AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Samboeren ønsker ikke å bli med meg til hjemlandet,Kroatia. Han ble arbeidsledig i januar,og synes det er så flaut å møte mine venner,slekt og familie og late som at alt er så supert. Billettene er bestilt,jeg har ordnet alt. Han opplyste meg også om at han kun ønsket å være der i 10-14 dager,og derfor avtalte jeg med bestevenninna mi fra Norge om at hun kan komme når han drar mtp at jeg synes 10-14 dager i hjemlandet er for lite.Hun har ønsket å være med de to siste årene og gleder seg vanvittig mye. Så i går bestemmer samboeren min seg for å avlyse hele ferien og jeg greide å si;"vel,når du ikke gidder å bli med og se hvor jeg faktisk kommer ifra og møte mine nærmeste,så er ikke dette forholdet noe å satse på." I gårkveld skjønte han ikke hvorfor jeg var sur..Er det ikke opplagt??Anonymous poster hash: 742ff...f00
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Han er en egoist. Dump han. Anonymous poster hash: bfd84...e1d 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Har han økonomi til å dra når han er arbeidsledig? Det er jo fornuftig å prioritere bort ferie hvis økonomien er skral. Har han derimot greit med penger tross arbeidsledigheten, så er han litt urimelig, ja. Men jeg forstår ham litt, det kan føles flaut og nedverdigende å være arbeidsledig/ha dårlig økonomi, og han skulle sikkert ønske han kunne presentere en bedre versjon av seg selv til din familie. Forklar ham at han er like mye verdt selv om han ikke har jobb akkurat nå, og legg opp oppholdet slik at han ikke trenger å blakke seg og bruke mer penger enn han har råd til. Min kjære er iallefall sånn at han liker å være litt kar og spandere på meg på ferie, og han blir litt grinete om han ikke har råd. Da gir jeg ham heller penger i forkant, så kan han få slenge med lommeboka på restaurant og "spandere" uten at økonomien går helt i dass akkurat da. Anonymous poster hash: db500...525 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Hvis han blei arbeidsledig i januar, har han hatt plenty av tid til å finne seg en ny jobb. Hva feiler det han som ikke har klart det? Anonymous poster hash: bfd84...e1d 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Har han økonomi til å dra når han er arbeidsledig? Det er jo fornuftig å prioritere bort ferie hvis økonomien er skral. Har han derimot greit med penger tross arbeidsledigheten, så er han litt urimelig, ja. Men jeg forstår ham litt, det kan føles flaut og nedverdigende å være arbeidsledig/ha dårlig økonomi, og han skulle sikkert ønske han kunne presentere en bedre versjon av seg selv til din familie. Forklar ham at han er like mye verdt selv om han ikke har jobb akkurat nå, og legg opp oppholdet slik at han ikke trenger å blakke seg og bruke mer penger enn han har råd til. Min kjære er iallefall sånn at han liker å være litt kar og spandere på meg på ferie, og han blir litt grinete om han ikke har råd. Da gir jeg ham heller penger i forkant, så kan han få slenge med lommeboka på restaurant og "spandere" uten at økonomien går helt i dass akkurat da. Anonymous poster hash: db500...525 Økonomien er det ikke noe problem med,for hadde det ikke vært det så hadde jeg skjønt det. Jeg har også lagt opp til at vi skal dykke,kjøre vannscooter,hoppe i fallskjerm og finne på mye sammen uten familie,slekt og venner,så han slipper å bli "kryssforhørt" av de og havne i ubehagelige situasjoner. Jeg har virkelig tatt hensyn,for jeg vet hvor tungt han har det,men det virker ikke som at bryr seg. Jeg blir virkelig såret av dette. I fjor kunne vi ikke dra fordi vi kjøpte hus på sommerstid og pusset opp,så nå er det to år siden jeg har sett mine nærmeste. Og samboer vil ikke bli med.. Anonymous poster hash: 742ff...f00
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Hvis han blei arbeidsledig i januar, har han hatt plenty av tid til å finne seg en ny jobb. Hva feiler det han som ikke har klart det?Anonymous poster hash: bfd84...e1d Han er kresen og altfor lat til tider.. I starten av søkeprosessen så spurte jeg ofte om han har funnet noe spennende,etterhvert så mente han det bare ble mas fra min side og endte opp i krangling. Så nå har jeg sluttet å spørre.Anonymous poster hash: 742ff...f00
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #8 Skrevet 10. juli 2014 Jeg hadde seriøst blitt forbanna og gitt han grei beskjed om at han har å bli med. De fleste har vel vært arbeidsledige en gang i livet. Han får lyve da og si han begynner i jobb i august eller noe. Anonymous poster hash: e31f7...4b5 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #9 Skrevet 10. juli 2014 Han er kresen og altfor lat til tider.. I starten av søkeprosessen så spurte jeg ofte om han har funnet noe spennende,etterhvert så mente han det bare ble mas fra min side og endte opp i krangling. Så nå har jeg sluttet å spørre.Anonymous poster hash: 742ff...f00 Vil du være sammen med en sånn fyr da? Han høres utrolig vanskelig ut. Anonymous poster hash: e31f7...4b5 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #10 Skrevet 10. juli 2014 Jeg hadde seriøst blitt forbanna og gitt han grei beskjed om at han har å bli med. De fleste har vel vært arbeidsledige en gang i livet. Han får lyve da og si han begynner i jobb i august eller noe.Anonymous poster hash: e31f7...4b5 Han ønsker ikke å lyve,og det skjønner jeg godt. Men kommer spørsmålet opp vedr.jobb så er jo jeg ved hans side og kan fortelle at han nylig ble arbeidsledig. Har foreslått det,men det var tydeligvis enda verre. Anonymous poster hash: 742ff...f00
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #11 Skrevet 10. juli 2014 Vil du være sammen med en sånn fyr da? Han høres utrolig vanskelig ut.Anonymous poster hash: e31f7...4b5 Han kan være vanskelig til tider,men jeg har jo nå sagt at vi ikke har noe fremtid sammen hvis han ikke blir med. Og det er rett og slett fordi jeg ikke ønsker å være sammen med noen som ikke vil se hvor jeg kommer fra og besøke slekta mi,spesielt når vi har bodd sammen i et år. Foreldrene mine har møtt han,siden de bor i Norge,og de elsker han. Så hvis jeg nå forteller at han ikke skal bli med fordi han ikke vil,så kommer jo de også til å bli såret..Anonymous poster hash: 742ff...f00
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #12 Skrevet 10. juli 2014 Vil du være sammen med en sånn fyr da? Han høres utrolig vanskelig ut. Anonymous poster hash: e31f7...4b5 Enig, han virker veldig vanskelig. Han avlyser den planlagte ferien sånn helt uten videre, uten å ta med ts på avgjørelsen. Han blir sur når ts spør om jobbsøkingen. Han er lat og kresen ang jobb. Nei ts, kvitt deg med rusket å lev heller alene. Anonymous poster hash: bfd84...e1d 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #13 Skrevet 10. juli 2014 Du er sikker på at han har råd til alt dette du har planlagt å gjøre? Og vil han ikke være med fordi han driter i bakgrunnen og familien din og ikke interesserer seg for å treffe dem, eller vil han ikke bli med fordi han er flau og deprimert over å være arbeidsledig? Er det det første så skjønner jeg hvorfor du vurderer å dumpe fyren pga dette, er det det andre så bør du faktisk heller støtte ham og hjelpe til å bygge opp selvbildet hans. Anonymous poster hash: db500...525 1
Gjest andysowhat Skrevet 10. juli 2014 #14 Skrevet 10. juli 2014 norske vanlige "perfekte" moraler. jeg forstår det gått jeg. men jeg hadde gitt faen da dratt alikavell ^^
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #15 Skrevet 10. juli 2014 Enig, han virker veldig vanskelig. Han avlyser den planlagte ferien sånn helt uten videre, uten å ta med ts på avgjørelsen. Han blir sur når ts spør om jobbsøkingen. Han er lat og kresen ang jobb. Nei ts, kvitt deg med rusket å lev heller alene.Anonymous poster hash: bfd84...e1d Vel,hvis han ikke blir med så er jo valget meget enkelt,da lever jeg alene og vi får nærmere en måned fra hverandre. Skulle bare ønske at vi ikke hadde huset sammen.. Jeg må bare skrive ned det som irriterer meg slik at jeg ser det også svart på hvit. 1. I går snakket han i tlf,og jeg spurte hvem det var fordi han snakket så formelt. Da sa han at det bare var en arbeidsgiver. Og da ble jo jeg spent,så spurte hvilken? Fikk svar om at det var fra forsvaret. Så da spurte jeg om det var i Osloområdet siden vi bor her. Nei,det var det ikke. Spurte om det var Stavanger siden han hadde jobbet der før,nei det var det ikke. Så til slutt måtte jeg spørre,ok hvor da? Nei,oppi Nord-Norge. Jeg ble helt paff. Han hadde aldri nevnt om at Nord-Norge var aktuelt og reagerte selvfølgelig på det. Han skjønte ikke hvorfor jeg skulle bli skuffet og irritert pga det. 2. Så senere i går kom jo den krangelen mtp ferien. 3. Han stakk og trente. Senere på kvelden når han kom hjem spurte han om jeg ville bli med og gå til butikken,jeg sa nei. Da kalte han meg lat. Kan også opplyse om at jeg vasker hans klær,bretter de,sorterer de,lager middag hver dag,vasker som regel opp og gjør alt av husarbeid. Han hjelper til ved å klippe plen annenhver uke og bygger ting til huset som tar all evighet. Men,ikke nok med at jeg gjør så og si alt av husarbeidet,men han bli fly forbanna hvis jeg tar klærne hans som har ligget på gulvet i flere dager og legger de i skittentøykurva,for de skal jo han bruke igjen! Han klarer også å klage på maten hvis det er for salt,for varmt osv.(kan opplyse at jeg begynte å lage mat når jeg var i 9-årsalderen og får alltid skryt av andre). 4. Idag har jeg solet meg,tatt en sykkeltur og vært på treningssenter.Han derimot,ligger fortsatt og sover.. Er det rart jeg er irritert??Anonymous poster hash: 742ff...f00
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #16 Skrevet 10. juli 2014 Du er sikker på at han har råd til alt dette du har planlagt å gjøre? Og vil han ikke være med fordi han driter i bakgrunnen og familien din og ikke interesserer seg for å treffe dem, eller vil han ikke bli med fordi han er flau og deprimert over å være arbeidsledig? Er det det første så skjønner jeg hvorfor du vurderer å dumpe fyren pga dette, er det det andre så bør du faktisk heller støtte ham og hjelpe til å bygge opp selvbildet hans.Anonymous poster hash: db500...525 Han har satt av 20 000 kr for ferie,og alt i alt så koster ferien vår 7000 kr med alle aktivitetene,middag og overnatting er gratis. Så jeg er sikker på at han har råd. Dessuten får han 10000 kr til overs hver måned,etter at alle utgifter er betalt. Jeg har prøvd å bygge opp selvtilliten hans,men han anser på alt som mas,kjedelig og han er utrolig flink på å gi meg skyld for alt..Anonymous poster hash: 742ff...f00
Gjest andysowhat Skrevet 10. juli 2014 #17 Skrevet 10. juli 2014 Han har satt av 20 000 kr for ferie,og alt i alt så koster ferien vår 7000 kr med alle aktivitetene,middag og overnatting er gratis. Så jeg er sikker på at han har råd. Dessuten får han 10000 kr til overs hver måned,etter at alle utgifter er betalt. Jeg har prøvd å bygge opp selvtilliten hans,men han anser på alt som mas,kjedelig og han er utrolig flink på å gi meg skyld for alt..Anonymous poster hash: 742ff...f00 drit i penga! send fyrn til kognitivterapaut!
ZANET Skrevet 10. juli 2014 #18 Skrevet 10. juli 2014 Samboeren ønsker ikke å bli med meg til hjemlandet,Kroatia. Han ble arbeidsledig i januar,og synes det er så flaut å møte mine venner,slekt og familie og late som at alt er så supert. Billettene er bestilt,jeg har ordnet alt. Han opplyste meg også om at han kun ønsket å være der i 10-14 dager,og derfor avtalte jeg med bestevenninna mi fra Norge om at hun kan komme når han drar mtp at jeg synes 10-14 dager i hjemlandet er for lite.Hun har ønsket å være med de to siste årene og gleder seg vanvittig mye. Så i går bestemmer samboeren min seg for å avlyse hele ferien og jeg greide å si;"vel,når du ikke gidder å bli med og se hvor jeg faktisk kommer ifra og møte mine nærmeste,så er ikke dette forholdet noe å satse på." I gårkveld skjønte han ikke hvorfor jeg var sur..Er det ikke opplagt??Anonymous poster hash: 742ff...f00 Hvis det er slik at han ikke vil reise pga arbeidssituasjon og diverse, så vil jeg ikke si at det handler om å gidde. Og jeg ville nok selv revurdert forholdet om jeg var ham, din kommentar var litt i overkant. Jeg kan skjønne din frustrasjon, og kanskje er ikke hans grunn spesielt god, men du overreagerte.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #19 Skrevet 10. juli 2014 Dump ham!! Anonymous poster hash: 4ad1f...070
Gjest BettyBoop Skrevet 10. juli 2014 #20 Skrevet 10. juli 2014 Har han økonomi til å dra når han er arbeidsledig? Det er jo fornuftig å prioritere bort ferie hvis økonomien er skral. Har han derimot greit med penger tross arbeidsledigheten, så er han litt urimelig, ja. Men jeg forstår ham litt, det kan føles flaut og nedverdigende å være arbeidsledig/ha dårlig økonomi, og han skulle sikkert ønske han kunne presentere en bedre versjon av seg selv til din familie. Forklar ham at han er like mye verdt selv om han ikke har jobb akkurat nå, og legg opp oppholdet slik at han ikke trenger å blakke seg og bruke mer penger enn han har råd til. Min kjære er iallefall sånn at han liker å være litt kar og spandere på meg på ferie, og han blir litt grinete om han ikke har råd. Da gir jeg ham heller penger i forkant, så kan han få slenge med lommeboka på restaurant og "spandere" uten at økonomien går helt i dass akkurat da. Anonymous poster hash: db500...525 men turen er jo allerede betalt for..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå