ADTR Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Hei! Har veldig lyst til å begynne å trene rumpa mi igjen, men sist gang jeg gjorde dette endte det med at det var lårene mine som ble større, noe jeg ikke ønsket. Da gjorde jeg for det meste squats og markløft med diverse vekter. Har dere noen øvelser eller tips til hvordan man trener rumpa uten at lårene blir større? Eller noen øvelser til å holde lårene slanke og ikke bola?
Maria.91 Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Poker denne! Har hatt samme opplevelse selv, særlig med å bli fort større på oversiden av lårene, og vil gjerne vite om noen har nyttige tips
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 http://bretcontreras.com/growing-glutes-without-growing-the-legs/ Anonymous poster hash: 1299c...def 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 det er en kjempedårlig ide å bare trene en kroppsdel, spesielt store muskler. Dette kan gi deg både hofte og ryggproblemer. Rumpe, bakside og fremside lår består av flere muskler og alle jobber sammen for å bevege beina, om du isolerer rumpa vil den bli sterkere og dominere bevegelsen som kan dra ledd og korsbånd skevt slik at du kan få vondt. Typisk de som driver mye med benkpress har vondt i skuldra pga dette, når brystmusklen blir for sterk i forhold til de korrensponderende musklene bak skulderen kan brystmuskelen strekke skulderleddet ut av ledd fordi musklene bak ikke klarer å holde igjen. Tren vanlige ben/rumpeøvelser som knebøy og utfall, du kan fokusere på rumpa men ikke la være å trene resten av kroppen din. Det kan jo være at det er fettfordeling som bidrar til at du har mye masse på lårene i forhold til baken, og du vil kanskje først få det ønskede utseende etter fettet på lårene er slanket bort. Anonymous poster hash: 086e8...4bf 4
Gjest bustyvel Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Prøver du å knipe ekstra i rumpa når du gjør øvelsene får ofte bakdelen kjørt seg enda mer 1
franik3 Skrevet 11. juli 2014 #6 Skrevet 11. juli 2014 Og i squats, prøv å la mesteparten av vekten ligge i hælen og press gjennom der, da aktiveres rumpa bedre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå