Gå til innhold

Hva gjør man når noen har fest hver dag siden fredag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Rett ved siden av meg er det noen som har hatt fest hver natt siden fredag. Er jo snart gått 1 uke nå!

Det er slitsomt siden jeg må opp tidlig på jobb ... hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 3a45a...425
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klag.

Først til naboene, deretter til politiet om de ikke skjerper seg.

Kveldsro skal intreffe 22:00 i Oslo kommune, men det kan være lokale variasjoner utenfor hovedstaden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klag.

Først til naboene, deretter til politiet om de ikke skjerper seg.

Kveldsro skal intreffe 22:00 i Oslo kommune, men det kan være lokale variasjoner utenfor hovedstaden.

Hvilket nummer kan jeg ringe til polititet? Hva skal jeg egentlig si?

Kan vel ikke ringe 112?

Gjest Eurodice
Skrevet

Hvilket nummer kan jeg ringe til polititet? Hva skal jeg egentlig si?

Kan vel ikke ringe 112?

112 er nødnummer for øyeblikkelig hjelp. 02800 skal du ringe til.

AnonymBruker
Skrevet

112 er nødnummer for øyeblikkelig hjelp. 02800 skal du ringe til.

Hva skal jeg si, da?

Dette er snakk om noen ungdommer som er alene hjemme og har besøk - da blir det musikk og latter og prat i hagen - vet ikke om de drikker.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hva skal jeg si, da?

Dette er snakk om noen ungdommer som er alene hjemme og har besøk - da blir det musikk og latter og prat i hagen - vet ikke om de drikker.

Bare fortell som det er. Om de drikker eller ikke, er irrelevant. De er høylytte og bråkete og forstyrrer nabolaget. Det skal være nattero. Å få besøk av politiet synes de fleste er flaut, så det er sikkert nok med en advarsel i første omgang.

• Liker 1
Skrevet

Hva skal jeg si, da?

Det er ikke drikkingen du melder inn, det er den sjenerende støyen. :)

Skrevet (endret)

Du må kvinne deg opp og gå bort. Si klart og tydelig fra at det skal være stille etter kl 23.

Likevel - litt må en tåle. Vanlig hyggeprat i hagen, latter og svak musikk må en tåle når en bor tett og det er varm sommer.

Men brølelatter, høy musikk, "apelyder" fra vrælende unge menn og hvin og hyl fra unge kvinner kan fort bli jæ..... irriterende når en prøver å sove.... Gir de seg ikke etter at du har gitt beskjed, så kan du klage til politiet. Men jeg syns du Bør si fra til de det gjelder først. Det er ikke sikkert de skjønner at det er så lytt heller.

Endret av Blackbird
AnonymBruker
Skrevet

Du må kvinne deg opp og gå bort. Si klart og tydelig fra at det skal være stille etter kl 23.

Likevel - litt må en tåle. Vanlig hyggeprat i hagen, latter og svak musikk må en tåle når en bor tett og det er varm sommer.

Men brølelatter, høy musikk, "apelyder" fra vrælende unge menn og hvin og hyl fra unge kvinner kan fort bli jæ..... irriterende når en prøver å sove.... Gir de seg ikke etter at du har gitt beskjed, så kan du klage til politiet. Men jeg syns du Bør si fra til de det gjelder først. Det er ikke sikkert de skjønner at det er så lytt heller.

Greit med en fest en helg, men hver dag i 1 hel uke? Det blir slitsomt ... da hjelper det ikke med hyggeprat og kosemusikk heller.

Hører bassen godt.

Skrevet (endret)

.....

Endret av Colargol
Skrevet

Greit med en fest en helg, men hver dag i 1 hel uke? Det blir slitsomt ... da hjelper det ikke med hyggeprat og kosemusikk heller.

Hører bassen godt.

Som sagt - litt må man tåle. Jeg har meget høy terskel for vanlig koseprat og latter da sommeren vår vanligvis ikke er så lang at det er så mange gangene det er snakk om. Da kan kan jeg være overbærende.

Men BRÅK og FEST-støy syns jeg blir en annen kategori. Der blir nervene mine raskt frynsete om det stadig er bråk og uro.

Hvis det plager deg så mye som det tydeligvis gjør så får du gå og si fra. FØR du evt ringer politiet! Det er da måte på å forstyrre politiet når du mulig kan få de til å roe seg selv.

Hvis de ikke gjør det, kan du ringe etter hjelp. Mener nå jeg da. :)

Skrevet

Bare husk å snakk til dem med rolig normal stemme. Si "hver så snill" med grunnen til at du spør. Du har sovet dårlig pga dem. Mye enklere å bli hørt på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...