AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Litt nysgjerrig hva andre mener om det, jeg har blitt "utsatt" for det flere ganger og merker jeg blir irritert. Samtidig kan jeg skjønne at det ikke er spesielt festlig å gå langt med en pose full av dritt, hvis der er langt til nærmeste offentlige søppelkasse. Men ja...er dette greit? Ikke greit?Anonymous poster hash: 76f13...fbb
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Hvorfor blir du irritert av det? Jeg synes det er bedre at de kaster posen i søppelet enn å la det la det ligge på bakken. Anonymous poster hash: 366d7...cd1 31
Gjest New_Girl Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Kunne virkelig ikke bry meg mindre. Så lenge den ikke blir overfylt av andres søppel og at de knyter posen godt så syns jeg bare det er flott at de plukker opp etter seg. Jeg føler i grunn ikke noe eierskap over søppelkassen. 14
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Litt nysgjerrig hva andre mener om det, jeg har blitt "utsatt" for det flere ganger og merker jeg blir irritert. Samtidig kan jeg skjønne at det ikke er spesielt festlig å gå langt med en pose full av dritt, hvis der er langt til nærmeste offentlige søppelkasse. Men ja...er dette greit? Ikke greit?Anonymous poster hash: 76f13...fbb Så lenge de ikke tar hele dagens fangst fra hele hundekennelen eller legger den øverst og luktene hvis den allerede er overfylt så er det greit for min del. Søppel er søppel, og så lenge ingen fyller den opp til randen slik at jeg ikke får kastet noe selv så er det greit at det skjer fra tid til annen. Anonymous poster hash: 03a3c...115 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Litt nysgjerrig hva andre mener om det, jeg har blitt "utsatt" for det flere ganger og merker jeg blir irritert. Samtidig kan jeg skjønne at det ikke er spesielt festlig å gå langt med en pose full av dritt, hvis der er langt til nærmeste offentlige søppelkasse. Men ja...er dette greit? Ikke greit?Anonymous poster hash: 76f13...fbb Søppelkassene er forsåvidt offentlige da det er kommunene som eier dem, du bare "leier" Ser ikke problemet da det er mye bedre at det blir kastet ordentlig enn å slenge i naturen (plastikken altså) bæsjen forsvinner jo Anonymous poster hash: 692c1...605 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 så lenge det kan forhindre at posene ligger å forsøpler naturen så gjør det meg fint lite. Anonymous poster hash: 00e0a...ac8 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Det kommer aldri til å bli så ille at det ikke er plass til å kaste mitt eget søppel, så det er heelt greit ja. Bedre enn at de kaster det på bakken, dette ser jeg overalt. Og det er veldig mye bedre enn den frekke kjerringa som sendte bikkja si inn foran garasjene våre for å drite fra seg, uten å plukke opp. Hun bodde ikke her en gang. Anonymous poster hash: 3aeae...bdb 5
strawberry Skrevet 10. juli 2014 #8 Skrevet 10. juli 2014 Så lenge posen er knyttet godt ser jeg ikke noe problem med det. 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #9 Skrevet 10. juli 2014 Bedre der enn rett på fortauet, hadde jeg tenkt. Anonymous poster hash: d5d9a...1e0 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #10 Skrevet 10. juli 2014 Se det positive i det. De plukker i det minste dritten opp, så slipper du å tråkke i den. De henger den heller ikke i nærmeste busk, slenger den på bakken eller glemmer den på veien hjem fra tur. Som oftest knytes de igjen, få personer er plaget med at søpla blir så full av drittposer at de ikke får kastet normal søppel. Du kommer heller aldri til å spise noe av det du har kastet oppi der. Om du ikke utsettes for verre ting enn en bæsjepose i søppelkassa di i ny og ne, så er det ikke mye å klage på... Anonymous poster hash: e6a6f...4e7 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #11 Skrevet 10. juli 2014 Jeg synes det er uproblematisk, køen vet at mange irriterer seg over det så kaster ikke mine i andres søppelkasser likevel. Anonymous poster hash: 4d61e...b73 5
Gjest Funky Punk Skrevet 10. juli 2014 #12 Skrevet 10. juli 2014 En liten pose med litt hundedritt tar ikke store plassen. Syns det er helt greit at de kaster det i søplekassene her iallefall. Men som andre nevner, det blir noe annet om det handler om mange poser som fyller opp, men det har jeg til gode å oppleve 2
LukaFrost Skrevet 10. juli 2014 #13 Skrevet 10. juli 2014 Ser ikke problemet med en og annen hundepose i søppla. 5
Gjest Skrevet 10. juli 2014 #14 Skrevet 10. juli 2014 Så lenge posen er knyttet igjen så gjør det meg ingenting. 5
Gjest Riskjeks Skrevet 10. juli 2014 #15 Skrevet 10. juli 2014 Jeg synes man får ta hele jobben når man først skal ha hund. Å ha hund innebærer å måtte plukke opp etter den. Og posen må kastes i en offentlig søppelkasse. Er det ingen slike i nærheten, må man ta med posen hjem og kaste den der. Evner man ikke dette, evner man ikke å ha hund, rett og slett. 6
Kjempeliten Skrevet 10. juli 2014 #16 Skrevet 10. juli 2014 (endret) Hvordan legger man merke til det uansett? Jeg har ikke for vane å kikke så mye oppi søppeldunken, bare slenger søpla oppi også går jeg. Vet ikke om noen har kasta søppel hos oss, men er det noen som har gjort det så bryr jeg meg ikke sålenge det bare er litt. Jeg kan fint kaste søppel i andres søppeldunker om jeg trenger det når jeg er ute og går. Endret 10. juli 2014 av Kjempeliten 8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #17 Skrevet 10. juli 2014 Jeg synes man får ta hele jobben når man først skal ha hund. Å ha hund innebærer å måtte plukke opp etter den. Og posen må kastes i en offentlig søppelkasse. Er det ingen slike i nærheten, må man ta med posen hjem og kaste den der. Evner man ikke dette, evner man ikke å ha hund, rett og slett. Da er det mange som ikke evner til å ha hund, katt, barn eller ferdes rundt i det offentlige rom... Anonymous poster hash: e6a6f...4e7 6
Brunhilde Skrevet 10. juli 2014 #18 Skrevet 10. juli 2014 Søppelkassene er forsåvidt offentlige da det er kommunene som eier dem, du bare "leier" Ser ikke problemet da det er mye bedre at det blir kastet ordentlig enn å slenge i naturen (plastikken altså) bæsjen forsvinner jo Anonymous poster hash: 692c1...605 Det der er jeg ganske uenig i, jeg betaler renovasjonsavgiften, og da vil jeg i grunnen ikke ha andres dritt i min dunk. Jeg liker ikke at noen kaster hundeposer i søppeldunken min, det stinker og jeg må sette dunken til tømming selv om den ikke er full, noe jeg må betale for. Ja, her jeg bor varierer avgiften etter antall tømminger, og siden jeg sorterer så har jeg lite restavfall. Litt kjipt å måtte betale fordi noen ikke gadd å bære posen litt lenger. (Nei, jeg kaster ikke søppel i andres private dunker heller). 5
Sapientia Skrevet 10. juli 2014 #20 Skrevet 10. juli 2014 Kanskje jeg skal skaffe meg et sånt klistremerke? 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå