AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 de siste 2 årene har jeg blitt veldig sløv, og det har bare blitt værre og værre.. var ikke noe motivert på jobb (butikkmedarbeider) og fikk til slutt sparken for dårlig prestasjon, har dårlig med penger og skal sone 1 år og syv måneder i fengsel for ran... føler meg sviktet av samfunnet, håper på å få vekk kiloene i fengselet, og kanskje møte en flott kvinne der inne. hva skal jeg gjøre for å komme meg på rett spor? god sommer, hilsen en fortvilet mann! Anonymous poster hash: d24f0...9cb
Timza Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Hva har samfunnet med dette å gjøre? Hvordan har samfunnet gjort at du mistet jobben grunnet latskap, at du valgte å rane og blitt feit? Er det ikke åpenbart hva du skal gjøre? Son dommen og skjerp deg? 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Enig med Timza, altså, akkurat som jeg er i en annen fengselstråd det skrives i nå. Jeg ønsker deg bare godt, men jeg skjønner ikke helt hvordan samfunnet har sviktet deg. Det høres da ut som de tingene som har gått galt (dårlig motivasjon for jobb, vektøkning og grov kriminalitet) er typiske ting den enkelte selv har ansvar for. Anonymous poster hash: 1d2cf...dcc
Ghost Hunter Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 de siste 2 årene har jeg blitt veldig sløv, og det har bare blitt værre og værre.. var ikke noe motivert på jobb (butikkmedarbeider) og fikk til slutt sparken for dårlig prestasjon, har dårlig med penger og skal sone 1 år og syv måneder i fengsel for ran... føler meg sviktet av samfunnet, håper på å få vekk kiloene i fengselet, og kanskje møte en flott kvinne der inne. hva skal jeg gjøre for å komme meg på rett spor? god sommer, hilsen en fortvilet mann! Anonymous poster hash: d24f0...9cb Kjedelig situasjon da Prøv å bruk tiden i fengslet på noe positivt! Som du skrev "få vekk kiloene" (nå vet ikke jeg om du er overvektig eller ei, men alle har godt av å trene uansett) og hvem vet, kanskje møter du den rette der ja? (selv om kanskje fengselet ikke er rette sted å danne en omgangskrets?) Et år og 7 måneder går sikkert veldig fort. kanskje et halvannet år hvor du ikke trenger å bekymre deg så mye for morgendagen osv kan bli bra for deg? Så får du samlet opp energi og motivasjon til å få et normalt og fint liv når du kommer ut igjen Lykke til da:) PS. Sorry skrivefeil og dårlig formuleringer, er dau-trøtt og vet egentlig ikke hva jeg skriver nå. Haha
NoFuss Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 de siste 2 årene har jeg blitt veldig sløv, og det har bare blitt værre og værre.. var ikke noe motivert på jobb (butikkmedarbeider) og fikk til slutt sparken for dårlig prestasjon, har dårlig med penger og skal sone 1 år og syv måneder i fengsel for ran... føler meg sviktet av samfunnet, håper på å få vekk kiloene i fengselet, og kanskje møte en flott kvinne der inne. hva skal jeg gjøre for å komme meg på rett spor? god sommer, hilsen en fortvilet mann! Anonymous poster hash: d24f0...9cb Ok, nå skal jeg være litt slem.. Hvorfor har det seg sånn at slabbedasker og kriminelle (du er en kriminell for du har begått et ran) er så selvrettferdige og skylder på alt annet enn seg selv? Tyver kan gjerne stjele fra andre men nåde den som stjeler fra dem, da skal politiet på banen fort eller tyven må hevne seg. Det er DU som har sviktet deg selv i dette tilfellet, det er DIN manglende arbeidsmoral som har gjort at du mistet jobben din og derfor har lite penger. Det fordi DU ble tatt for et ran Du begikk at du skal i fengsel. Det er bare en person som kan snu dette, og det er deg. Men bruk gjerne tiden i fengsel til å snakke med kuratorer og andre for å komme på rett spor igjen. Ditt liv er ditt ansvar. 5
Djungelvrål Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Du har begått et ran, prestert dårlig på jobb, er lat og udugelig. Da er det vel DU som har sviktet samfunnet? 4
Gjest FuturePrimitive Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Du har begått et ran, prestert dårlig på jobb, er lat og udugelig. Da er det vel DU som har sviktet samfunnet? Bedre og mer presist kan det ikke sies. Ja, får håpe du treffer ei pen "dame" i fengsel, ts. Sjansen er vel større for at du blir noens bitch vil jeg tippe - i hvert fall med den holdningen du har, klage og sutre-faen.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #8 Skrevet 10. juli 2014 Hvordan er det samfunnets feil at du er arbeidsledig, feit, og kriminell, egentlig? Anonymous poster hash: cf10e...fbb
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #9 Skrevet 10. juli 2014 Du skriver jo ingenting om hvordan samfunnet har sviktet deg. Du skriver bare om hva du selv har gjort galt. Anonymous poster hash: 00251...df4
Gjest lurven Skrevet 10. juli 2014 #10 Skrevet 10. juli 2014 Tror dette er en ironisk trolletråd. Ingen er vel så dumme at de skylder på samfunnet fordi de er late, feite og kriminelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå