AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #1 Skrevet 9. juli 2014 Vi bor i tidenes varneste leilighet! Akkurat nå er det 30 varmegrader på soverommet til 1 åringen... Vi alle sliter med å sove, og folk som er på besøk her, kommenterer hvor ekstremt varmt det er her. Vi har aldri behøvd å sette på varme her, selv midt på vinteren.. Så jeg lurer på om noen vet om det finnes noen aircondition ala det som finnes i leiligheter i syden, som kjøler ned hele leiligheten og er festet i taket? Oker ikke 4 mobile som står i veien på barnerommene... Og er ett slikt annlegg evt. tilatt i blokk? Hva gjør foresten dere andre i denne varmen? er jo ikke greit for barna med så varme rom... Anonymous poster hash: ac422...6d4
Electron Skrevet 9. juli 2014 #2 Skrevet 9. juli 2014 Det er montert varmepumper i syden. Bare at det ikke bruker varme delen, men air condition delen
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #3 Skrevet 9. juli 2014 Hvilken ventilasjon er det i leiligheten fra utbygger? Har balansert ventilasjon, 24 grader ut pr. Nå og 26 grader inne. Balanser ventilasjon kan du regulere tepraturen på. Med balansert ventilasjon kan du meg bekjent ikke montere annen ventilasjon i tillegg.Anonymous poster hash: 4c41f...d81
neon_sun Skrevet 9. juli 2014 #4 Skrevet 9. juli 2014 Jeg har også eg slik leilighet. Idag har vi lagt foran hver vår vifte for å ikke stryke med. Varmen i min leilighet er riktignok kune når det er varmt ute. Jeg har iallefall planer om å innstallere varmepumpe, tror det er den beste løsningen.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #5 Skrevet 9. juli 2014 Takk for svar. Må innrømme at jeg ikke aner hva slags ventilasjon det er her... Er det noen?? Har kun sett noen små runde avtrekk på do/bad og kjøkken, ikke noe i andre rom.. Vinduene smeller igjen ved gjennomtrekk, og det er ganske så kjipt her om sommeren! Er det tilatt å innstalere varmepumpe i blokk da, og lar det seg gjøre i 10 etg?? TS Anonymous poster hash: ac422...6d4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #6 Skrevet 9. juli 2014 Takk for svar. Må innrømme at jeg ikke aner hva slags ventilasjon det er her... Er det noen?? Har kun sett noen små runde avtrekk på do/bad og kjøkken, ikke noe i andre rom..Vinduene smeller igjen ved gjennomtrekk, og det er ganske så kjipt her om sommeren! Er det tilatt å innstalere varmepumpe i blokk da, og lar det seg gjøre i 10 etg?? TS Anonymous poster hash: ac422...6d4 Er det borettslag må du søke styret om lov til å gjøre endringer. Anonymous poster hash: 4c41f...d81
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Om det er lov med varmepumpe eller ikke må du sjekke i borettslagets vedtekter. Her er det lov, selv med balansert ventilasjon (som jeg personlig syns varmer godt om vinteren, men ikke kjøler en dritt nå i varmen). Har selv et stående ventilasjonsanlegg med vannoppsamler, samt takvifte på soverommet. Helt nødvendig. Anonymous poster hash: a724c...02a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå