Gå til innhold

Han ble sint da jeg ville hilse på barnet...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte en venninne idag, har ikke sett henne på 1 år. Hun og mannen hennes og barnet deres på 2-3 år var på besøk her jeg bor, og jeg avtalte å møte venninne min. Det var hun som sa ifra til meg at hun var i byen og ville møte meg.

Da jeg møtte henne i byen var det mange folk med de. Mannen hennes og barnet deres, og søskene til mannen med kjærester. Alle var opptatt av barnet.

Jeg fikk klem av venninne min og hilste på mannen hennes. Jeg tenkte jeg skulle hilse på barnet, men de andre var så opptatt med barnet, og venninnen min gjorde ingenting for at jeg skule hilse på barnet heller, og jeg ville ikke mase.

Jeg og venninnen min gikk for å spise et annet sted.

Etterpå møtte vi mannen hennes og gjengen, og da satt barnet i barnevogn. Jeg tenkte jeg skulle si hei til barnet, og bøyde meg litt ned og smilte og sa hei,

men da ble mannen til venninnen min dritsur sa "NEI!!! .." og snudde vognen ira meg, og vi ble alle litt satt ut, også bare sa han "nå har jeg nettopp fått roet henne ned..."

Så stod vi der og jeg fikk altså ikke hilse på barnet. Barnet satt forresten helt rolig i vognen, men selvfølgelig ønsket jeg ikke å trenge meg på. Bare syns det ble litt ubehagelig å stå der, og venninnen min ble så stille og rar.

Venninnen min sa hadet, og ga meg en klem, og alle gikk. Jeg ble stående igjen alene, og følte gråten ta meg.
Hva var det som egentlig skjedde?

Anonymous poster hash: 6d904...6a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som egentlig skjedde var kanskje at barnet hadde blitt veldig opphauset av alle de andre før deg og at hun nettopp hadde roet seg da du kom for å hilse på også.

Det trenger ikke ha noe med deg å gjøre i det hele tatt, han var sikkert bare sur fra før av. Kanskje han var sur fordi moren til barnet hadde gått sammen med deg. Kan hende han var sur pga noe fra den gjengen tidligere.

Jeg tror ikke du trenger å ta det personlig. :hug:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville tatt en prat med venninna om hun egentlig har det så bra i det forholdet. Når han kan stå og kjefte på et annet, vilt fremmed, voksent menneske, i all offentlighet, kan jeg forestille meg hvordan han kan kjefte på sin kone når de er hjemme.

Dette er jo ikke normalt.

Anonymous poster hash: 39588...eaa
  • Liker 14
Skrevet

"Jeg har barn! Jeg kan behandle alle andre som undermennesker!". Det var vel sånn ca. det som skjedde.

• Liker 20
Skrevet

Tror jeg ville tatt en prat med venninna om hun egentlig har det så bra i det forholdet. Når han kan stå og kjefte på et annet, vilt fremmed, voksent menneske, i all offentlighet, kan jeg forestille meg hvordan han kan kjefte på sin kone når de er hjemme.

Dette er jo ikke normalt.

Anonymous poster hash: 39588...eaa

Jeg vet ikke noe mer enn det som sto i første innlegget, men hun skrev ingenting om at han kjeftet. Han sa nei, og etterpå så sa han at jenta akkurat hadde roet seg. Det kan ha vært på en unnskyldende måte for å forklare hvorfor han ikke ville at TS skulle hilse på jentungen.

Virker litt rart at han skulle bli så sur, men han kan ha hatt en grunn til det.

Og at venninnen ble litt rar kan rett og slett bare ha vært at hun ble litt flau på sin manns vegne. Hun burde kanskje løst opp i situasjonen ved å le det bort litt og latt venninnen hilse på barnet, men det ble kanskje litt pinlig for henne også?

Skrevet

Mulig overreaksjon, men du må jo klare å forstå at han ville ha fred. Han forklarte seg jo til og med. La det gå.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde spørt hva problemet hans var.

Skrevet

Jeg vet ikke noe mer enn det som sto i første innlegget, men hun skrev ingenting om at han kjeftet. Han sa nei, og etterpå så sa han at jenta akkurat hadde roet seg. Det kan ha vært på en unnskyldende måte for å forklare hvorfor han ikke ville at TS skulle hilse på jentungen.

Virker litt rart at han skulle bli så sur, men han kan ha hatt en grunn til det.

Og at venninnen ble litt rar kan rett og slett bare ha vært at hun ble litt flau på sin manns vegne. Hun burde kanskje løst opp i situasjonen ved å le det bort litt og latt venninnen hilse på barnet, men det ble kanskje litt pinlig for henne også?

Han ble nok bare "sur". Dvs at han nok bruke klar og tydelig og anstrengt stemme, som gjerne blir tolket som at man er driiiiitsur av kvinner som kanskje ikke er så vant til å høre nei.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare syns det var merkelig at jeg ikke fikk se eller hilse på barnet i det hele tatt?

Så henne kun i bakgrunnen hele tiden.

Skrevet

Jeg bare syns det var merkelig at jeg ikke fikk se eller hilse på barnet i det hele tatt?

Fordi du var sent ute og tok lunch med venninna di i stedet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han ble nok bare "sur". Dvs at han nok bruke klar og tydelig og anstrengt stemme, som gjerne blir tolket som at man er driiiiitsur av kvinner som kanskje ikke er så vant til å høre nei.

Du vet da ikke hva jeg er vant til?

Jeg syns måten det ble gjort på var veldig ubehagelig...føltes ut som om jeg hadde gjort noe kriminelt galt.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi du var sent ute og tok lunch med venninna di i stedet?

Har jeg skrevet noe om at jeg var sent ute?

Og det var venninnen min som ville møte meg og at vi skulle spise lunsj alene.

Skrevet

Du vet da ikke hva jeg er vant til?

Jeg syns måten det ble gjort på var veldig ubehagelig...føltes ut som om jeg hadde gjort noe kriminelt galt.

Jada, sånn FØLTES det sikkert, men det var nok ikke sånn. Det tr tydeligvis tid å roe ned barnet så du kan vel forstå reaksjonen til en overstressa far som sikkert lengter etter fred.

Skrevet

Første gangen var det fordi det var mange andre "i veien", og etterpå hadde du vært sammen med venninna di til lunsj.

Du kan jo spørre venninna di? Om det var fordi det var deg eller om det var fordi jentungen hadde blitt litt hauset opp med de andre slik at pappa'n ikke ville ha henne urolig igjen da hun nå satt rolig i vogna?

AnonymBruker
Skrevet

Jada, sånn FØLTES det sikkert, men det var nok ikke sånn. Det tr tydeligvis tid å roe ned barnet så du kan vel forstå reaksjonen til en overstressa far som sikkert lengter etter fred.

Tviler på at han hadde oppført seg sånn overfor en kamerat han ser 1 time 1 gang i året.

Skrevet

Tviler på at han hadde oppført seg sånn overfor en kamerat han ser 1 time 1 gang i året.

Det vet du jo ingenting om, men nå var vel du barnemors venninne, ikke hans?

Skrevet

Kanskje barnet trengte en liten dupp og holdt på å falle til ro...?

Kanskje han ikke er vant til å være alene med barnet og hadde fått kort lunte den tiden konen var å spiste lunch.

Ser det selv her, pappaen liker å leke med toåringen. Men noe sammenhengende ansvar over flere timer blir han utslitt og vil "hvile" :P

Pappaen altså, ikke barnet :P

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje barnet trengte en liten dupp og holdt på å falle til ro...?

Kanskje han ikke er vant til å være alene med barnet og hadde fått kort lunte den tiden konen var å spiste lunch.

Ser det selv her, pappaen liker å leke med toåringen. Men noe sammenhengende ansvar over flere timer blir han utslitt og vil "hvile" :P

Pappaen altså, ikke barnet :P

:P

Pappaen var ikke alene. Han hadde søskne sine der med kjærester, så det var mange som kunne gi henne oppmerksomhet.

AnonymBruker
Skrevet

Det vet du jo ingenting om, men nå var vel du barnemors venninne, ikke hans?

Og hvorfor skrev du at jeg kom for sent til avtalen?

Skrevet

Og hvorfor skrev du at jeg kom for sent til avtalen?

Det var sånn jeg tolket det når du ble stående i bakgrunnen å se på at andre lekte med barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...