Gå til innhold

Vepsebol - erfaringer med firmaer som fjerner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaringer med Rentokil eller ABS Skadedyrkontroll? Vi har fått et vepsebol under taket utendørs som er vanskelig å komme til for oss, så jeg tenker det beste er å få noen til å gjøre det for oss. Er det noen som har brukt, eller kjenner noen som har brukt disse selskapene, og kan si noe om erfaringer (og ev. pris)?

Anonymous poster hash: 7b9b4...60f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skyt ned med luftgevær :P

Anonymous poster hash: 96b31...726

Skrevet

Ingen erfaring med firmaene, men jeg har et forslag. Sist jeg fjerna vepsebol satte jeg støvsugeren i nærheten av åpningen og lot den stå og gå en stund. Vepsen ble sugd inn i det de nærmet seg åpningen. Ingen problemer m sinte veps.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen erfaring med firmaene, men jeg har et forslag. Sist jeg fjerna vepsebol satte jeg støvsugeren i nærheten av åpningen og lot den stå og gå en stund. Vepsen ble sugd inn i det de nærmet seg åpningen. Ingen problemer m sinte veps.

Kan de ikke bare fly ut igjen når du skrur av støvsugeren?

Anonymous poster hash: 7b9b4...60f

Skrevet

Nei, var ikke noe problem hos meg i alle fall. Regner med at de blir såpass hardt sammenklemt at de dør. Du kan evt ta en plastpose rundt åpningen til du føler deg trygg.

Skrevet

Vi hadde et digert bol under panelet på undersiden av et overbygd tak i fjor sommer. Kunne ikke være ute. Kjøpte en spray på Jernia (hvit sprayflaske, husker ikke navn) og sprayet i et stort område rundt bolet, spesielt der vi hadde sett at vepsen kom ut. Gjorde det på kvelden. Sprayet jevnlig i en liten periode. Dette funket som bare det. Vi så med egne øyne at vepsen krøp ut og bare falt om. Vi hadde store mengder død veps på verandaen en liten stund. I år har vi ikke sett en eneste veps, så regner med at bolet er tomt.

Skrevet

Sprayen heter trinol 810 insektmiddel original.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...