Gå til innhold

Frittstående komfyr - anbefaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå sittet og stirret meg blind på nettbutikkene og håper på litt "hands-on" hjelp.

Det jeg er på jakt etter er:

- induksjon/kjeramisk topp

- frittstående

- renseprogram

- grillfunksjon

Noen som har noen gode erfaringen eller tips?

• 7 måneder senere...
Skrevet

Vet det er gammel tråd, men lurer på hva du gikk for?

Jeg tenker kjøpe ny komfyr selv, og ser det er ulike rensemetoder på de.

Pyrolytisk virker å være det klart beste, etterfulgt av Katalytisk. Andre metoder som Aqua clean osv er bortkastet.

Skrevet

Den rimeligste fra Siemens med ønsket rensesystem koster 11 000,-

litt mer enn hva jeg ønsker å bruke på en komfyr.

Skrevet

Komplett.no har en Electrolux til ca 7500. Har induksjon og varmluft. Tror den har rensesystem også. Expert har "vennerabatt" ut uka, uten at noen vil fortelle hvor stor rabatten er..

Skrevet

Den rimeligste fra Siemens med ønsket rensesystem koster 11 000,-

litt mer enn hva jeg ønsker å bruke på en komfyr.

Enig at det koster. Men følg litt med etter tilbud, ser den har vært nede i under 9000,- tidligere.

http://www.prisjakt.no/product.php?pu=1416365

Anonymous poster hash: 059ec...9b7

Skrevet

Komplett.no har en Electrolux til ca 7500. Har induksjon og varmluft. Tror den har rensesystem også. Expert har "vennerabatt" ut uka, uten at noen vil fortelle hvor stor rabatten er..

De har alle rensesystem, men jeg kjøper ikke ny komfyr uten at det er med Pyrolytisk rensesystem.

For dem som ikke vet hva de ulike rensesystemene er, så fant jeg en fin forklaring på nett.

Ved katalytisk selvrens suges fettet på sidene, toppen og bakveggen opp, og dette forbrennes delvis når ovnen når en temperatur på over 200 ºC. Ovnen vil likevel kreve normal rengjøring.

Ved pyrolytisk selvrens varmes ovnsrommet opp til 500 ºC. Ved denne temperaturen forvandles fett og mindre matrester til aske, som etter nedkjøling kan tørkes ut med en bløt klut. Ovnen har en spesiell overflate som tåler denne høye temperaturen. Ved jevnlig bruk av pyrolysefunksjonen vil ovnsrommet alltid være rent.

Skrevet

Enig at det koster. Men følg litt med etter tilbud, ser den har vært nede i under 9000,- tidligere.

http://www.prisjakt.no/product.php?pu=1416365

Ja jeg skal følge med :) Haster i grunn ikke, men kommer jeg over den til en bra pris så slår jeg nok til.

De selger jo den modellen på expert, så tenker innom der i morgen å se hva "personal rabatt" er på en slik en.

Skrevet

Var innom for å høre angående kampanjen expert kjører nå.

Ved å benytte kampanjen og "personalpriser" så ville komfyren koster over 12 000, altså dyrere enn deres vanlige utsalgspris.

Lureri!

Skrevet

Var innom for å høre angående kampanjen expert kjører nå.

Ved å benytte kampanjen og "personalpriser" så ville komfyren koster over 12 000, altså dyrere enn deres vanlige utsalgspris.

Lureri!

Sært! Hehe, du får smøre deg med tolmodighet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...