Gå til innhold

Vi skal pusse opp.. Noen som har noen tips?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Vi ska nå pusse opp dette gammel huset vi bor i.. Derfor trenger jeg none tips...

KJØKENET: Er malt i en varm gul farge, kjøkken innredningen er hvit og slitt... Hvilken farge synes du passer til innredningen?

DEN ENE STUA: Er nylig pusset opp med en fin tapet som er fersken med svake brede striper i annen fersken nyanse, og med hvit brystnings tapet.. Hva synes du: Skal vi lakke eller male gulvet? OG i hvilken farge vist det skal males?

GANGEN/TRAPP: Siden dette er et gammelt hus er gange lakkert (panel) det var sikkert fint i sin tid, men nå er treverket blitt mørkt og gangen ser trist og liten ut.. Gangen er engentlig stor, med trapp opp og en gang oppe. alternativene er om jeg skal ta på noe som lysner treverket, sånn at den plir lysere eller om jeg skal male? Og i tilfelle hvilken farge? Hva synes du?

Ble mange spørsmål dette :oops: , men det hadde vært så fint å få noen tips fra dere!

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aricept ulogga

Kjøkkenet: det er innredningen som skal males, og gule veggene skal beholdes? Jeg ville holdt meg til noenlunde samme farger jeg. Lys lys brun innredning kanskje?

Stua: Hvordan er gulvet der nå da? Er det parkett ville jeg ikke gjort noenting med den..

Gangen: Jeg ville malt panelen hvit der. Koselig å komme inn i en lys stor gang. Kanskje kremhvit eller liknende for å få en litt varmere farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Forklarte meg litt klønete ser jeg.. :oops:

Gulvet er gammle planker som er veldig stygge (har vært linolium på) som uasett må pusses ned... (maling el lakk..)

Kjøkkenet skal beholde gul-fargen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkeninnredninga ville eg nok valt å behalde lys - anten kvit eller ein annan heilt lys nyanse.

Golvet i stova blir sikkert fint når det blir pussa ned - personleg likar eg oljing eller luting betre enn lakk, men det går jo på smak og behag - synst lakka overflater har ein tendens til å bli vel blanke.

I gongen ville eg definitivt malt panelet heilt lyst - anten kvitt etter kremfarga.

Lukke til med oppussinga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...