Gå til innhold

Fjord line express (fjord cat)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har reist med fjord line express? Er den så utrolig dårlig som folk sier eller kommer jeg og bilen min like hel over Skagerak??

Har bestilt tur til Danmark med fjord cat'en og begynner å bli en smule skeptisk til om jeg og bilen min kommer hele frem og ikke mins hjem igjen.... :sjokkert:

Noen erfaringer?

Anonymous poster hash: a024c...5f6
Skrevet

Har reist med den et par-tre ganger. Bilene er helt sinnsyk trang parkert! Men det er jo ikke noe stort problem da. Verre med folk når det er litt sjø - jeg blir ikke sjøsyk selv men det er ikke noe godt når folk begynner å spy. Så når du får tilbud om piller mot sjøsyke ved innsjekk må du forberede deg på en mindre hyggelig tur. Er jo en grunn at denne katamaranen går kun om sommeren.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har reist med den flere ganger. Vi har det vi skal ha med opp klart, så går vi raskt ut av bilen. Vi har reist over midt på dagen og tatt med buffe, og da trenger en ikke å stoppe for å spise når en kommer over til Danmark. Kommer til å ta den igjen når vi skal nedover i Europa neste sommer.

Anonymous poster hash: 2aac7...cae
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det er som det ble skrevet over trang parkering og du merker det fort dersom det er bittelitt bølger.

Anonymous poster hash: 990b2...107
AnonymBruker
Skrevet

Da var turen med Fjord Cat unnagjort....og ALDRI MER!!!!

Overfarten var helt jævlig.

-Bilene står så tett at det ikke er forsvarlig.

-Det smeller og gynger noe helt for jævlig.

-Comfort er ikke-eksisterende.

Anonymous poster hash: a024c...5f6
Skrevet

Har kjørt den selv, med bil, og er enig med TS. Aldri mer.

AnonymBruker
Skrevet

Har kjørt med den to ganger og kommer til å gjøre det igjen neste år. Men nå har vi bare hatt positive opplevelser. Bestilt buffe og sittet og spist på veien over.

Anonymous poster hash: 2aac7...cae
AnonymBruker
Skrevet

Et det den som tar 3 timer eller hva det nå er? Skal selv reise med denne snart, kan ikke skjønne hva som er så galt med den, har reist med colorline før på samme strekning og merket ikke noe til verken bølger eller trang parkering. Er det så stor forskjell altså?:-/

Anonymous poster hash: b73f0...f82

AnonymBruker
Skrevet

Et det den som tar 3 timer eller hva det nå er? Skal selv reise med denne snart, kan ikke skjønne hva som er så galt med den, har reist med colorline før på samme strekning og merket ikke noe til verken bølger eller trang parkering. Er det så stor forskjell altså?:-/

Vi har reist med begge, og det er stor forskjell ja.

Anonymous poster hash: 990b2...107

AnonymBruker
Skrevet

Har reist med denne, og jeg ble helt sjokkert. Det var så trangt ved bilene at noen ikke kom seg verken ut eller forbi og rett og slett måtte bli der. Den merker bølgene godt og jeg syntes rett og slett den var skitten også.. Aldri igjen for meg hvert fall!

Anonymous poster hash: edd9a...c5e
AnonymBruker
Skrevet

Har reist med denne, og jeg ble helt sjokkert. Det var så trangt ved bilene at noen ikke kom seg verken ut eller forbi og rett og slett måtte bli der. Den merker bølgene godt og jeg syntes rett og slett den var skitten også.. Aldri igjen for meg hvert fall!

Man har da vel ikke lov å bli i bilen under overfart?:S

Hvordan har det seg at man merker bølgene bedre med denne enn med colorline, er det en skikkelig ræva båt rett og slett?:S

*Begynner å grue meg nå*

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor man merker bølgene bedre med Fjord Cat enn med Superspeed (Color Line), men det er definitivt en stor forskjell. Har reist med Fjord Cat en gang, og ble uvel og småkvalm selv om det ikke var store bølger. Superspeed har jeg reist med mange ganger, og pleier aldri å bli dårlig ombord der.

Ser flere har nevnt parkeringen på bildekket - kan bare underskrive på at den er tragisk.

Fjord Cat bruker en time mindre på overfarten, men jeg syntes det virket som den brukte lengre. På Superspeed er det stor tax-free og andre butikker der man lett slår i hjel en del tid. Tax-free`n på Fjord Cat var veldig liten med temmelig begrenset vareutvalg.

I tillegg synes jeg frokost-bufeten er myyye bedre på Superspeed.

Eneste fordel med Fjord Cat er at den er i Hirtshals kl. 9, mens Superspeed ankommer kvart over 11.

Dersom man skal nedover i Europa, så er det jo greit å få startet så tidlig som mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har det seg at man merker bølgene bedre med denne enn med colorline, er det en skikkelig ræva båt rett og slett?:S

*Begynner å grue meg nå*

Det stemmer. Men det var såpass trangt at mange litt større mennesker rett og slett ikke kom seg ut eller fram.

Gjest Joppe
Skrevet (endret)

*Begynner å grue meg nå*

Du vil merke bølger mye bedre med Fjord Cat, rett og slett fordi det er en katamaran.

Den er ikke, etter min mening, egnet for bølger over 1 meter.

Men, i alle tilfeller hadde jeg aldri reist med denne båten igjen.

Den var trang og kronglete på bildekk + skitten og udelikat ellers. Satte meg i et flylignedne stol, og der satt jeg over hele overfarten. Er null og niks å ta seg til ombord.

Selv tok jeg en sjøsyketablett og lydbok på øre. Gikk greit!

Endret av Joppe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...