Gjest k0skenk0rva Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Hei. I januar 2013 ble jeg innbrakt av politiet i fyllearresten. Den natten i taxi køen ble jeg skremt for samboern ble overfalt i taxi køen, av ren reaksjon gikk jeg til angrep på han som overfalt samboern. Politiet så derfor ikke hendelsen med samboern men kun meg som angrep han som angrep samboern og mente derfor at jeg var for full og måtte i arresten for natten. Samtidig i politibilen fikk jeg ta en siste samtale til samboern for å gi beskjed om at jeg ikke ble med hjem og fikk da til svar av han at han var på tur til legevakten pga store smerter i foten. (Som senere viste seg og være avrevne kors og leddbånd etter han ble overfalt og han skal i operasjon høsten 2014) Politiet hjalp han med å støtte seg opp til en lyktestolpe og ville ikke hjelpe han til legevakten så han måtte ta taxi. Den natten i arresten var jeg sint og forbannet fordi jeg ikke kunne være med samboern på legevakten og hjelpe han. Senere på natten skulle jeg da få en kopp av politiet fordi jeg ikke greide å drikke vann som kom ut av veggen. følte meg som et forsvarsløs hamster i buret sitt. Da politiet kom med en kopp til meg satte jeg en fot mellom døra og dørkarmen for å få han til å stå der å høre på meg, for å få han til å skjønne at jeg måtte være med samboern min for å hjelpe han. Politi mannen ville jo selvfølgelig ikke høre eller tro på meg fordi jeg var full og truet med at om jeg ikke fjernet foten ville han smelle døra igjen uansett om foten var der. Noe han faktisk og gjorde. Det var så vondt og jeg husker så godt den smerten og lyden som kom når døra smalt i foten, hørtes og kjentes ut som om noe knakk, hele foten hovnet opp og var blå over hele foten flere uker i ettertid. Var inne hos legen noen dager senere og hentet meg sykemelding fordi jeg ikke klarte å gå. Legen undersøkte meg og heldigvis var ingenting knekt men den var kraftig forstuet, gikk på krykker også i to uker. Det jeg har tenkt på i ettertid er at har de virkelig lov til det? Jeg vurderer å anmelde dette men er redd jeg bare blir ledd opp i ansiktet. Jeg føler det som politi vold. For faen hvor vondt det gjorde! Hva mener dere? Jeg synes det er helt uakseptabelt! Skal jeg? Hva vinner jeg på det? Jeg synes det var helt og holdent unødvendig gjort. Takk til all innspill.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Skjønner ikke at det skulle være politivold, altså overdreven maktbruk, å etter advarsler smelle igjen en dør på foten til en dame i fyllearresten som nekter å etterkomme beskjeder fra politiet. Det kunne kanskje vært håndtert bedre, men faktum er at du satt i fyllearresten, ikke hadde noen grunn til å slippe ut (du ville hjelpe din samboer, men det er jo ikke grunn til å slippe løs fra arresten) og satte deg til motverge. Politimannen advarte deg tydelig om hva han ville gjøre, du aksepterte risikoen og han gjorde som han sa for å få igjen døren til en arrestant. Det er ikke det at jeg ikke kan føle sympati med en dame som (etter eget utsagn, og det får jeg bare stole på) blir urettmessig innbrakt og hennes samboer som må opereres for skader etter overfall, altså. Men du prøvde likevel å hindre en politimann i å lukke igjen døren, og fikk advarsler i forkant om hva det kunne lede til. Døren måtte igjen, det er jo åpenbart, og det var du som forsøkte å hindre det. Da virker det ikke som noen overreaksjon å smelle den igjen etter advarsel, fot eller ingen fot. Så jeg skjønner frustrasjonen over å ha blitt hevet i fyllearresten, men noen anmeldelse kommer du neppe noen vei med. Og det synes jeg også at høres helt fornuftig og riktig ut. Anonymous poster hash: adece...8e6 25
Gjest k0skenk0rva Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Skjønner ikke at det skulle være politivold, altså overdreven maktbruk, å etter advarsler smelle igjen en dør på foten til en dame i fyllearresten som nekter å etterkomme beskjeder fra politiet. Det kunne kanskje vært håndtert bedre, men faktum er at du satt i fyllearresten, ikke hadde noen grunn til å slippe ut (du ville hjelpe din samboer, men det er jo ikke grunn til å slippe løs fra arresten) og satte deg til motverge. Politimannen advarte deg tydelig om hva han ville gjøre, du aksepterte risikoen og han gjorde som han sa for å få igjen døren til en arrestant. Det er ikke det at jeg ikke kan føle sympati med en dame som (etter eget utsagn, og det får jeg bare stole på) blir urettmessig innbrakt og hennes samboer som må opereres for skader etter overfall, altså. Men du prøvde likevel å hindre en politimann i å lukke igjen døren, og fikk advarsler i forkant om hva det kunne lede til. Døren måtte igjen, det er jo åpenbart, og det var du som forsøkte å hindre det. Da virker det ikke som noen overreaksjon å smelle den igjen etter advarsel, fot eller ingen fot. Så jeg skjønner frustrasjonen over å ha blitt hevet i fyllearresten, men noen anmeldelse kommer du neppe noen vei med. Og det synes jeg også at høres helt fornuftig og riktig ut. Anonymous poster hash: adece...8e6 Takk for svar. Nå skal jeg ikke anmelde for å bli innbrakt men vurderer og anmelde fordi han faktisk smalt døra i foten.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #4 Skrevet 10. juli 2014 Jeg vet ikke om du fortjente å havne i fyllearresten (men antar det), men du fortjente å få den smellen i foten. Hos politiet er man medgjørlig og gjør som man får beskjed om. Ikke rart de mente at du måtte sove ut rusen der. Anonymous poster hash: c62cf...052 11
Ghost Hunter Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Wow. Kunne han ikke bare dytta deg forsiktig til siden? Eller enda bedre, satt seg ned å faktisk hørt på det du hadde å si? Nå vet ikke jeg hvordan det er å være politi, eller hvor mye de hadde å gjøre den kvelden, men hadde jeg jobbet som fengselsbetjent eller politi hadde jeg snakket med arrestanten om det var noe han eller hun ville snakke om, og om jeg hadde mulighet så klart...For du var ikke direkte drita heller? Jaja...har selv aldri vært innblandet med politiet, men om jeg hadde vært det og de hadde oppført seg sånn hadde jeg blitt ganske overasket og egentlig litt såret. Men jeg hadde ikke anmeldt det, ikke fordi det overhode ikke er noen grunn til det, men fordi jeg ville visst det ikke var noen vits i det. Blir vel uansett bare ord mot ord?
Gjest k0skenk0rva Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 (endret) Jeg vet ikke om du fortjente å havne i fyllearresten (men antar det), men du fortjente å få den smellen i foten. Hos politiet er man medgjørlig og gjør som man får beskjed om. Ikke rart de mente at du måtte sove ut rusen der. Anonymous poster hash: c62cf...052 jeg mener det var unødvendig av han å faktisk smelle den igjen. Wow. Kunne han ikke bare dytta deg forsiktig til siden? Eller enda bedre, satt seg ned å faktisk hørt på det du hadde å si? Nå vet ikke jeg hvordan det er å være politi, eller hvor mye de hadde å gjøre den kvelden, men hadde jeg jobbet som fengselsbetjent eller politi hadde jeg snakket med arrestanten om det var noe han eller hun ville snakke om, og om jeg hadde mulighet så klart...For du var ikke direkte drita heller? Jaja...har selv aldri vært innblandet med politiet, men om jeg hadde vært det og de hadde oppført seg sånn hadde jeg blitt ganske overasket og egentlig litt såret. Men jeg hadde ikke anmeldt det, ikke fordi det overhode ikke er noen grunn til det, men fordi jeg ville visst det ikke var noen vits i det. Blir vel uansett bare ord mot ord? Takk for svar! Jeg var jo ikke drita heller. Jeg husker stortsett alt fra natten. jeg ble helt paff når han faktisk smalt døra i foten, det er jo store tunge dører. Av refleks så trakk jeg til meg foten og gråt selvfølgelig, da lukket han døra og bare gikk uten å sjekke til meg. På morgenen når de slapp meg ut så haltet jeg og greide ikke gå på foten. Jeg var så sint på de den morgenen, jeg følte meg helt rævva. Endret 10. juli 2014 av k0skenk0rva
Timza Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Wow. Kunne han ikke bare dytta deg forsiktig til siden? Eller enda bedre, satt seg ned å faktisk hørt på det du hadde å si? Nå vet ikke jeg hvordan det er å være politi, eller hvor mye de hadde å gjøre den kvelden, men hadde jeg jobbet som fengselsbetjent eller politi hadde jeg snakket med arrestanten om det var noe han eller hun ville snakke om, og om jeg hadde mulighet så klart...For du var ikke direkte drita heller? Jaja...har selv aldri vært innblandet med politiet, men om jeg hadde vært det og de hadde oppført seg sånn hadde jeg blitt ganske overasket og egentlig litt såret. Men jeg hadde ikke anmeldt det, ikke fordi det overhode ikke er noen grunn til det, men fordi jeg ville visst det ikke var noen vits i det. Blir vel uansett bare ord mot ord? En av arbeidsoppgavene til politiet er altså å høre om problemene som de som sitter inne har? Dette var nytt for min del, gitt. 19
Gjest k0skenk0rva Skrevet 10. juli 2014 #8 Skrevet 10. juli 2014 En av arbeidsoppgavene til politiet er altså å høre om problemene som de som sitter inne har? Dette var nytt for min del, gitt. Jeg forstod jo at han ikke ville høre på meg, var jo nettopp derfor jeg satt foten i mellom i håp om at han kanskje ville forstå hvor redd jeg var da det siste jeg hørte fra samboer at han var på legevakten med store smerter i foten og han trodde den var knekt. For det siste jeg så av han før jeg ble satt i bilen var at han lå på bakken.
Gjest k0skenk0rva Skrevet 10. juli 2014 #9 Skrevet 10. juli 2014 Æsj. nå ser jeg at jeg har skrivefeil i overskriften.
Timza Skrevet 10. juli 2014 #10 Skrevet 10. juli 2014 Jeg forstod jo at han ikke ville høre på meg, var jo nettopp derfor jeg satt foten i mellom i håp om at han kanskje ville forstå hvor redd jeg var da det siste jeg hørte fra samboer at han var på legevakten med store smerter i foten og han trodde den var knekt. For det siste jeg så av han før jeg ble satt i bilen var at han lå på bakken. Jeg lurer på hvor mange ganger de har hørt lignende historier. "Jeg kan ikke være her fordi morra mi dør på sjukehus!" Neste gang så ber du typen din ringe/få noen til å ringe fra sykehussenga til politistasjonen, da har du større sjanse for å få lov til å være der med han. 5
Gjest k0skenk0rva Skrevet 10. juli 2014 #11 Skrevet 10. juli 2014 (endret) Jeg lurer på hvor mange ganger de har hørt lignende historier. "Jeg kan ikke være her fordi morra mi dør på sjukehus!" Neste gang så ber du typen din ringe/få noen til å ringe fra sykehussenga til politistasjonen, da har du større sjanse for å få lov til å være der med han. Det har det sikkert hørt millioner av ganger. Jeg ser den. Neste gang? Nå er ikke jeg eller han noen bråkmakere til vanlig men instinktet tok over og jeg ville beskytte samboern som lå på bakken og jeg gikk derfor til angrep på han som overfalt samboer. så ingen nestegang her i gården! Endret 10. juli 2014 av k0skenk0rva
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #12 Skrevet 10. juli 2014 Jeg lurer på hvor mange ganger de har hørt lignende historier. "Jeg kan ikke være her fordi morra mi dør på sjukehus!" Neste gang så ber du typen din ringe/få noen til å ringe fra sykehussenga til politistasjonen, da har du større sjanse for å få lov til å være der med han. Enig. Igjen, jeg skjønner at du var frustrert, men det er mange med vel så gode grunner som gjerne vil ut av arresten. Man kan jo alltids forsøke å snakke seg ut derfra, men det er (og bør være) fånyttes. Når man da får beskjed om å fjerne foten, og beskjed om hva som ellers skjer, og så i praksis sier "Greit, do your worst" ved å beholde den der, da synes jeg man har akseptert følgene. Om han deretter hadde røsket opp døren, hevet deg i bakken og brukket armen på deg hadde jeg skjønt det, men det er klart en politimann må lukke døren i fyllearresten. Det er som nevnt ikke vanskelig å skjønne at du var ute av deg, men du hadde ingen grunn til å slippe ut og nektet politiet å lukke døren til en celle. I tillegg fikk du forvarsel. Ingenting å klage på. Synes Ghost Hunter har et merkelig syn på det her. Hvis det er noe helt ekstraordinært bør selvsagt politiet ta imot beskjeder, som at det sitter et barn alene hjemme, men at man ønsker å slippe ut av arresten for å pleie en samboer som allerede får medisinsk tilsyn er ikke så stort at det er noe å bruke tid på. Politifolk skal naturligvis ikke sitte med folk i fyllearresten og høre hva de tenker og føler. De skal ta imot beskjeder som krever handling, men de kan og skal ikke sitte og forhandle med fanger i fyllearresten om løslatelse ut fra hvor mye de føler de er ønsket andre steder. Det har ingenting å si om hun føler at samboeren trengte henne veldig, hun var i arresten. Anonymous poster hash: adece...8e6 12
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #13 Skrevet 10. juli 2014 Neste gang? Nå er ikke jeg eller han noen bråkmakere til vanlig men instinktet tok over og jeg ville beskytte samboern som lå på bakken og jeg gikk derfor til angrep på han som overfalt samboer. så ingen nestegang her i gården! Vi er ikke helt enige her, akkurat, men akkurat det der tror jeg på. Du virker på ingen måte som noen kronisk bråkmaker. Anonymous poster hash: adece...8e6 1
Timza Skrevet 10. juli 2014 #14 Skrevet 10. juli 2014 Det har det sikkert hørt millioner av ganger. Jeg ser den. Neste gang? Nå er ikke jeg eller han noen bråkmakere til vanlig men instinktet tok over og jeg ville beskytte samboern som lå på bakken og jeg gikk derfor til angrep på han som overfalt samboer. så ingen nestegang her i gården! Den ble sagt kun for å understøtte argumentet egentlig. Forventet ikke at du kom til å fly på en ny fyr pga han angrep typen din. ^^
Ghost Hunter Skrevet 10. juli 2014 #15 Skrevet 10. juli 2014 En av arbeidsoppgavene til politiet er altså å høre om problemene som de som sitter inne har? Dette var nytt for min del, gitt. Nei, så klart ikke. Men hadde JEG jobbet som politi ville jeg ikke slengt igjen døra på noen (det kunne jeg aldri gjort som den jeg er i dag heller) og hadde jeg hatt tid hadde jeg snakket med arrestanten om han eller hun var tydelig utenfor. Men igjen, det ville jeg gjort som den jeg er i dag også (arbeidsledig 21 årig slask) Men som sagt, jeg vet ingenting om hvordan det er å jobbe som politi, og de er sikkert veldig lei av fulle mennesker som bråker og maser, så forstår den. Men å slenge døra igjen på noen? Hun måtte faktisk gå med krykker i to uker. Han kunne skjøvet henne til siden eller noe? Og om det var sånn at hun gikk til angrep på personen fordi han sparket samboeren så er det sånt som de burde fått vite? Hva med tullingen som angrep først da? Hadde noen gjort mine nærmeste noe eller en av hundene mine, er jeg redd jeg kunne reagert langt mer dramatisk enn det ts gjorde. Og jeg ville gjerne fått forklart meg etterpå, og hadde de da slengt døra i trynet på meg slik at jeg forstuet beinet ville jeg blitt ganske utilpass. Men jeg drikker ikke og er en ellers nok så rolig person, så godt mulig det bare er jeg som ville reagert kraftig på en slik hendelse, nettopp fordi jeg ikke hadde vært vandt med å bli behandlet sånn. Folk er forskjellige antar jeg
Timza Skrevet 10. juli 2014 #16 Skrevet 10. juli 2014 (endret) Nei, så klart ikke. Men hadde JEG jobbet som politi ville jeg ikke slengt igjen døra på noen (det kunne jeg aldri gjort som den jeg er i dag heller) og hadde jeg hatt tid hadde jeg snakket med arrestanten om han eller hun var tydelig utenfor. Men igjen, det ville jeg gjort som den jeg er i dag også (arbeidsledig 21 årig slask) Men som sagt, jeg vet ingenting om hvordan det er å jobbe som politi, og de er sikkert veldig lei av fulle mennesker som bråker og maser, så forstår den. Men å slenge døra igjen på noen? Hun måtte faktisk gå med krykker i to uker. Han kunne skjøvet henne til siden eller noe? Og om det var sånn at hun gikk til angrep på personen fordi han sparket samboeren så er det sånt som de burde fått vite? Hva med tullingen som angrep først da? Hadde noen gjort mine nærmeste noe eller en av hundene mine, er jeg redd jeg kunne reagert langt mer dramatisk enn det ts gjorde. Og jeg ville gjerne fått forklart meg etterpå, og hadde de da slengt døra i trynet på meg slik at jeg forstuet beinet ville jeg blitt ganske utilpass. Men jeg drikker ikke og er en ellers nok så rolig person, så godt mulig det bare er jeg som ville reagert kraftig på en slik hendelse, nettopp fordi jeg ikke hadde vært vandt med å bli behandlet sånn. Folk er forskjellige antar jeg Hadde du jobbet som politi så hadde du nok som de fleste vært snill og koselig i starten. Ønsket å høre på problemene og det som er, men når du svir deg én gang og to ganger med at folk prøver å stikke av når du skal inn for å være "snill". Når folk prøver å slå deg ned osv, så trur jeg du kjapt hadde lært av erfaring hvor du hadde blitt kynisk slik som man bør være i det yrket når man snakker med fremmede som har gjort noe galt. Når du da ikke helt vet hva/hvorfor de er der inne så er det like så greit å gi litt faen grunnet egen sikkerhet. Endret 10. juli 2014 av Timza 2
Ghost Hunter Skrevet 10. juli 2014 #17 Skrevet 10. juli 2014 Hadde du jobbet som politi så hadde du nok som de fleste vært snill og koselig i starten. Ønsket å høre på problemene og det som er, men når du svir deg én gang og to ganger med at folk prøver å stikke av når du skal inn for å være "snill". Når folk prøver å slå deg ned osv, så trur jeg du kjapt hadde lært av erfaring hvor du hadde blitt kynisk slik som man bør være i det yrket når man snakker med fremmede som har gjort noe galt. Når du da ikke helt vet hva/hvorfor de er der inne så er det like så greit å gi litt faen grunnet egen sikkerhet. Ja, det er kanskje sant. Jeg har vel lett for å være litt "naiv" til tider. Men er vel kanskje ikke sånn verden fungerer akkurat. Men, en ting holder jeg fast på og det er at jeg synes han kunne skjøvet henne til siden i stede for å smelle igjen døra på foten hennes. Må ha gjort vondt...skjønner ikke hva det skulle være godt for. Men ts, han som angrep samboeren din, hvordan endte det med han egentlig?
Gjest k0skenk0rva Skrevet 10. juli 2014 #18 Skrevet 10. juli 2014 Ja, det er kanskje sant. Jeg har vel lett for å være litt "naiv" til tider. Men er vel kanskje ikke sånn verden fungerer akkurat. Men, en ting holder jeg fast på og det er at jeg synes han kunne skjøvet henne til siden i stede for å smelle igjen døra på foten hennes. Må ha gjort vondt...skjønner ikke hva det skulle være godt for. Men ts, han som angrep samboeren din, hvordan endte det med han egentlig? Han slapp unna. siden politiet ikke så han gjorde noe og jeg ble innbrakt ei heller viste vi hvem det var. Samboer ble overfalt bakfra og jeg ikke fikk lagt merke til hvordan personen så ut så slapp han unna. desverre...
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #19 Skrevet 10. juli 2014 Politimannen advarte deg tydelig om hva han ville gjøre, du aksepterte risikoen og han gjorde som han sa for å få igjen døren til en arrestant. Men du prøvde likevel å hindre en politimann i å lukke igjen døren, og fikk advarsler i forkant om hva det kunne lede til. Døren måtte igjen, det er jo åpenbart, og det var du som forsøkte å hindre det. Da virker det ikke som noen overreaksjon å smelle den igjen etter advarsel, fot eller ingen fot. Anonymous poster hash: adece...8e6 Herlig logikk! Da er det helt ok av Politiet å kjøre over en vanskelig og dritings person som på trass legger seg foran bilen også da? Bare de er så greie at de advarer på forhånd at de vil bli overkjørt hvis de ikke flytter seg? Det blir nesten på nivå med at det er greit at barnehageansatte riser barn som er trasse selv etter advarsler om konsekvensene. Politiet får betalt for å blant annet beherske seg i møte med rus og alkohol og all oppførsel som følger. De har anledning til å bruke makt når situasjonen tilsier det er nødvendig. Eksempelvis en pågripelse der vedkommende blir voldelig. Dette var en veldig trygg og kontrollerbar situasjon der maktbruk langt fra var nødvendig. Å med vilje skade noen som de ser på som vanskelig er Politivold og bør anmeldes. Jeg tror neppe det fører til noe annet enn henleggelse, dessverre, men det kan i det minste få vedkommende til å tenke seg om to ganger ved neste anledning. Anonymous poster hash: b9885...4de 3
lashara Skrevet 10. juli 2014 #20 Skrevet 10. juli 2014 Jeg TIPPER du oppførte deg som en rebelsk, testosteronfull apekatt siden du ble tatt med til arresten. Du havnet ikke der uten grunn. At du forsvarte din samboer har jeg forståelse for, det er oppførselen din når politiet kom jeg stiller meg tvilende til. Du adlyder heller ikke ordre fra politiet i arresten. Ikke smart. Selvfølgelig er det synd med foten din, men husk at politiet håndterer vanskelige folk i fyllearresten hver helg. De kan ikke stå der å diskutere og dikederie med drita folk i det uendelige. De har nok annet å gjøre. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå