tussi84 Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 De fleste av oss er en tur innom stranda nå som det er så varmt. Noen alene noen med barn. Andre igjen med barn eller venner. På stranda er det alt fra de som vil bade til å sole seg eller som vil sitte i skyggen. Noen driver også aktiviteter som fotball vollyball og lignende. Dette helst blir utført av barn og ungdom. På overfylte strender kan denne aktiviteten bli plagsom for andre. Har egentlig lite tenkt på dette før idag hvor jeg la merke til at noen spilte fotball rett ved der jeg lå og solte meg. Det var trangt om plassen og kanskje kun 4 til 5 meter mellom hvert sted noen lå på stranda. Jeg ble litt irritert over hvordan de holdt på og mener de kunne gått et annet sted å spilt fotball når det var så liten plass til slike aktiviteter der og da. Jeg har ingenting i mot at folk holder på med aktiviteter på stranda så det er sagt. Men under fotball matchen som jeg vil kalle det som er varte ca 30 til 40 min kom ballen bort i meg sikkert fire ganger. En gang på ryggen og ellers beina. Det var flere andre som også ble berørt av å bli truffet. Ungene sa unnskyld hver gang men for oss som ble truffet var det fryktelig irriterende i lengden. Er det så vanskelig å gå litt vekk fra folk eller overreagerer jeg?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 stranda er for alle. dere kunne flyttet dere Anonymous poster hash: 7b609...534
Timza Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Hvorfor må de flytte seg for å spille fotball? Hvorfor kunne ikke du flyttet deg for å sole deg? Er jo bare god stemning at folk koser seg og gjør aktiviteter på stranda, og jeg irriterer meg heller over de som skal klage på dette der du faller inn der.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Hehe. Har opplevd tilsvarende en gang. Veldig irriterende og tegn på folk som ikke viser hensyn. Spesielt når det spruter sand på deg og den klistrer seg til solkremen på kroppen. Heldigvis lå jeg sammen med samboeren på stranda denne gangen. Han kan ha litt kort lunte.. Vet dere hva han gjorde? Ga dem først en advarsel om at de kunne spille ball en annen plass der de slapp å sprute sand på andre badegjester. Da de ga faen i dette ble han så sinna at han tok ballen deres og sparket den alt han maktet utover mot sjøen. De gikk og gadd ikke svømme ut for å hente den.. Anonymous poster hash: 968b9...1f0 2
tussi84 Skrevet 10. juli 2014 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2014 Vi lå der først. De andre også som ble truffet lå der lenge før fotballen begynte i det hele tatt. Så hvorfor skal vi da flytte oss..
Timza Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Vi lå der først. De andre også som ble truffet lå der lenge før fotballen begynte i det hele tatt. Så hvorfor skal vi da flytte oss.. Man spiller jo som regel ball og den slags på de stedene hvor man har mest plass. Om du vil unngå dette til neste gang så lønner det seg jo å legge seg på plasser hvor det er litt tettere mellom folkene.
Gjest New_Girl Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Er det ikke plass til å spille fotball, så er det ikke plass. Da får de heller finne seg en fotballbane. Når de treffer andre badegjester flere ganger burde man ta hintet. Burde ikke være sånn at de som tar minst hensyn og størst plass skal kunne jage bort andre. På offentlige steder tar man hensyn til hverandre. 3
tussi84 Skrevet 10. juli 2014 Forfatter #8 Skrevet 10. juli 2014 Man spiller jo som regel ball og den slags på de stedene hvor man har mest plass. Om du vil unngå dette til neste gang så lønner det seg jo å legge seg på plasser hvor det er litt tettere mellom folkene. Som jeg skrev stranda var overfylt og det var maks 2 til 4 meter ca mellom alle som var på stranda. og når den er så overfylt er det ikke plass til slike aktiviteter når ballen treffer solende strand turister. Det blir irriterende.
Gjest Skrevet 10. juli 2014 #9 Skrevet 10. juli 2014 (endret) Jeg synes man kan ta hensyn til de rundt seg, så om ballen stadig vekk havner på pleddene til andre badegjester så synes jeg man skal avslutte spillet. Men, ikke alle tar like mye hensyn, og da synes jeg det er helt innafor å spørre pent om de kan spille ball et annet sted. Sier de da nei er det ikke stort annet å gjøre enn å irritere seg i det stille Endret 10. juli 2014 av Calavi
happiest Skrevet 10. juli 2014 #10 Skrevet 10. juli 2014 Jeg synes at hvis man driver med aktiviteter som bruker mye plass, og som kan komme til å gå utover andre, så bør man flytte seg litt vekk fra de som soler seg. Det er ikke gøy å få en ball i hodet/magen osv når man ligger og soler seg. Det er greit at stranden er for alle, men man kan tenke på andre også. Og jeg går utifra at de begynte å spille fotball etter at plassen var fylt opp av folk som lå å solte seg. Og derfor synes jeg de burde passe seg. Men hvis du la deg ned etter de hadde begynt, så synes jeg enten du burde flytte deg eller respektere at de var der før deg.
tussi84 Skrevet 10. juli 2014 Forfatter #11 Skrevet 10. juli 2014 Jeg lå der minst 2 timer før spillet begynte.
Silfen Skrevet 10. juli 2014 #12 Skrevet 10. juli 2014 Det er ganske vanlig, på strender rundt om i verden, at ballspill ikke er tillatt, når det er tett mellom folk. Slik det bør være.
Gjest Blomsterert Skrevet 10. juli 2014 #13 Skrevet 10. juli 2014 Hadde blitt ganske så irritert selv. En spiller ikke fotball når det ligger folk rundt som blir truffet.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #14 Skrevet 10. juli 2014 Var de utlendinger? Har ofte lagt merke til at de er flinkere til å utnytte liten plass og at det er mer vanlig å spille ball og slike ting på steder der det er liten plass. Husker det var noen som sentret fotball til hverandre midt på Torgallmenningen. Da kom politiet og ba dem om å gi seg eller flytte seg. De gjorde jo ikke noe gale sånn sett, men det var rett og slett ikke plass for å spille ball midt på Torget. Så jeg er enig med deg om at de burde flyttet seg. Anonymous poster hash: e20df...e59
Gjest Awzm me Skrevet 10. juli 2014 #15 Skrevet 10. juli 2014 Om de er ganske unge vil vel ikke foreldre at de skal gå ut av synet iallfall? Uansett, om noen ble plaget kan de flytte seg, de var bare barn som ville ha det gøy...
Anglofil Skrevet 10. juli 2014 #16 Skrevet 10. juli 2014 De burde tatt hintet og flyttet seg. Man spiller ikke fotball eller lignende på en overfylt strand, da mener jeg man mangler noen sosiale antenner. Det er uansett ikke de som kom på stranda først som skal flytte seg, det er selvsagt de som kommer i ettertid og spiller ballspill. Mvh Yvonne
Gjest Iben Skrevet 10. juli 2014 #17 Skrevet 10. juli 2014 (endret) På stranda skal man være stille og ligge pent og pyntelig på rekke og rad. Dersom man ønsker å bade, skal man gå i rett linje fra sitt liggeområde og rake veien ut i vannet, ikke svinse rundt på området og ta omveier og ei heller se på - eller snakke med - andre badegjester. Dersom man har barn med på stranda, skal disse være dresserte. Barn som ikke er dresserte skal forlates i bilen på oppmerket parkeringsområde med vinduene igjenlukket, dette for å forhindre unødig lyd for andre badegjester. Ball er ikke lov. Diverse varianter av tennis er ikke lov. Skrik og skrål er generelt ikke lov. Literatur er lov. Musikk er ikke lov. Pupper er ikke lov. Dersom medbrakt mat og drikke, pass på at denne ikke er alkoholholdig og ikke lager for mye lyd eller lukt. Kullsyreholdig leskedrikk er strengt forbudt, da dette lager for mye lyd når man åpner flasken. Til nød kan man ta med seg den kullsyreholdige leskedrikken opp på parkeringsområdet, heller den oppi en kopp der og så ta koppen med seg tilbake igjen til badeområdet. Viser i så fall til 2. setning igjen. Endret 10. juli 2014 av evnukken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå