Gjest Madam Felle Skrevet 29. juni 2004 #61 Skrevet 29. juni 2004 Dette virker for dumt... Vi var i et bryllup da vår sønn var tre måneder. Det var flere med småbarn der' date=' og det var tilrettelagt for å ha med småbarn! En campingvogn hvor man kunne gi mat til/ stelle de små, og noen hadde med egen campingvogn hvor de kunne sove (hadde med seg babysitter som de på kjøkkenet hørte etter), og mor og far gikk med jevne mellomrom for å se til de små. Vi hadde med vår sønn til det ble leggetid, da leverte vi han til voksen barnevakt som kunne ha han til neste morgen.[/quote'] Hvorfor er det for dumt når brudeparet IKKE ønsker små barn i bryllupet sitt? Hvorfor skal brudeparet måtte ta så mye hensyn til gjestene, når det faktisk er deres dag?
Holly Hobbie Skrevet 29. juni 2004 #62 Skrevet 29. juni 2004 Synes ikke det er så rart at brudepar prøver å tilrettelegge for gjestene. Man vil jo at alle har det fint den dagen. Misfornøyde gjester= dårlig steming= ikke noe gøy for brudeparet! Men det finnes selvsagt grenser....dem er det opp til hvert brudepar å definere!
Gjest Embla s Skrevet 29. juni 2004 #63 Skrevet 29. juni 2004 Hvorfor er det for dumt når brudeparet IKKE ønsker små barn i bryllupet sitt? Hvorfor skal brudeparet måtte ta så mye hensyn til gjestene, når det faktisk er deres dag? Hvorfor brudeparet skal ta hensyn til gjestene? Er ikke det ganske vanlig å legge til rette for at gjester skal ha det bra? Gjestene er vel et betydelig innslag på "den store dagen"? Jeg tror at hvis man ber noen som har en liten baby, må man regne med at babyen blir med. Også får man heller regne med at foreldrene er fornuftige mennesker som ikke sitter apatiske med hylende baby under seremonien, men at de faktisk tar ansvar for babyen sin.
Gjest Poirot Skrevet 29. juni 2004 #64 Skrevet 29. juni 2004 Jeg tror at hvis man ber noen som har en liten baby, må man regne med at babyen blir med. Også får man heller regne med at foreldrene er fornuftige mennesker som ikke sitter apatiske med hylende baby under seremonien, men at de faktisk tar ansvar for babyen sin. Mener du dette? At hvis manber noen med baby så er det en selvfølge at de møter opp med babyen uten å gi hint om dette på forhånd? Gjelder dette på julebord og andre voksenfester også?
Gjest Madam Felle Skrevet 29. juni 2004 #65 Skrevet 29. juni 2004 Hvorfor brudeparet skal ta hensyn til gjestene? Er ikke det ganske vanlig å legge til rette for at gjester skal ha det bra? Gjestene er vel et betydelig innslag på "den store dagen"? Jeg tror at hvis man ber noen som har en liten baby, må man regne med at babyen blir med. Også får man heller regne med at foreldrene er fornuftige mennesker som ikke sitter apatiske med hylende baby under seremonien, men at de faktisk tar ansvar for babyen sin. Jeg hadde aldri akseptert at noen tok det som en selvfølgelighet å ta med seg en baby i mitt bryllup. Ber en de voksne så ber en de voksne, og de må da sørge for å skaffe barnevakt til barna sine. Enten det er baby eller større barn. Og det mener jeg, og klarer de ikke skaffe barnevakt da får de pent holde seg hjemme.
Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 29. juni 2004 #66 Skrevet 29. juni 2004 Kan Ingrid Alexandra være med mamma og pappa på festmiddager i forbindelse med deres jobb, så kan vel andre unger bli med i et helt vanlig bryllup?
:-) anna Skrevet 29. juni 2004 #67 Skrevet 29. juni 2004 Om man ber par med små babyer (i ammealder) er det jo vanskelig for mammaen å komme uten baby. (Om festen ikke er i nabohuset hennes da...) Jeg hadde nok regna med at folk sa ifra at de måtte ha med seg babyen, men personlig hadde jeg blitt overraska om brudeparet da svarte at "nei det vil vi ikke". Måtte jo ha respektert det men hadde hatt problemer med å skjønne hvorfor en så liten baby ville ha ødelagt så mye.
Mistyen Skrevet 29. juni 2004 #68 Skrevet 29. juni 2004 de må da sørge for å skaffe barnevakt til barna sine. Enten det er baby eller større barn. Og det mener jeg, og klarer de ikke skaffe barnevakt da får de pent holde seg hjemme. Jeg synes det er milevid forskjell på en baby på noen få uker og en seksåring feks, og det tror jeg de aller fleste skjønner. Hadde vi blitt invitert i et bryllup hvor minsten ikke fikk være med (som baby og ikke nå som etåring), og vi fikk beskjed om å skaffe barnevakt eller bli hjemme - ja, da hadde valget vært enkelt !!
Gjest Madam Felle Skrevet 29. juni 2004 #69 Skrevet 29. juni 2004 Jeg synes det er milevid forskjell på en baby på noen få uker og en seksåring feks, og det tror jeg de aller fleste skjønner. Hadde vi blitt invitert i et bryllup hvor minsten ikke fikk være med (som baby og ikke nå som etåring), og vi fikk beskjed om å skaffe barnevakt eller bli hjemme - ja, da hadde valget vært enkelt !! Det hadde vært ditt valg, og mitt hadde sikkert vært det sammen. Men jeg har respekt for folk som ikke ønsker barn i bryllupet deres, verken babyer eller større barn. Så kanskje det beste hadde vært å ikke invitere dem. Men da hadde en sikkert fått på pukkelen for det, og derfor hadde jeg gitt de et valg i stedet. Kan vi ikke bare respektere at ikke alle ønsker bebiser i bryllupet sitt.
Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2004 #70 Skrevet 29. juni 2004 For meg hadde det vært viktigst at alle de jeg var glad i var tilstede og koste seg. Store og små. Er dere virkelig så opptatte av at det er "deres" dag? Er ikke det viktigste at de man er glad i er der? Jeg får sikkert pepper nå, men dette reagerer jeg litt på. Hvis det ikke skal mer til en litt barnegråt for å ødelegge et bryllup, nei da vet ikke jeg :-?
Kittykat Skrevet 29. juni 2004 #71 Skrevet 29. juni 2004 Jeg hadde aldri akseptert at noen tok det som en selvfølgelighet å ta med seg en baby i mitt bryllup. Ber en de voksne så ber en de voksne, og de må da sørge for å skaffe barnevakt til barna sine. Enten det er baby eller større barn. Og det mener jeg, og klarer de ikke skaffe barnevakt da får de pent holde seg hjemme. Hadde du ment det samme om babyen ble fullammet? Selv kan ikke jeg se at en baby i et bryllup skal være et så stort problem. Og ber man et par som har en liten baby, så bør man ha det i bakhodet at de kanskje må ha babyen sin med. Sånn er det ihvertfall i vår familie og hos våre venner. Greit nok at det er brudeparet som bestemmer, men hvis en baby på noen uker ikke får være med og er avhengig av mor pga amming, så kommer jo ikke det paret og det er jo litt synd.
Gjest Tex Skrevet 29. juni 2004 #72 Skrevet 29. juni 2004 Kan Ingrid Alexandra være med mamma og pappa på festmiddager i forbindelse med deres jobb' date=' så kan vel andre unger bli med i et helt vanlig bryllup?[/quote'] Ja, for de to har jo ikke et par tre stand-by barnevakter.....
Holly Hobbie Skrevet 29. juni 2004 #73 Skrevet 29. juni 2004 Noe litt på siden her - er det vanlig å amme ved bordet? Jeg er nokså liberal av meg, men jeg har ikke så mye erfaring med dette da det ikke er noen småbarn i min familie - søsteren til min kjære fullammer sin fire mnd gamle sønn, og han skal selvsagt være med under festen (ligge i en svalgang noen meter fra henne). Bare lurer på om hun "burde" gå vekk fra bordet fo amme, støter det noen om hun ammer midt under middagen (for å være ærlig synes jeg det blir litt snålt...er noe annet i en mer uformell sammenheng). :klø:
Mistyen Skrevet 29. juni 2004 #74 Skrevet 29. juni 2004 Popelka - jeg ammet aldri ved middagsbordet hvertfall, og det vil hun sikkert ikke gjøre heller
:-) anna Skrevet 29. juni 2004 #75 Skrevet 29. juni 2004 Jeg ville heller aldri ha ammet ved middagsbordet i et bryllup. Da går man utenfor :-) Men et lurt triks er å plassere babymødrene i nærheten av ei utgangsdør, så blir det minst mulig styr om de må ut med babyen.
*Emma* Skrevet 29. juni 2004 #76 Skrevet 29. juni 2004 Ville bare si at alle barn faktisk ikke vil ta flaske. Min sønn nektet å drikke av flaske før han var hele 8 mnd. Å ja jeg prøvde ofte å avvenne fordi jeg ikke likte å amme i det hele tatt. Det er ikke så lettt å bare fixe barnevakt å stikke av en hel dag......Små barn (å da tenker jeg på de mindre enn 6 mnd) spiser gjerne hver 2 -3 time. Skal man stikke fra festen hele tiden da? Da er man jo som noen sa avhengig av at barnevakten er i nabohuset. Skjønner godt at man ØNSKER at folk skal komme uten babyer og jeg tror også de fleste prøver å få det til uten...men alle klarer det faktisk ikke. Jeg for min del ville heller hatt vennene mine på festen min med baby enn ikke i det hele tatt...
Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 29. juni 2004 #77 Skrevet 29. juni 2004 Nå var vel ikke temaet barnevakter i det hele tatt? Temaet i denne tråden er hvorvidt spebarn (med eller uten barnevakter) er velkomne i bryllup eller ikke. Om spebarn ikke er velkomne (som "bagasje") i bryllup kan man antakelig konkludere med at heller ikke deres foreldre, særlig mor som bærer maten deres, heller ikke er velkomne?
Gjest Tex Skrevet 29. juni 2004 #78 Skrevet 29. juni 2004 Temaet er vel om barn er i veien eller ikke, lager bråk osv... Derfor sier jeg at å trekke frem vår lille arveprinsesses tilstedeværelse overalt ikke byr på problemer så lenge mor og far når som helst kan overlate henne til barnevakt. Og den bære maten kommentaren din skjønte jeg ikke så mye av... Skal man la vær å invitere damer med fyllt bryst...?
Lullu Skrevet 29. juni 2004 #79 Skrevet 29. juni 2004 Denne diskusjonen er helt på ville veier spør dere meg... De som skriver her inne at de ikke ønsker baby'er tilstede, mener nok egentlig at de selvsagt vil har barnet tilstede om foreldrene absolutt ikke kan skaffe barnevakt til barnet! Selv ønsker vi ingen barn i bryllupet, heller ikke baby'er. Noe mødrene er helt enige i! Om det viser seg at barnet ikke tar flaske, eller av en eller annen grunn ikke kan være hos barnevakt stiller saken seg helt annerledes. Men mine venninner som når vi gifter oss har barn på 2 og 3 mnd. vil hvertfall gjøre "alt" for å gå i bryllupet uten barna. Fordi de vil av egen fri vilje - være kun venninne denne dagen og ikke mor. Skjønner ikke at det kan være så vanskelig å forstå jeg.... Mange av dere lager jo et problem ut av hele greia? Dere kan ikke forstå at det er problem at baby'en blir med? Jeg kan heller ikke forstå hvorfor baby'en ikke kan bli hos barnevakt (om det som nevnt ikke er noen grunn til at barnet ikke kan være hos barnevakt - tar ikke flaska o.l.). Grunnen til denne holdningen, er nok fordi vi selv aldri har hatt problemer med å ha barnevakt for vår datter fra hun var et par mnd. Og vi ønsket selv å delta på fest der vi kunne være kjærester og venner. Noen foreldre må våkne opp og ta hensyn til andre enn seg selv også. Nå blir jeg vel skutt her, men ikke ta alt så himla personlig. Mener bare det at det faktisk finnes et liv utenfor stuedøra også.... Vil også legge til at vi har INGEN langveisfra innbudt til bryllupet, alle er fra Oslo/omegn. Festen holdes i Oslo. Veldig få barn det dreier seg om, 3 totalt. Vår datter på 1,5 år og 2 babyer på 2 og 3 mnd. Vi har ingen problem med å skaffe barnevakt, heller ikke mine venninner til sine barn.
Lotte20 Skrevet 29. juni 2004 #80 Skrevet 29. juni 2004 Tror vi har veldig ulikt syn på gjester og bryllupsfest her inne... Noen tenker kun på at det er "Vår dag, vår fest, oppmerksomheten mot bruden" osv osv Andre lager bryllupsfest FOR gjestene sine, for å feire begivenheten. Og uten gjestene - ingen fest.... Tror ikke du blir så mye klokere av denne diskusjonen Green... Du får finne ut hva du tenker om dagen din selv, og hva som er viktig for deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå