AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #1 Skrevet 9. juli 2014 Hei, Jeg er student og "hjemme" i ferien. "Hjemme" som i at foreldrene mine har flyttet til en by 8 timer unna "hjem" til en ny by, og at jeg er her. De er i spania og skal være der i tre uker til.... Jeg kjenner ingen her, og jeg er ikke så sosial av meg, men jeg kjenner jeg begynner å gå litt på veggen her. Har meldt meg inn på treningssenter her og har en jente der jeg prater en del med hver dag, men hun er heller ikke av typen som er særlig sosial og trives med å sitte hjemme på kveldene og slappe av alene. I allefall. Tingen er at jeg begynner å bli så sykt understimulert at den minste ting kan ødelegge humøret mitt. Eksempel: I hverdagen der jeg studerer skjer det så mye at jeg egentlig ikke har tid til å bli "sur/grinete" for småting. F.eks at jeg er tom for et produkt i kjøleskapet e.l. I dag ble jeg kjempeirritert over at jeg var tom for salatdressing da jeg skulle spise middag, og har vært grinete for det i flere timer... Det har antageligvis så stor innvirkning på humøret siden det er det mest spennende som har skjedd i dag... Til vanlig har en sånn hendelse så lite relevans i min hverdag at det ikke gjør noe. Men sånne hendelser skjer nesten hver dag for tiden. Har noen noen tips til meg for å få litt mer relevant innhold i dagene mine? Anonymous poster hash: da841...40b
Hulderen Skrevet 9. juli 2014 #2 Skrevet 9. juli 2014 Dra og besøk noen av vennene dine fra der du bodde før.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #3 Skrevet 9. juli 2014 Kanskje ikke så lett når de bor 8 timer unna, og TS sannsynligvis ikke har så mye penger som student? Men du kan jo invitere noen som kanskje har råd til å reise? Siden du har hele huset for deg selv. Er det mulig å få en sommerjobb? Finnes gjerne strøjobber som å klippe plener, passe husdyr mens folk er bortreist osv. Heng opp plakat på butikkene der du tilbyr diverse oppdrag. Ellers kan du følge med på alt som skjer, konserter, loppemarked eller andre ting som ikke nødvendigvis er særlig spennende, men der du i hvert fall kommer deg ut blant folk.Anonymous poster hash: 5784b...b43
Hulderen Skrevet 9. juli 2014 #4 Skrevet 9. juli 2014 Kanskje ikke så lett når de bor 8 timer unna, og TS sannsynligvis ikke har så mye penger som student? Men du kan jo invitere noen som kanskje har råd til å reise? Siden du har hele huset for deg selv. Er det mulig å få en sommerjobb? Finnes gjerne strøjobber som å klippe plener, passe husdyr mens folk er bortreist osv. Heng opp plakat på butikkene der du tilbyr diverse oppdrag. Ellers kan du følge med på alt som skjer, konserter, loppemarked eller andre ting som ikke nødvendigvis er særlig spennende, men der du i hvert fall kommer deg ut blant folk.Anonymous poster hash: 5784b...b43 Om ts spør, så sponser sikkert foreldrene hennes reisen. De bør ha forståelde for at det ikke er lett for henne å feriere et for henne ukjent sted.
naturbarn Skrevet 10. juli 2014 #5 Skrevet 10. juli 2014 Er det mulig å finne på noe med hun jenta som også liker å være for seg selv? Bryte komfortsonen er jo kanskje noe du bør vurdere. Gå turer, bade, snakk med fremmede folk. Du kan få mye mer ut av det enn du kanskje tror på forhånd. Finnes det arrangement du kan delta på? Er der bibliotek og kafé? Hva med en hobby? Er det noe i huset du kan gjøre? Vaske vindu, klippe plen, luke ugress, vaske vegger og tak... Er det turister i byen? Ofte mange aktiviteter rundt turismen om sommeren.
Meridian Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Hvorfor drar du ikke til foreldrene dine, side de skal være der 3 uker til? Du kan også invitere folk fra de gamle byen din til den nye byen din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå