Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #1 Skrevet 24. juni 2004 Har fått noen små prikker rundt om kring på kroppen som utvikler seg til litt tørre runde flekker. Legen mente det var en slags soppinfeksjon som kunne komme av neste hva som helst. Fikk resept på en salve, Locoidol. Noen andre som har hatt noe lignende? Hvor lang tid tok det itilfelle før det forsvant?
*Emma* Skrevet 24. juni 2004 #2 Skrevet 24. juni 2004 Jeg har hatt noe som heter RINGORM. (Tror det er en type sopp.)Det er små tørre flekker som er nesten helt runde og ikke særlig tørre i midten bare rundt...hvis du skønner.... Jeg kjenner ei som er sykepleier og hun sa at hvis man vet det er ringorm (noe jeg gjorde fordi jeg har hatt det før) kan man bruke en salve som heter: LAMISIL Lamisil selges uten resept på apotekt for fotsopp. Egentlig skal man ha resept fra lege for å få den mot ringorm men da jeg var der sist sa jeg bare at den var til fotsopp også fikk jeg den...etter noen dager så jeg forskjell allerede og etter en uke eller to var alle utslettene borte.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #3 Skrevet 24. juni 2004 Takk for svaret ditt, men jeg tror ikke det er ringorm jeg har, da hadde vel legen kanskje nevnt det regner jeg med. Men det er jo ikke umulig, for han sa ikke noe om hva slags bakterie eller soppinfeksjon jeg har.
*Emma* Skrevet 24. juni 2004 #4 Skrevet 24. juni 2004 Du får bare vente å se om den salven du har fått virker. Gjør den ikke det kan du jo ringe ham å spørre om det var ringorm å i såtilfelle om du kan få resept på Lamisil.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #5 Skrevet 24. juni 2004 jeg har også hatt det flere steder på kroppen,men ikke tenkt på dt og etterhvert har det forsvunnet av seg selv. har også hørt at det er en type sopp,ikke farlig. ringorm er anderledes.
LilleSol Skrevet 24. juni 2004 #6 Skrevet 24. juni 2004 jeg har slitt masse med dette. Har funnet ut at jeg reagerer på veldig mye, men noe av det verste er slike hampvotter til peeling Eneste tipset jeg kan gi deg er å smøre deg godt med denne kremen til soppen er borte, og så enda litt til. Følg bruksanvisningen nøye!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå