Nettinettet Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Hva er egentlig poenget med å skrive alle disse "hva mener dere om menn med.... hva mener dere om kvinner med.... osv" trådene?? Folk er forskjellige, meningene er forskjellige, hvorfor så viktig å finne ut hva flest her inne mener om slike ting? Skal du bli slik? Skal du passe på at du ikke blir slik? Skal du ha meningen til andre for å føle at du har "rett" til å mene det du mener? Denne sommeren tilbringer jeg i Hellas. Jeg har reist rundt på forskjellige øyer og er nå "hjemme" der jeg er vokst opp. En annen kultur, et annet land, men samme problem. Single ( og mennesker generelt) er for opptatt av hva andre mener og sier, og tør ikke være seg selv. Tør ikke stå for egne meninger. Tør ikke leve livet slik de ønsker å leve det. Redd for å bli sett ned på eller få høre negative ting om seg selv. Samtidig er favoritthobbyen til de fleste nettopp det å si negative ting om andre. Fremheve seg selv ved å snakke nedtaltende om andre, nettopp fordi de er så usikre på seg selv og om de selv er bra nok. Alle er bra nok! Det er INGEN som er bedre enn noen andre. Ja vi har forskjellige kunnskaper og vi har forskjellige erfaringer som beriker oss som mennesker, men det betyr ikke at vi har en større verdi eller er bedre enn noen andre. Ta en god titt i speilet og kjenn etter om du liker deg selv. Det er det viktigste du kan gjøre. Gjør du det, så vær stolt av den du er og vær den du er! Gjør du ikke det, så finn ut hva du kan gjøre for å bli fornøyd. Ta tak i de tingene som hindrer deg i å være deg selv og fornøyd med deg selv. Ikke bruk tid på å se på alle andre, men se på deg selv. Du er den viktigste personen i livet ditt og det er du som bestemmer hvordan livet ditt skal leves! GOD SOMMER!! 6
Gjest HarryDotter Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Forsåvidt enig med deg TS Jeg personlig liker å lese litt om hva alle andre mener om diverse temaer....Da får jeg litt innblikk i hvordan de "fleste av oss" tenker om det aktuelle temaet. 1
Sandie Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 (endret) Kloke ord Nettinettet, og hyggelig at du er tilbake her. God sommer til deg også Endret 10. juli 2014 av Sandie
Nettinettet Skrevet 10. juli 2014 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2014 Forsåvidt enig med deg TS Jeg personlig liker å lese litt om hva alle andre mener om diverse temaer....Da får jeg litt innblikk i hvordan de "fleste av oss" tenker om det aktuelle temaet. Vi lever i ett samfunn der flertallet styrer hva som er tøft, hva som er godkjent, hva som er pent og hva som er stygt, blant annet. Derfor har vi behov for å kategorisere oss selv, ut i fra hva andre mener. Vi stoler ikke lenger på oss selv, eller gjør det vi kan for at vi selv skal ha det bra og trives som vi er. Andres meninger veier for tungt. Det fører til flere depresjoner, flere ulykkelige single osv osv. Ja, det er interessant å se hva andre mener, (derfor oppretter man jo spørreundersøkelser) men hvis man benytter meningene til å fastsette sin egen verdi, er slike spørsmål rett og slett selvskading. En ting er å lytte til råd, og lære av feil andre har gjort, men å måle egen verdi ut i fra hva brukere av kvinneguiden mener er hot or not............ nei det er ikke bra!
Nettinettet Skrevet 10. juli 2014 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2014 Kloke ord Nettinettet, og hyggelig at du er tilbake her. God sommer til deg også Takk skal du ha. Jeg er nok ikke tilbake igjen, men kvinneguidens singelforum kommer høyt opp på google når man søker på ting jeg søker på. Derfor får jeg en del tråder i fleisen innimellom og nå følte jeg for å si min mening. Nok er nok på en måte. Jeg får rett og slett vondt i sjelen min av å se hvor mange ulykkelige eller usikre mennesker det er her inne som føler at de ikke er bra nok og som trenger bekreftelse hele tiden. Men det er jo ikke bare her, det er overalt som sagt. Jeg heier på en endring, og kanskje kan den endringen starte her inne hvor så mange mennesker samles for å dele sine sorger og gleder. Kanskje kan brukere her inne påminne hverandre om at egen tilfredshet er viktigere enn å være det man tror andre ønsker at man skal være. Alle er bra nok, bare de har det bra med seg selv. 1
Meline37 Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 (endret) Hva er egentlig poenget med å skrive alle disse "hva mener dere om menn med.... hva mener dere om kvinner med.... osv" trådene?? Folk er forskjellige, meningene er forskjellige, hvorfor så viktig å finne ut hva flest her inne mener om slike ting? Skal du bli slik? Skal du passe på at du ikke blir slik? Skal du ha meningen til andre for å føle at du har "rett" til å mene det du mener? Denne sommeren tilbringer jeg i Hellas. Jeg har reist rundt på forskjellige øyer og er nå "hjemme" der jeg er vokst opp. En annen kultur, et annet land, men samme problem. Single ( og mennesker generelt) er for opptatt av hva andre mener og sier, og tør ikke være seg selv. Tør ikke stå for egne meninger. Tør ikke leve livet slik de ønsker å leve det. Redd for å bli sett ned på eller få høre negative ting om seg selv. Samtidig er favoritthobbyen til de fleste nettopp det å si negative ting om andre. Fremheve seg selv ved å snakke nedtaltende om andre, nettopp fordi de er så usikre på seg selv og om de selv er bra nok. Alle er bra nok! Det er INGEN som er bedre enn noen andre. Ja vi har forskjellige kunnskaper og vi har forskjellige erfaringer som beriker oss som mennesker, men det betyr ikke at vi har en større verdi eller er bedre enn noen andre. Ta en god titt i speilet og kjenn etter om du liker deg selv. Det er det viktigste du kan gjøre. Gjør du det, så vær stolt av den du er og vær den du er! Gjør du ikke det, så finn ut hva du kan gjøre for å bli fornøyd. Ta tak i de tingene som hindrer deg i å være deg selv og fornøyd med deg selv. Ikke bruk tid på å se på alle andre, men se på deg selv. Du er den viktigste personen i livet ditt og det er du som bestemmer hvordan livet ditt skal leves! GOD SOMMER!! Jeg er enig i dette. Det er viktig å våge å stå for sine egne meninger. Og ikke bare være opptatt av hva alle andre mener, selv om det av og til greit å sjekke flertallets tanker i samme situasjoner som en selv er i, foreks osv osv. Å ta tak i livet sitt er viktig. Men det er ikke alt man kan klare å forandre med seg selv. Foreks et utseende kan ikke alltid forandres så mye. Men man kan gjøre det beste ut av det så godt en klarer. Viktig å akseptere seg selv for sitt eget utseende uansett hvordan man ser ut. Og akseptere seg selv for den en er. Endret 10. juli 2014 av Meline37 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå