Gå til innhold

Barn uten bilsete

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For et par dager siden kom jeg ut av butikken min sønnen min på to som hadde et skikkelig raserianfall. Han var helt umulig. Er i trassalderen :grine:

Når vi kommer ut på parkeringsplassen så jeg et foreldrepar med en datter som sikkert var litt under året rygge ut fra en parkeringsplass å kjøre sakte ut. De hadde et bilsete i baksetet, men denne lille jenta satt på fanget til mor i passasjersetet forran og spiste is. Jeg stoppet bilen og sa at dere kan ikke kjøre slik med et lite barn, hun må sitte i bilsetet sitt. De sa at det hadde jeg ikke noe med, og kjørte avgårde. Da tenkte jeg at jeg måtte ringe politiet, men sønnen min var helt umulig og jeg klarte ikke få med meg registreringsnummer eller noen ting. Har gått rundt å tenkt på dette i flere dager nå. Uff. Det er første gang jeg har sett så små barn uten bilsete. Er dette noe som forekommer ofte??

Anonymous poster hash: 95648...5fb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er galskap! Som regel går det bra, men det er mer lykken enn forstanden!

Personlig forstår jeg ikke hva som rører seg i hodet på slike foreldre.

Barnet kunne spist is like godt i setet og mora kunne satt seg bak med barnet.

Kjører ikke en meter uten sikkerhetssele på både voksne og barn i bilen min. Vi har ikke flere familiemedlemmer å miste i trafikkkulykker!

Anonymous poster hash: 132ba...3b7

AnonymBruker
Skrevet

Dette er galskap! Som regel går det bra, men det er mer lykken enn forstanden!

Personlig forstår jeg ikke hva som rører seg i hodet på slike foreldre.

Barnet kunne spist is like godt i setet og mora kunne satt seg bak med barnet.

Kjører ikke en meter uten sikkerhetssele på både voksne og barn i bilen min. Vi har ikke flere familiemedlemmer å miste i trafikkkulykker!

Uff, ja, jeg syns det er helt grusomt. Syns det er utrolig at noen tar den sjansen. Man vet aldri hva som kan skje, og selv et "lite" kræsj kan jo være fatalt når man sitter på den måten. Litt iskrem er ikke verdt min sønn sitt liv ihvertfall. Det var ikke noe greit å se i det hele tatt, skulle ønske jeg fikk med meg regnummeret :-( Har så dårlig samvittighet selvom jeg vet jeg gjorde det jeg kunne.

Anonymous poster hash: 95648...5fb

Skrevet

Kanskje de bodde helt i nærheten og ikke så poenget i å feste barnet. Ikke at jeg er enig, men det er eneste grunn jeg kan se for meg til at de skulle gjøre noe slikt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de bodde helt i nærheten og ikke så poenget i å feste barnet. Ikke at jeg er enig, men det er eneste grunn jeg kan se for meg til at de skulle gjøre noe slikt.

Dummeste forklaringen jeg har sett på trykk.

Bodde de i nærhetennså kunne de gått hjem!

Ulykker uten sele skjer oftere i nærområdet uten forsvarlig festing av både barn og voksne. Barn skal i tillegg sitte bakovervendt i bil pga tyngden på hodet i forhold til kropp.

Ikke bare utsetter de barnet og seg selv for fare, men tenk på den sjåføren som evt kjører på dem og skader eller dreper barnet fordi foreldrene ikke har forstått ansvaret sitt med å feste barnet.

De barna som ikke overlever de fleste trafikkulykker er som regel ikke skikkelig festet i bil. Hadde de vært forsvarlig festet i stol tilpasset vekt ville de aller fleste overlevd, sa de på tv for få dager siden.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dummeste forklaringen jeg har sett på trykk.

Bodde de i nærhetennså kunne de gått hjem!

Ulykker uten sele skjer oftere i nærområdet uten forsvarlig festing av både barn og voksne. Barn skal i tillegg sitte bakovervendt i bil pga tyngden på hodet i forhold til kropp.

Ikke bare utsetter de barnet og seg selv for fare, men tenk på den sjåføren som evt kjører på dem og skader eller dreper barnet fordi foreldrene ikke har forstått ansvaret sitt med å feste barnet.

De barna som ikke overlever de fleste trafikkulykker er som regel ikke skikkelig festet i bil. Hadde de vært forsvarlig festet i stol tilpasset vekt ville de aller fleste overlevd, sa de på tv for få dager siden.

Du fikk kanskje ikke med deg at jeg ikke er enig i en sånn tankegang, og derfor ikke støtter den? ;)

Dessverre er det folk som tenker slik at "drt er jo bare en kort svipp-tur, da går det greit". Det er altså ikke utenkelig at det var det disse tenkte.

Foreslår du leser innlegg skikkelig først neste gang du skyter ut piggene slik at det krasse innlegget ikke er uten grunn. ;)

Og takk du, jeg er fullt klar over absolutt alt du skrev i innlegget ditt.

Endret av Teriyaki
Skrevet

Det er desverre ikke alt for uvanlig :-/ Har sett flere tilfeller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...