Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Funky Punk
Skrevet

Blir så irritert på håret mitt.

Liker å ha det løst, men noen ganger så må håret opp og vekk for en liten stund. Problemet da er at når jeg tar strikken ut igjen, så ser jo håret helt teit ut :(

Har prøvd å ta litt vann fra springen og væte det, men det nytter ikke. Eneste måten å få håret rett igjen er å vaske det, og det er jo ikke mulig når man er ute.

Så da ender det med at jeg må gå med håret opp i strikk resten av dagen.

Finnes det noen triks eller tips jeg kanskje ikke har tenkt på?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rettetang

Anonymous poster hash: f26bd...21c
Gjest supernova_87
Skrevet

Om du tar håret opp i en dott/ball/bolle i stedet så blir det ikke bulk! Kunne det vært noe?

Skrevet

Så noen hårstrikk på feelunique som skulle fikse det problemmet, men de holdt ikke helt hva de lovte.

Bøyen ble mindre enn vanlig strikk, men fortsatt synlig. Så håper noen andre har et bedre forslag.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme hårtype! Mye fall i håret, halvtykt og fint hår, men det suger til seg form fra luer, hårstrikk, hårbånd etc. Min løsning er en løs, kjapp flette. Da får håret mer jevne bølger i stedet for den ene bulken, eller som Raindrops sier: En dott. Jeg bruker også mye små klemmer og tar håret rundt ansiktet bort og klemmer sammen bak hodet, mens resten er løst. Altså, noe sånt: http://content.latest-hairstyles.com/wp-content/uploads/2013/02/half-up-elegant-prom-style-for-long-hair.jpg (men gjerne mer bustete og casual).

Anonymous poster hash: 72307...182
Gjest Funky Punk
Skrevet

Vanskelig å styre med rettetang når man er ute på farten :)

Pleier å ha håret opp i en dott, så det hjelper ikke :(

Jeg skal sjekke ut den strikken, kanskje det fungerer bedre enn en vanlig strikk iallefall. Og kanskje den fungerer bedre på mitt hår? :)

Har veldig tungt og tykt hår...selv nå etter at jeg har tynnet ut håret mitt ekstremt mye.

Har prøvd slike klyper også, men de som passer til lengden på håret mitt klarer ikke å klype over håret. Når jeg har prøvd den største typen, så klarer den å klype over håret, men den blir så stor at den får ikke nok tak så dn holder seg fast

Skrevet

Det er så irriterende !! :(

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg har samme hårtype! Mye fall i håret, halvtykt og fint hår, men det suger til seg form fra luer, hårstrikk, hårbånd etc. Min løsning er en løs, kjapp flette. Da får håret mer jevne bølger i stedet for den ene bulken, eller som Raindrops sier: En dott. Jeg bruker også mye små klemmer og tar håret rundt ansiktet bort og klemmer sammen bak hodet, mens resten er løst. Altså, noe sånt: http://content.latest-hairstyles.com/wp-content/uploads/2013/02/half-up-elegant-prom-style-for-long-hair.jpg (men gjerne mer bustete og casual). Anonymous poster hash: 72307...182

Ja, flette det kan jeg jo prøve. Og evnt noen småklyper i tillegg for å fjerne hår som detter ned i ansiktet

Skrevet

Snurr håret, bøy det oppover mot kronen og fest det med en kraftig spenne helt øverst. Funker fjell for meg og jeg har hår nok til to personer. Ikke blir det bulk av det heller :)

AnonymBruker
Skrevet

Forsøkt twistehalen og en "schrunchie?" Det funker for meg. Altså, jeg bruker helst de "nittitalls"-strikkene med skrukkete tøy. Finnes endel enkle svarte og de lager litt mindre bulk. Også lager jeg en twiste-hale, og setter strikken litt løst nedpå. Forsøker å finne bilde, men vet ikke om det er helt rett. Sånn ca: http://www.inonit.in/wp-content/uploads/2013/09/twisted-ponytail.jpg

Fest strikken løst i en løs hale, del halen i to OVER strikken og vipp strikken gjennom "sprekken". Også drar jeg strikken litt lengre nedover. Samler småhårene lett, får håret bort fra ansiktet, er superkjapt å ordne, og får ikke "nakkebulk" på håret. Strikkebulken kommer evt litt lengre ned, litt som med løs flette.

Anonymous poster hash: 72307...182
Gjest Funky Punk
Skrevet

Forsøkt twistehalen og en "schrunchie?" Det funker for meg. Altså, jeg bruker helst de "nittitalls"-strikkene med skrukkete tøy. Finnes endel enkle svarte og de lager litt mindre bulk. Også lager jeg en twiste-hale, og setter strikken litt løst nedpå. Forsøker å finne bilde, men vet ikke om det er helt rett. Sånn ca: http://www.inonit.in/wp-content/uploads/2013/09/twisted-ponytail.jpg Fest strikken løst i en løs hale, del halen i to OVER strikken og vipp strikken gjennom "sprekken". Også drar jeg strikken litt lengre nedover. Samler småhårene lett, får håret bort fra ansiktet, er superkjapt å ordne, og får ikke "nakkebulk" på håret. Strikkebulken kommer evt litt lengre ned, litt som med løs flette. Anonymous poster hash: 72307...182

Den der var jo genial! :)

Skal prøve den i morgen, for da skal jeg ut og farte litt og jeg vet at jeg kommer i situasjoner hvor håret må vekk fra ansiktet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...