Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren har dratt på ferie i tre uker uten meg. Jeg synes dette er kjipt og har gitt uttrykk for det til han. Han viser ikke så mye forståelse. Burde jeg bare bite det i meg og unne han ferien?

Anonymous poster hash: 48d44...c2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lukter litt codependency i lufta..

Skrevet

Høres litt mye ut å dra på ferie alene så lenge, men du har sagt hva du mener om det og han har dratt. Det er vel ikke så mye mer du får gjort med det en å bite det i deg?

Dro han alene uten å ville ha med deg, eller skal du jobbe slik at du ikke kunne vært med?

Gjest Raptuza
Skrevet

Spørs vel hvor lenge dere har vært ilag? En mnd f.x så er det vel forståelig. Er det snakk om årevis syns jeg det virker litt ego...

Skrevet

Tre uker var lenge. Har han bare reist uten å spørre, eller sa du det var greit? Ville han ikke ha deg med eller kunne du ikke? Dersom du ikke har mulighet til å ta ferie så forstår jeg at han reiser alene. Men tre uker var lenge. Hvilken tur er det snakk om? Organisert eller bare kompiser/familie?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ble du ikke med?

Anonymous poster hash: bcfd9...244

AnonymBruker
Skrevet

Ts her:

Vi har vært samboere i 4 år. Han er på ferie med familiemedlemmer og jeg ble ikke med delvis fordi det var liten plass og hadde heller ikke lyst å tilbringe SÅ mye tid med familien hans. Han og jeg skal også på ferie seinere, men ikke like lenge. Helt greit at han reiser på ferie uten meg, men syntes tre uker var veldig lenge... Vet at det ikke er noe jeg kan gjøre med dette, men lurer på om det er urimelig av meg å mislike at han drar vekk så lenge...

AnonymBruker
Skrevet

Så deilig da. Da har du 3 uker hvor du kan gjøre hva du vil.

Anonymous poster hash: 60705...de9

• Liker 9
Skrevet

Ts her:

Vi har vært samboere i 4 år. Han er på ferie med familiemedlemmer og jeg ble ikke med delvis fordi det var liten plass og hadde heller ikke lyst å tilbringe SÅ mye tid med familien hans. Han og jeg skal også på ferie seinere, men ikke like lenge. Helt greit at han reiser på ferie uten meg, men syntes tre uker var veldig lenge... Vet at det ikke er noe jeg kan gjøre med dette, men lurer på om det er urimelig av meg å mislike at han drar vekk så lenge...

Det er lov å mislike,men unn ham ferien med familien sin. Du ønsket ikke tilbringe så lang tid med hans folk. Kos deg og nyt ukene alene. Gled deg heller til at han kommer hjem igjen. La han heller få vite at du unner han dette. Alt her i verden lukter da ikke av ugler i mosen,slik noen alltid ønsker å formidle.

• Liker 3
Skrevet

Så deilig da. Da har du 3 uker hvor du kan gjøre hva du vil.

Anonymous poster hash: 60705...de9

Tror nok jeg hadde fokusert på den måten også. :) Så vil de tre ukene føles kortere og skuffelsen mindre.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Samboeren har dratt på ferie i tre uker uten meg. Jeg synes dette er kjipt og har gitt uttrykk for det til han. Han viser ikke så mye forståelse. Burde jeg bare bite det i meg og unne han ferien?

Samboer? Hadde aldri i verden funnet meg i det.

AnonymBruker
Skrevet

Samboer? Hadde aldri i verden funnet meg i det.

Så gubben skulle bare holdt seg hjemme fordi du ikke hadde lyst til å være med?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom det er ferie med familien hans og du hadde muligheten til å bli med, så synes jeg det er helt OK. Det er neppe så mange sjanser igjen for ham å tilbringe mye tid med egen familie, om dere stifter familie, så kan han ikke gjøre sånt mer. Jeg har vært på lange sommerferier med min egen familie også uten samboeren (nå ektemann).

Jeg hadde reagert negativt dersom en eller flere av følgende var faktum:

• Du ikke hadde fått tilbud om å være med
  • Det hadde vært heisatur med venne-guttegjengen, slik at du ble bortvalgt i tre uker for andre bekjentskaper (ikkefamilie).
  • Dere har felles økonomi og han hadde brukt penger på flybilletter og opphold til seg selv, uten å konferere med deg først.
  • Dere hadde hatt barn sammen som han hadde valgt å forlate for å reise på ferie alene.
  • Dere hadde andre planer i utgangspunktet som han kansellerte til fordel for en tur alene.

...men om dere snakket om ferien, ble tilbud å være med hans familie.. han hadde lyst, du hadde ikke. Han valgte å bli med, du valgte å ikke bli med. Høres da ut som om dere er hjertens enige i alt, bortsett fra en ting: Du hadde helst sett at han hadde stukket halen mellom beina og holdt seg lojalt ved sin side og droppet muligheten til å tilbringe tid med familien sin i sommer, fordi du heller vil ha ham hjemme.

Du virker litt egoistisk.

Kos deg nå i tre uker, hør på musikken du vil, råd over fjernkontrollen, reis på dagsturer til stranda med venner....

Anonymous poster hash: 82b91...697
  • Liker 3
Gjest Blomsterert
Skrevet

Så gubben skulle bare holdt seg hjemme fordi du ikke hadde lyst til å være med?

Ja.

Gjest New_Girl
Skrevet

Du ble ikke med forøvrig du ikke vil tilbringe så mye tid med familien hans. Det var et valg du tok. Han kunne like gjerne skrevet et innlegg her og klage på at du ikke ville tilbringe ferien med han og hans familie.

Men som sagt tidligere, nå har du jo en ypperlig mulighet til å kose deg alene. Besøk venner og familie og gjør ting som han kanskje ikke syns er så gøy.

Skrevet

Ts her:

Ja, fikk i utgangspunktet tilbud om å være med, men etterhvert ble det dårlig plass og det ble ikke lenger aktuelt. Men jeg hadde jo heller ikke lyst. Det er samboeren min som organiserer denne ferien, så det er ikke slik at han bare er med resten. Vi to skal på ferie sammen seinere, men ikke så lenge som tre uker. Syns det er greit å være hjemme alene, ja, men tre uker blir veldig lenge. Det blir nesten rart å møtes igjen... Samtidig er det jo greit å savne hverandre litt..

Skrevet

Ts her:

Dersom jeg får meg en kjæreste igjen, så vil jeg håpe på at jeg av og til kan få litt tid til mitt for meg selv. For jeg liker å føle litt frihet av og til. Jeg mener at det er sundt. Men folk har delte meninger om det. Grunn til at jeg føler for tid til meg selv er gjerne med hensyn tll barna jeg allerede har og. Liker å ha litt tid med dem alene.

AnonymBruker
Skrevet

Er lov å syns det er litt kjipt at det er så lenge, men jeg syns nå du skal unne han det! Min drar også 3 uker på ferie sammenhengende uten meg, jeg må nemlig jobbe!

Anonymous poster hash: 07ae6...e81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...