Sphynx Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Sååh... Min bestemor er syk. Hun er operert for kreft og går på cellegift. Hun sliter veldig og er kjempedårlig. Jeg bor ikke i samme by som henne, men skal snart på besøk. Har veldig lyst til å gjøre henne glad. Jeg vil gi henne en gave...men vet ikke hva jeg skal gi. Litt info: Hun fryser hele tiden til tross for varmen, det er veldig vanskelig å kjøpe noe klær da hun har gått ned utrolig mye i vekt og jeg ikke har sett henne siden påsken. Hun holder på å miste håret. Hun har ingen matlyst og synes alt smaker vondt. Det eneste hun gjør er å ligge på senga/sofaen med Tv eller en bok. Hun er veldig glad i sånne kjærelighetsromaner i pocket utgave og liker overnaturlige ting feks åndenes makt. Ut ifra info, noe tips? Blomster kommer jeg også til å gi henne da Setter pris på litt hjelp. (om jeg har plassert innlegget feil, er det bare å flytte på det)
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Du kan gi henne en kurv med et varmt, fint pledd, og myke kosetøfler, en fin kopp og en pose ingefærte (hvis det er ok når du går på cellegift, ingefær hjelper mot kvalme). Og kanskje begynnelsen på en bokserie/første sesong av en dvd-serie? (her kan kanskje noen som vet noe om sjangeren "kjærlighet/åndenes makt-aktige ting" hjelpe til!) Flott at du tenker på bestemoren din, håper hun blir frisk og rask og sterk igjen! Anonymous poster hash: d376b...44b 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Et fint teppe, duntøfler eller varmeteppe (elektrisk), lune tøfler, strikk henne raggsokker i en sprek farge, kanskje et mykt og deilig sjal...? Mange eldre kvinner bruker sjal når de er sengeliggende, det tar seg litt bedre ut og de kan være litt påkledd uten å kle på seg. Jeg ville også sett på muligheten til å kjøpe en samleboks med Jane Austen-filmer feks... http://cdon.no/film/jane_austen_collection_(6_disc)-967459 Der er jo mange fine kjærlighetshistorier, hvertfall. Anonymous poster hash: 30b4c...44c 2
Gjest Blomsterert Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Så koselig at du bryr deg så mye om bestemoren din :-) Ville kjøpt bøker til henne jeg. Hun liker å lese,og det får tankene hennes over på noe annet. Og så ville jeg ha skrevet et brev/lagd et bilde(male,tegne,collage)som forteller henne hvor mye du setter pris på henne! Hun vil garantert bli veldig glad for det,jeg lover :-) Liker hun planter,så ville jeg kjøpt noen urteplanter til henne også,for det er mye sunt og helsefremkallende i de. Det viser omtanke og er litt gøy. Hun kan bruke det i mat,og i te.
Sphynx Skrevet 10. juli 2014 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2014 Tusen takk for mange gode tips <3 Blir å kjøpe henne et samisk sjal, tror jeg, fordi hun er samisk Skal også innom en bokhandel å se om de kan anbefale noe som hun kan like. Urter var en god ide! Det var te også! :D Også tror jeg faktisk at jeg skal male henne et bilde eller lage en tegning. <3 Og igjen, tusen takk. Dette tror jeg blir bra 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Det blir hun nok veldig glad for Du kan jo også vaske og rydde litt når du er der, skifte på senga, lufte ol. Det likte farmoren min veldig godt hvertfall:) Er liksom litt sjelerens med nyvaska hus Kanskje kjøpe en duk og noen lys du kan pynte med på bordet?! Anonymous poster hash: d82a5...217 1
Gjest Blomsterert Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Tusen takk for mange gode tips <3 Blir å kjøpe henne et samisk sjal, tror jeg, fordi hun er samisk Skal også innom en bokhandel å se om de kan anbefale noe som hun kan like. Urter var en god ide! Det var te også! :D Også tror jeg faktisk at jeg skal male henne et bilde eller lage en tegning. <3 Og igjen, tusen takk. Dette tror jeg blir bra :-) fint barnebarn du!
Sphynx Skrevet 11. juli 2014 Forfatter #8 Skrevet 11. juli 2014 :-) fint barnebarn du! Hehe, jeg prøver 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #9 Skrevet 12. juli 2014 Spør henne om hun tåler lukten av blomster før du kjøper blomster til henne. Eller velg blomster som kan stå ute. Både smaks og luktesansen blir helt annerledes av cellegift. Holder hun på å miste håret kan et fint hodeplagg være en god ide. Gode hudpleieprodukter uten særlig parfyme er og greit å få. Apobase krem fra apoteket er den eneste kremen man kan bruke på områder hvor man får strålebehandling, dersom hun skal stråles senere. Plagg i ull som ikke klør, f eks Oleana, om du vil spandere noe fint og litt dyrt på henne. Oleana har og gode strikkepledd. Kan du få tak i hjemmestrikkede sokker? Nytt fint sengetøy? Regner med hun har fått info og resept på næringsdrikker fra legen? Boken Mors gaver er en lettlest og dels alvorlig bok, samtidig så går den bakover i tid og frisker opp minner om ting vi hadde før i tiden. Tenk deg om før du kjøper ting som lukter, enkelte lukter blir helt grusomme selv om de er normale uten cellegift i kroppen.Anonymous poster hash: 947d6...c69
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #10 Skrevet 12. juli 2014 Av erfaring med venner/families gaver, tenkte jeg umiddelbart på et deilig pleid, en deilig lue (det er veldig godt med en lue som ikke klør osv, og man mister veldig mye varme gjennom hodet uten hår), og en god bok Anonymous poster hash: 9ad73...ef2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #11 Skrevet 12. juli 2014 Av erfaring med venner/families gaver, tenkte jeg umiddelbart på et deilig pleid, en deilig lue (det er veldig godt med en lue som ikke klør osv, og man mister veldig mye varme gjennom hodet uten hår), og en god bok Anonymous poster hash: 9ad73...ef2 Pleid betyr pledd..Anonymous poster hash: 9ad73...ef2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå