Gå til innhold

Jeg får lov å passe barn, men får ikke lov å låne hus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte svigerinnen og broren min om jeg kunne bo i huset deres en helg de var borte, det ville de ikke, fordi de ikke stolte på meg. De trodde at jeg, som er 27 år, skal ha masse venner på besøk...
Men de er jaggu ivrig på at jeg skal passe barna deres!!!

Anonymous poster hash: db98c...c58
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tragisk. Jeg kan bare ikke fordra sånne særinger. Si nei til å passe ungene.

Anonymous poster hash: 182c7...603
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Enig, det høres sært ut. Ikke alle er komfortable med å låne bort huset sitt, og det er greit nok, men da kan man heller ikke forvente andre til å gjøre tjenester for deg heller, som f.eks. å passe barna. Og når argumentasjonen ikke stemmer overens med erfaringene, er det jo bare patetisk.

Du får bare si nei i fremtiden når de spør om barnepass.

Anonymous poster hash: c77c7...568
AnonymBruker
Skrevet

Det er da stor forskjell på å passe barn og låne huset! Jeg hadde søren ikke lånt bort leiligheten min til mine single søsken heller! Når det er barn tilstede må alt foregå i rolige settinger, men når du låner bort hjemmet ditt så vet du aldri hva som kan skje!

Anonymous poster hash: 0123a...d94
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er da stor forskjell på å passe barn og låne huset! Jeg hadde søren ikke lånt bort leiligheten min til mine single søsken heller! Når det er barn tilstede må alt foregå i rolige settinger, men når du låner bort hjemmet ditt så vet du aldri hva som kan skje!

Vel, jeg er 27 år og jeg er ikke noe festmenneske akkurat.

Hadde heller aldri invitert venner bort, da jeg ønsket å bare ha fred en helg, også kunne jeg heller gå på besøk til venner.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg er 27 år og jeg er ikke noe festmenneske akkurat.

Hadde heller aldri invitert venner bort, da jeg ønsket å bare ha fred en helg, også kunne jeg heller gå på besøk til venner.

Lei deg et hotellrom eller en campinghytte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke råd, men jeg fikk bo hos en venninne ...

Bare syns at barn er mer verdt enn et hus.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Sett ungene dine på hundepensjonat.

Anonymous poster hash: abfb8...92c

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Man vet da vitterlig ikke hva som kan skje når noen passer barna dine heller. Ærlig talt.

Er hun god nok til å passe barna så er hun da vitterlig god nok til å låne huset også. Det er tross alt hans egen søster det er snakk om.

• Liker 11
Gjest Eurodice
Skrevet

Har du lest fra begynnelsen?

AnonymBruker
Skrevet

Har du lest fra begynnelsen?

Ja

AnonymBruker
Skrevet

Jeg passet mine unger selv til de var 16 år, og ingen barnevakt så hold kjeft på deg.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Ja

Da skulle du ha fått med deg at det er barna til TS' bror.

AnonymBruker
Skrevet

Man vet da vitterlig ikke hva som kan skje når noen passer barna dine heller. Ærlig talt.

Er hun god nok til å passe barna så er hun da vitterlig god nok til å låne huset også. Det er tross alt hans egen søster det er snakk om.

Så bare det er blodsbånd er alt ok? Dummeste jeg har lest. Kjenner nok av tilfeller som er skikkelige barnevakter men som har herpet hele huset hver gang de fikk huset for seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Så bare det er blodsbånd er alt ok? Dummeste jeg har lest. Kjenner nok av tilfeller som er skikkelige barnevakter men som har herpet hele huset hver gang de fikk huset for seg selv.

For noe tull. Nå er ts 27 år og ikke i "barnevaktsalder", og ja, at de er bror og søster mener jeg veier tungt.

AnonymBruker
Skrevet

For noe tull. Nå er ts 27 år og ikke i "barnevaktsalder", og ja, at de er bror og søster mener jeg veier tungt.

Så? De jeg kjenner som herpet huset var i midten av 30 åra. Dessuten må de ha gode grunner for å si nei til søsteren hans.

AnonymBruker
Skrevet

Så? De jeg kjenner som herpet huset var i midten av 30 åra. Dessuten må de ha gode grunner for å si nei til søsteren hans.

Noen ganger kan man være uheldig, de fleste ganger er man ikke det. Og jeg regner med at siden ts er oppgitt så har de nettopp ikke noen god grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Drit i å pass ungene neste gang. Hvorfor skal du gjøre de en tjeneste, når de ikke gjør deg en?

Anonymous poster hash: 41d29...77d

Skrevet

Helt greit at du ikke ville lånt bort huset ditt, men jeg vet ikke helt om jeg kjøper logikken her. Hvis de stoler nok på TS til å passe barna sine, så får jeg håpe at de ser på TS som et normalt oppegående og fornuftig menneske. Man vet jo forsåvidt aldri hva som kan skje, noensinne, om man skal ta hensyn til alle eventualiteter, men er det virkelig så uvanlig å gå ut fra at voksne søsken som man er trygge nok på til å passe egne barn klarer å bo i hjemmet ens en helg uten å rive hus eller ta med seg et halvt utested hjem? Hvorfor single er mindre i stand til å oppføre seg som folk, forstår jeg heller ikke.

Jeg oppfatter forresten ikke at TS mener at det er akkurat det samme å låne bort huset ei helg og å sitte barnevakt, men at hun synes det er litt urettferdig å forvente at velvilje og tjenester mellom søsken skal gå en vei. Og hvorfor tilliten åpenbart er til stede når de trenger en tjeneste, men ikke når hun gjør det.

• Liker 11
Skrevet

LOL :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...