AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Sånn ca hvor mye tjener en som ikke har jobbet noe i det hele tatt i ung uføre og vanlig uføre i året uten barn, ene og alene? Anonymous poster hash: b2a06...77a
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Beregn+din+pensjon/Relatert+informasjon/Beregning+av+uførepensjon%2C+gjenlevendepensjon+og+offentlig+AFP.1026.cmsAnonymous poster hash: fd0b9...a86
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 I året får ung ufør 210.547 ,- uten og jobbe. før skatt. Anonymous poster hash: 5cd1e...510
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Den kalkulatoren er bare forvirrende for meg :/ Anonymous poster hash: b2a06...77a
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Jeg får mer. I året får ung ufør 210.547 ,- uten og jobbe. før skatt. Anonymous poster hash: 5cd1e...510 Jeg er ufør med ung ufør særtilegg,og jeg får mere enn det før skatt Anonymous poster hash: 8a2ff...517
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Jeg får mer. Jeg er ufør med ung ufør særtilegg,og jeg får mere enn det før skatt Anonymous poster hash: 8a2ff...517 Det gjør du ikke. Eneste du kan ha er ung ufør pensjonpoeng, men har mer enn minstesatsen som er 210.547kr på ung ufør så har du ikke ung ufør tillegg. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: 5cd1e...510 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Det gjør du ikke. Eneste du kan ha er ung ufør pensjonpoeng, men har mer enn minstesatsen som er 210.547kr på ung ufør så har du ikke ung ufør tillegg. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: 5cd1e...510 Nei vei.Godt at du vet bedre enn meg hva som kommer inn på min konto,og hva som står i mitt vedtak. Så ikke kom her og tro at du vet bedre enn meg er du snill. Anonymous poster hash: 8a2ff...517 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #8 Skrevet 10. juli 2014 Nei vei.Godt at du vet bedre enn meg hva som kommer inn på min konto,og hva som står i mitt vedtak. Så ikke kom her og tro at du vet bedre enn meg er du snill. Anonymous poster hash: 8a2ff...517 Men det er sånn det er. Får du ikke minstesats så har du tjent penger før du blei ufør og da heter det ikke ung ufør tillegg. Ung ufør tillegg er for unge mennesker som blir syk før dem har tjent mye før dem blei syk. Og disse menneskene får 210.547kr før skatt. Hva minstesatsen for ufør er er jeg usikker på Anonymous poster hash: 5cd1e...510
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #9 Skrevet 10. juli 2014 Men det er sånn det er. Får du ikke minstesats så har du tjent penger før du blei ufør og da heter det ikke ung ufør tillegg. Ung ufør tillegg er for unge mennesker som blir syk før dem har tjent mye før dem blei syk. Og disse menneskene får 210.547kr før skatt. Hva minstesatsen for ufør er er jeg usikker på Anonymous poster hash: 5cd1e...510 Grunnbeløpet er satt opp, nå er det 218.268 http://www.regjeringen.no/nb/dep/asd/pressesenter/pressemeldinger/2014/Regulering-av-grunnbelopet-og-pensjonene-fra-1mai-2014.html?id=760095 Anonymous poster hash: 7a7f6...708
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #10 Skrevet 10. juli 2014 Men det er sånn det er. Får du ikke minstesats så har du tjent penger før du blei ufør og da heter det ikke ung ufør tillegg. Ung ufør tillegg er for unge mennesker som blir syk før dem har tjent mye før dem blei syk. Og disse menneskene får 210.547kr før skatt. Hva minstesatsen for ufør er er jeg usikker på Anonymous poster hash: 5cd1e...510 Les innlegget under ditt du Og jeg ble rammet av alvorlig sykdom når jeg var tolv så jeg har ikke hatt mulighet til å jobbe noe som helst. Anonymous poster hash: 8a2ff...517
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #11 Skrevet 10. juli 2014 Men det er sånn det er. Får du ikke minstesats så har du tjent penger før du blei ufør og da heter det ikke ung ufør tillegg. Ung ufør tillegg er for unge mennesker som blir syk før dem har tjent mye før dem blei syk. Og disse menneskene får 210.547kr før skatt. Hva minstesatsen for ufør er er jeg usikker på Anonymous poster hash: 5cd1e...510 Du har nok misforstått litt. Det er ikke slik at man mister retten til Ung ufør-tillegget hvis man jobbet og tjente penger før man ble ufør. Man kan ha tjent haugevis med penger, men så lenge sykdommen er av en hvis alvorlighetsgrad og man ble syk før fylte 26 år har man rett på tilegget. Det er altså ikke slik at kun de som mottar minstesats kan få tilegget. Anonymous poster hash: fd0b9...a86 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #12 Skrevet 10. juli 2014 Du har nok misforstått litt. Det er ikke slik at man mister retten til Ung ufør-tillegget hvis man jobbet og tjente penger før man ble ufør. Man kan ha tjent haugevis med penger, men så lenge sykdommen er av en hvis alvorlighetsgrad og man ble syk før fylte 26 år har man rett på tilegget. Det er altså ikke slik at kun de som mottar minstesats kan få tilegget. Anonymous poster hash: fd0b9...a86 Nemlig! Anonymous poster hash: 8a2ff...517
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #13 Skrevet 10. juli 2014 Du har nok misforstått litt. Det er ikke slik at man mister retten til Ung ufør-tillegget hvis man jobbet og tjente penger før man ble ufør. Man kan ha tjent haugevis med penger, men så lenge sykdommen er av en hvis alvorlighetsgrad og man ble syk før fylte 26 år har man rett på tilegget. Det er altså ikke slik at kun de som mottar minstesats kan få tilegget. Anonymous poster hash: fd0b9...a86 Nå surrer du fælt. Dette er snakk om utbetaling og ung ufør tillegg. VIsst man har mer enn minstesatsen som ung ufør så får du ikke ung ufør tillegg. Hva i all verden skal man med ung ufør tillegg om man får mer enn minstesatsen? Så får du en vis pensjonpoeng om du er ung ufør, men det er ikke det det er snakk om her. Sjekk hva TS spør om. Men ung ufør tillegg på utbetaling vil være minstesatsen for ung uføre.. Så har du tjent mer enn hva minstesatsen gir så vil du ikke få ung ufør tillegg på utbetalingen. Ung ufør tillegg er for personer som ikke har tjent mye før dem blei syke og har blitt sjuk før 26år.. Da vil du får 218.268 kr som er det som er idag. Minstesats = ung ufør tillegg = 218.268kr Får du mer enn 218.268.. Så får du ikke ung ufør tillegg på utbetalingen, men det kan være du får pensjonspoengene om du ikke har tjent mer enn disse heller. Sånn er saken. Anonymous poster hash: 5cd1e...510 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #14 Skrevet 10. juli 2014 Nå surrer du fælt. Dette er snakk om utbetaling og ung ufør tillegg. VIsst man har mer enn minstesatsen som ung ufør så får du ikke ung ufør tillegg. Hva i all verden skal man med ung ufør tillegg om man får mer enn minstesatsen? Så får du en vis pensjonpoeng om du er ung ufør, men det er ikke det det er snakk om her. Sjekk hva TS spør om. Men ung ufør tillegg på utbetaling vil være minstesatsen for ung uføre.. Så har du tjent mer enn hva minstesatsen gir så vil du ikke få ung ufør tillegg på utbetalingen. Ung ufør tillegg er for personer som ikke har tjent mye før dem blei syke og har blitt sjuk før 26år.. Da vil du får 218.268 kr som er det som er idag. Minstesats = ung ufør tillegg = 218.268krFår du mer enn 218.268.. Så får du ikke ung ufør tillegg på utbetalingen, men det kan være du får pensjonspoengene om du ikke har tjent mer enn disse heller. Sånn er saken. Anonymous poster hash: 5cd1e...510 Neida, det er ikke noen inntektsgrense eller noe sånt. Sjekk på nav.no. Anonymous poster hash: fd0b9...a86 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #15 Skrevet 10. juli 2014 AB 510. Du surrer jeg er i samme situasjon, merkelig at jeg får inn det jeg gjør, men du vet kanskje bedre enn nav. JA; jeg vet, NAV SURRER skikkelig og betaler meg altfor mye. Uff, håper de ikke finner ut av det og trekker meg for det (sarkasme). Anonymous poster hash: 084a6...d3f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #16 Skrevet 10. juli 2014 seriøst! Er det sånn at folk ikke skjønner at minstesatsen er ung ufør tillegg? Du kan tjene 1G tillegg til minstesatsen. Om det er derfor du får mer penger. Så er det en helt annen sak. Gud bedre du må nå være stokk dum og ikke engang satt deg inn i din egen utbetaling.. Om du er ung ufør. Anonymous poster hash: 5cd1e...510
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #17 Skrevet 10. juli 2014 Kan dere ikke diskutere saklig?Anonymous poster hash: 8a00c...161 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #18 Skrevet 10. juli 2014 Nup.. Han har 300.000kr i året og får ung ufør tillegg. Sånn er det bare ^^ Anonymous poster hash: 5cd1e...510
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå