Gå til innhold

Gulpekluter og vaskekluter - hva og hvor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi venter vårt første barn om noen uker, og de siste sakene skal kjøpes inn. Har skjønt at man bør ha en haug med både gulpe- og vaskekluter. Men hvilken type/stoff/kvalitet bør man ha, og hvor får man kjøpt store kvanta billigst? På forhånd takk for svar.

Anonymous poster hash: edd02...40f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spar kjøp har gode gulpekluter. Tror de kaller dem tøybleier i flanell eller noe sånt. Ca 5kr stk, selges vel i 5pk hvis jeg ikke husker feil.

Skrevet

Er ikke sikkert du trenger haugevis. Jeg hadde ingen gulpebaby og klarte meg lenge med to pakker med kluter.

Skrevet

Vi hadde heller ikke behov for så mange med den første.

Mitt tips er å kjøpe noen få av ulike typer. Du finner fort ut hva du liker og ikke til de forskjellige formål når barnet har kommet, og så kan du heller supplere da.

AnonymBruker
Skrevet

Gassbleier fra spar kjøp er fine til gulpekluter og til å tørke den nyfødte med etter bad. De suger bedre til seg vann enn vanlige håndkleer. Har du 10-12 av dem så har du både til bad, gulping og til bleier. Når det er varmt bør du ikke bruke engangsbleier på nyfødte. Bleiene med plast holder på varmen. (Ta og bøeien av dersom babyen får feber!).

Tisselaken under babyen i senga, en tøybleie inni et helseteppe, er best når det er kokvarmt.

Tror der finnes gasskluter og?

Anonymous poster hash: b0277...5bf

AnonymBruker
Skrevet

på Jysk finner du veldig billige kluter!:) De har vi brukt:) kjøpte litt tynnere kluter som vi bruker som gulpekluter på princess, 25 for 5 tror jeg:)

Anonymous poster hash: 5d743...fe5
Skrevet

Kjøpte vaskekluter på Princess og gulpekluter på Name It.

AnonymBruker
Skrevet

Gulpekluter på coop obs og name it. Vi måtte ha mange! Masse gulp!

Vaskekluter på Jysk, men vi har brukt de lite, brukte kun meosoft (apotek) når han var nyfødt

Anonymous poster hash: c9287...4c3

AnonymBruker
Skrevet

Vi venter vårt første barn om noen uker, og de siste sakene skal kjøpes inn. Har skjønt at man bør ha en haug med både gulpe- og vaskekluter. Men hvilken type/stoff/kvalitet bør man ha, og hvor får man kjøpt store kvanta billigst? På forhånd takk for svar.

Anonymous poster hash: edd02...40f

Barnas Beste, Jysk og Sparkjøp, i følge denne tråden (gammel tråd men forhåpentligvis selger de det rimelig ennå)

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/8479128-hvor-far-man-kj%C3%B8pt-rimelige-gaskluterhvor-far-man-kj%C3%B8ptrimelige-flanellkluter/

Anonymous poster hash: 427f8...bef

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte vaskekluter på princess men bruker kun til å bade babyen og morgenstell. Bruker engangskluter fra Kiwi/meny. Billigere enn mesoft o.l. fra apoteket.

Anonymous poster hash: f9418...12c

Skrevet

Jeg har ikke brukt en eneste gulpeklut til sistemann, og knapt nok til de andre heller (de er dårlige på å gulpe og rape, men desto bedre på å fise...). Så jeg har ikke giddet å kjøpe inn noe kun til gulpings, de gangene det har kommet noe har jeg bare brukt en helt vanlig klut eller papir.

Men det er veldig vanlig å gulpe, så det er sikkert greit å ha noen i hus. Men at dere må ha en hel haug er kanskje litt overdrevet- kjøp noen på forhånd hvis dere har lyst, ellers kan dere godt bare se an behovet og fylle på hvis det er nødvendig :)

Gjest Nesevisa
Skrevet

Startet med ti gulpekluter, har femti nå. Oh yes, vår er en SKVULPER...

Men begynn med litt og finn ut etter hvert hvilke og hvor mange dere trenger!

AnonymBruker
Skrevet

Gassbleier fra spar kjøp er fine til gulpekluter og til å tørke den nyfødte med etter bad. De suger bedre til seg vann enn vanlige håndkleer. Har du 10-12 av dem så har du både til bad, gulping og til bleier. Når det er varmt bør du ikke bruke engangsbleier på nyfødte. Bleiene med plast holder på varmen. (Ta og bøeien av dersom babyen får feber!).

Tisselaken under babyen i senga, en tøybleie inni et helseteppe, er best når det er kokvarmt.

Tror der finnes gasskluter og?

Anonymous poster hash: b0277...5bf

Dette var et ekstremt merkelig råd. Så du anbefaler å bruke samme gassbleiene til å tørke rumpa og munnen, selv med sterk vask er ikke dette veldig hygienisk. Og du anbefaler å ikke bruke engangsbleier, men å ha tisselaken... Tror du det er bra for en varm baby å ligge på et helt laken av plast? Min ble helt gjennomvåt av svette av sånne laken...

Jeg anbefaler å kjøpe forskjellig gulpekluter og kluter, gjerne kluter i to farger så du bruker en farge til nedre deler og en til andre deler som ansikt etc.

Prinsesse har veldig bra produkter som vi har vært veldig fornøyd med. Pakkene både for jenter og gutter har forskjellige farger inni så det er lett å fordele til forskjellig bruk. Og de store flanellsklutene er supre som gulpekluter, vi kjøpte først et par pakker, men måtte allerede etter en uke kjøpe tre pakker til. Vi brukte de under hodet i seng og vogn, og selv om baby ikke gulpet så mye så blir det gjerne litt søl og sprut ifm amming også og det er greit å ha en under hodet oppå ammeputen så man ikke må vaske trekket hele tiden, og så man kan tørke søl når det renner fra babyene munn eller puppen.

Anonymous poster hash: 64a4d...714

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle selvsagt være Princess over her.

Anonymous poster hash: 64a4d...714

Skrevet

Jeg har vel rundt 20-25 stk tror jeg, gass og flanell. Kid har flanellskluter "til kos og nytte" (står på pakken) som er store og myke. Tenker de kan være gode til mer enn bare gulp, kan bruke under hodet når det ammes, som koseklut, som et ren klut å ha under en halvnaken baby i vogna, og de er store, så kan også ha rundt hodet inni helseteppet når vi bylter dem opp helt små på dagtid for å lune det til litt ekstra... Osv. Kan også brukes til rene gulpefiller. Gassklutene er kokekte og kan lett brukes ved stellebordet såvel som mindre gulpekluter.

Skrevet

Jeg har ikke gulpebaby og jeg bruler en haug! Skal ikke mye melk til på de før det lukter gammel dåse nå som det er 30+

Er mest fornøyd med de som er gasskluter, kjøpte en 5pak (mener jeg det var, har kjøpt en del) på samme butikk som de selger Name It :)

Men som med alt annet må du bare prøve deg frem... Jeg trodde flanell-klutene var best, men der tok jeg grundig feil ;)

Skrevet

"Gulp"... Må være det ekleste ordet jeg vet om :kvalm:

Skrevet

Babyvaskeklutene fra Obs liker jeg best!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...