Gå til innhold

Jenter - går dere på sjekker'n?  

1. 1. Jenter - går dere på sjekker'n?

• Ja
      7
    • Nei
      13
    • Foretrekker "lett blanding"
      16

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Det har seg slik, at veldig mange av mine venninner mer eller mindre "venter" på å bli sjekket opp. De vil helst at mannen skal ta intiativ. Samtidig klager de over at de aldri treffer noen interessante menn.

Jeg var også slik før - at jeg var mest komfortabel med å bli sjekket opp. Sikkert fordi jeg var veldig sjenert. Men - etterhvert som jeg har blitt mer selvsikker, synes jeg det er helt greit å sjekke.

Det var det jeg gjorde med gutten min. Det var vel egentlig et innfall i fylla - jeg hadde kjent han en stund, men ikke tenkt på han på "den" måten. Plutselig så jeg han i et nytt lys, og bestemte jeg meg for at han vil jeg ha. :sjarmor: Vet ikke helt hvorfor jeg så han i et nytt lys, men det kan være fordi en god venninne av meg, mente at han var en fyr jeg burde satse på. Dermed flørtet jeg, og satt på fanget hans hele kvelden. Det likte han så godt, atte. :wink:

Det var også jeg som inviterte til vår første date. :wink:

Det ble mao. vellykket. Så til de av dere jenter som har litt lyst - men som ikke tør; Hopp i det. :tommelsmil:

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Høydepunktet i min sjekkekarriere var på vei hjem fra byen en gang. stoppet på 7-11, og han som jobbet der var innmari kjekk.

Jeg ble stående litt utenfor ettterpå, og så kom han ut for å sette på plass morgenavisene. Er du her enda, spurte han. Ja, sa jeg. Hvorfor det, spurte han. Og da sa jeg: Jeg venter på at du skal invitere meg ut.

Og det gjorde han og vi hadde det kjempehyggelig. Men så la han litt vel mye mer i det enn meg og det gikk litt raskt frem, så da trakk jeg meg.

Jeg er så utrolig stolt over å ha turt å gjøre noe slik!!!

Gjest Xavia
Skrevet

Jeg krysset av for ja...men så tenkte jeg at egentlig burde jeg vel krysset av for lett blanding, eller kanskje til og med nei...

Elsker å bli sjekket opp , men sjekket gjerne opp før. Det var faktisk sånn jeg fikk samboeren på kroken. Jeg tok første steget...

Nå sjekker jeg ikke opp lengre, for meg blir ikke det riktig å gjøre for gøy. Men det hender faktisk titt og ofte jeg blir sjekket opp. (Høres sikkert innbilsk ut nå..ja ja.) Det er i hvert fall hyggelig å få bekreftelse på at en ikke er under forfall... :ler:

Gjest GreenSky
Skrevet
Det er i hvert fall hyggelig å få bekreftelse på at en ikke er under forfall... :ler:

Akkurat. Men nettopp derfor tror jeg at gutter og menn liker å bli sjekket opp, siden det som regel er de som må sjekke. Forandring fryder. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg må si både og..men liker best å blisjekket opp, vet liksom ikke helt hvordan jeg skal bare gå bort til noen å gjøre det??tips gjerne :P

men sjekket opp min tidligere kjæreste og det varte i 4 år så det går ann,men da var jeg så uredd nå føler jeg meg plutselig redd for noe,ikke vet jeg hva!!

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg er så utrolig stolt over å ha turt å gjøre noe slik!!!

Ja, da var du tøff! :tommelsmil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Kvinner har noen artige måter å avvise på. Som en gang jeg spurte om jeg kunne sette meg ned. "ja,men da blir du sittende alene"

Artige måter å sjekke på også som en dame i midten av 30 årene som slo meg på rompa og sa "mmmm ferskt kjøtt"

Gjest GreenSky
Skrevet
Kvinner har noen artige måter å avvise på. Som en gang jeg spurte om jeg kunne sette meg ned. "ja,men da blir du sittende alene"

Artige måter å sjekke på også som en dame i midten av 30 årene som slo meg på rompa og sa "mmmm ferskt kjøtt"

:hoho: Beklager at jeg ler, men det var jo litt morsomt også, da.

Skrevet

Det er vanskelig å svare på, for jeg har på en måte aldri hatt sjansen. Jeg traff min kjære da jeg var 20 (på nettet), så jeg har aldri kommet til det punktet hvor jeg har savnet en kjæreste og gått aktivt ut for å lete etter en. Men, jeg må nok svare nei, for skulle jeg bli single kan jeg ikke se for meg at jeg går på sjekker'n på byen.

Gjest Ikke-sjekker
Skrevet

Jeg sjekker nesten aldri opp damer på by'n lenger. Har blitt avvist på så mange nedverdigende måter at jeg heller tenker at jeg har det bedre alene. Vet at jeg er en bra gutt i forhold til mange andre, og har mange kamerater som har det på samme måten. Tror jeg. Det er litt vanskelig å snakke om sånne ting oss gutter i mellom, men av de kameratene jeg har så er det de bra gutta som er single.

Jeg har også noen venner som sjekker opp hele tiden, nesten hver helg. Det er gutter som SER bra ut og vet det. Derfor så driter de i hvem de sjekker opp, fordi de vet de kan få hvem som helst. Jeg synes ikke de behandler jenter noe fint, og det er disse som ødelegger for alle oss andre. Dessverre for dere jenter så er det stort sett bare denne type gutter dere møter på by'n.

Og det har stort sett bare med en ting å gjøre, og det er at dere lar utseendet bestemme om dere skal avvise eller la en gutt få sjansen når han prøver å sjekke dere opp. Håper dere kan ha dette i bakhodet neste gang dere tar en tur ut.

Skrevet

Jeg er for sjenert til å sjekke opp og blir heller aldri sjekket opp så det skjer lite her.

Gjest GreenSky
Skrevet

Og det har stort sett bare med en ting å gjøre, og det er at dere lar utseendet bestemme om dere skal avvise eller la en gutt få sjansen når han prøver å sjekke dere opp.

På den annen side; Tenker ikke gutter på sjekker'n også slik?

Skrevet

jeg foretrekker lett blanding.

Liker å bli sjekket opp men synes det er litt morro å være den som sjekker også. :sjarmor: jaktinstingt er det ikke bare gutta som har.... :ler:

Kunne derimot godt svart noe slikt: ""ja,men da blir du sittende alene"" som gjest nevnte på, dersom en jeg ikke var interessert i å sjekke/bli sjekket opp av spurte om å sette seg. :ler:

Kan jo på en måte ikke nekte ham å sitte, men å svare at det ikke blir sammen med meg er jo en ærlig sak? :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

På den annen side; Tenker ikke gutter på sjekker'n også slik?

Jo, men hvis du leser innlegget mitt en gang til så ser du hva slags type gutter som driver med den sjekkingen du opplever...

Til mitt og mine kameraters forsvar (de bra av dem, ikke sjekkerne) så kan jeg si at når vi blir sjekka opp (som skjer så alt for sjelden...) så avviser vi aldri en jente før vi har blitt litt bedre kjent med henne. Vi dumper henne ikke før hun har fått muligheten pga av utseende ikke falt i smak ved første øyekast!

Gjest GreenSky
Skrevet

Kan jo på en måte ikke nekte ham å sitte, men å svare at det ikke blir sammen med meg er jo en ærlig sak? :ler:

Forsåvidt. Det var jo slemt sagt, men ærlig. Å sitte å snakke med noen en ikke vil/ønsker å snakke med, er i alle fall hyklersk.

Skrevet

Synes ikke det var slemt sagt heller jeg, bare ærlig!

Man er ikke slem bare fordi man ikke ønsker å bli kjent med noen som ønsker å bli kjent med en selv. Og som du sier, det er jo ikke noe bedre å late som man vil og lede den andre til å tro at du faktisk har interesse.

Ærlighet er en deilig ting, og overhode ikke slemt så lenge man oppfører seg skikkelig og ikke er ufin.

Gjest Anonymous
Skrevet

Eller hva med å vise litt folkeskikk eller god gammeldags høflighet? Det skader ikke akkurat...

Hva med å f.eks å legge til noen setninger eller et smil?

"Ja, bare å sette seg ned, hyggelig med litt selskap, men hvis det er for å sjekke meg opp så er du dessverre for sent ute."

Hvis han bare ville sjekke deg opp, så går han bare videre, med hevet hode, uten å føle seg ydmyket pga at han ikke hadde utssendet til en "player".

Gjest Anonymous
Skrevet

hvordan liker dere gutter å bli sjekket opp da?????hjelp oss.... :P

Skrevet
Eller hva med å vise litt folkeskikk eller god gammeldags høflighet? Det skader ikke akkurat...

Hva med å f.eks å legge til noen setninger eller et smil?

"Ja, bare å sette seg ned, hyggelig med litt selskap, men hvis det er for å sjekke meg opp så er du dessverre for sent ute."

Hvis han bare ville sjekke deg opp, så går han bare videre, med hevet hode, uten å føle seg ydmyket pga at han ikke hadde utssendet til en "player".

Man kan faktisk si akkurat den setningen ("ja bare sitt, men du blir sittende alene") med ett smil rundt munnen og på en artig eller spøkende tone, og da er man ikke uhøflig i mine øyne ihvertfall!

Dersom jeg ikke hadde interesse av å sitte å prate med typen, hvorfor er det da mer høflig å lyve å si at det hadde vært hyggelig med litt selskap? jeg er singel, så han er ikke "for sent ute", han er bare ikke på rett sted til rett tid, eller rett og slett ikke rett menneske. har ingen verdens ting med om han ser ut som en player eller ikke, en som ser ut som en player har vel ENDA mer sjans for å få nettop en slik linje servert fra min side!

Det ER faktisk ikke uhøflig å ikke ville bli kjent med alle!

Det er heller ikke uhøflig å si ifra om at man ikke er interessert!! :fy: Da ville det blitt en fryktelig slitsom verden!! :-x

Men man kan godt si det man sier med et smil rundt munnen, det var jo det jeg mente med å ikke være ufin!

Gjest Sjekketips #1
Skrevet

Enkleste sjekktriks til dere jenter:

Scenario: I baren, gjerne litt trangt.

Still deg bak en gutt du liker når du skal kjøpe deg noe å drikke. Når du har stått der en stund så spør om han kan hjelpe deg å kjøpe, eller få tak i bartenderen. Er det trangt og du står bak han så vil han slippe deg fram når du skal betale eller bli stående og hjelpe deg med penger eller løfte glasset til deg.

Uansett hvilke av de to tingene som skjer så takker du selvfølgelig og han svarer kanskje noe sånn som ingen årsak, bare hyggelig el. Da kan du fyre løs med "hva skulle jeg gjort uten (en gentleman som) deg"? Da har du praten i gang. Det verste som kan skje er at han må gå. Den eneste grunnen til at han må gå er at han har dame i lokalet.

NB! Ikke la han spandere på deg! Gjør han det så kan du takke, men insister på å betale selv (spandere kan han gjøre senere hvis dere finner tonen). Det gir nemlig et bra inntrykk av at du er selvstendig og ikke en "hore" som bare er ute etter en drink og en billig flørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...