Med TS sin lønning er det ikke sikkert det er mulig å spare opp en buffer i det hele tatt. Uansett; dette er jo penger du vet du blir å få i tillegg til din vanlige lønning, så hva med å låne de 1200 til f.eks. en venn, og så betale dem tilbake straks neste lønn kommer? Anonymous poster hash: c995f...476 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Har en jeg kan spør kanskje. Håper det går i orden! Jeg vet i allefall at de kommer inn senere ja.. Problemet mitt her er at jeg er så stolt :-P Anonymous poster hash: 99e8a...fa1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Ts over her jaAnonymous poster hash: 99e8a...fa1
Tvist Skrevet 10. juli 2014 #8 Skrevet 10. juli 2014 Kanskje du kan ringe lønninskontoret og høre om de kan ordne det allikevel? Det er jo deres ansvar og dine penger.
MarenogAron Skrevet 10. juli 2014 #9 Skrevet 10. juli 2014 Utrolig kjedelig situasjon! Helt enig i at kommentaren med "småbeløp" var helt unødvendig, men det er jo ikke så mye å få gjort med nå. Har du Mastercard, eller mulighet for å skaffe et med en kreditt på 5000? Da kan du bruke 1200 fra det kortet på ferien. Bare vær veldig obs på å betale det ned med en gang du får etterbetalt pengene dine.
Anglofil Skrevet 10. juli 2014 #10 Skrevet 10. juli 2014 En unødvendig og tåpelig kommentar. Og jeg mener ikke det er "småbeløp", og jeg tjener en del mer enn deg ts. Mvh Yvonne 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #11 Skrevet 11. juli 2014 Selv om jeg går høy inntekt hadde jeg også blitt sjokkert over kommentaren. 1200 kroner er IKKE småbeløp for mange her i landet. Og at arbeidsgiver faktisk anser det som unødvendig å rette opp feil på lønn sjokkerer meg enda mer. Har opplevd slikt tidligere jeg også. Da ga jeg beskjed om at jeg kunne vente, men at jeg da skulle ha renter av beløpet. Pengene kom raskt ja ;-) Er du organisert? Ta i så fall en telefon dit og hør hva su kan gjøre. Og ring tilbake til lønningskontoret og gi beskjed om at du trenger pengene. Det er tross alt hele feriebudsjettet ditt. Og til dere som i alle tråder maser om buffer. Det er ikke alle som har økonomisk mulighet til å spare opp en stor buffer. Og skjer det noe ryker der lille som kanskje er der, og da tar det tid å bygge den opp igjen. Vær heller glad for at dere selv har det godt økonomisk i stedet for å rakke ned på alle som sliter økonomisk.Anonymous poster hash: 17ba9...ae4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå