Gå til innhold

Er det bare jeg som er FOR hygienisk?

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg har ett barn og min venninne har to barn.

Det hører til historien at jeg har delt omsorg med barnefar til mitt barn og at min venninne bor sammen med sin barnefar og de lever ett hektisk familieliv, hvor de sjonglerer flere jobber, hus og hjem. De er generelt ryddige mennesker, og jeg har full forståelse for at de ikke har tid til å vaske huset daglig.

Når vi var der på besøk for noen dager siden, var det flere ting jeg "hang meg opp i".

Det var sol og varmt, og vi satt ute, mens barna hoppa på trampoline, lekte med sand og syklet.

- Hennes barn løp barbent, inn og ut av huset. Problemet mitt der er at det må jo bli utrolig mye sand og dritt inne. Det blir jo som om vi skulle gått over alt med sko. Hvor mange steder har ikke skoene våre vært i løpet av en dag?!

- De har en hund som bæsjet på plenen, og venninna mi gikk så klart å tok det opp med en gang, men jeg klarer ikke å la være å tenke at det fortsatt ligger igjen små partikler fra den hundedritten, som ungene tråkker oppi med sine barbente ben, og videre drar med seg inn i huset, opp i sofaen eller på trampolinen.

- Jo varmere det ble, tok ungene av seg mer klær og løp til slutt rundt nakne. De var nakne på trampolina, på syklene, de satt i gjørma og lekte med bøtte og spade, og til slutt løp de inn. Når jeg gikk etter for å se hva de drev med, har de hoppet opp i senga til foreldrene og lekte der. Da tenker jeg så klart på all sanda og dritten de drar med seg opp i senga, og senga for meg, er ganske "hellig" ettersom det er der jeg går å legger meg etter en lang dag og ikke ønsker å ligge å sove og rulle i "dritt".

Hjemme hos meg selv er jeg opptatt av at barnet mitt lærer seg å vaske seg på hendene etter utelek, og etter å ha spist mat, så ikke skitt, fett og møkk sprer seg rundt i leiligheten her. Jeg er heller ikke spesielt fan av seige, klissete barnefingre, og jeg er litt "nazi" på akkurat håndvask. Ellers er jeg vel ganske "normal"..

Huset mitt er heller ikke støvfritt, men jeg støvsuger 2-3 ganger i uka og vasker så fort barnet drar til sin far. Jeg er ellers ganske ordensmenneske, og alle ting har sin plass i leiligheten. Jeg føler meg "rotete" mentalt, om ting ikke er i orden hjemme, men føler ikke at det tar helt overhånd heller..

Jeg er klar over at jeg er LITT "overhygiensk", men er jeg HELT ute på jordet?

Anonymous poster hash: 81704...e46

Ikke bare er du nazi,men ufri også. Vi trenger faktisk bakterier for å bli litt herdet. Tvangshandlinger du?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerte også på at barna hopper barføtter i senga eller sofaen - det hadde jeg ikke tillat.......

Men ellers er det ok å gå barføtter inn og ut huset til stua, do eller kjøkkenet, hadde nok gjort det selv, er deilig å gå barføtter :)

Anonymous poster hash: 2e9b5...0d3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må jo bare innrømme at jeg syntes det er utrolig slapt at folk lar bikkja gå på do på plenen jeg da. Ellers så hører vel det meste sommeren til. Her går vi med shorts når det er andre aktiviteter en bading da.

Anonymous poster hash: 942d8...0fc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må jo bare innrømme at jeg syntes det er utrolig slapt at folk lar bikkja gå på do på plenen jeg da. Ellers så hører vel det meste sommeren til. Her går vi med shorts når det er andre aktiviteter en bading da.Anonymous poster hash: 942d8...0fc

Det er fort gjort, for man kan nesten ikke tvinge hunden med på tur i 30 graders varme, kanskje på brennhet asfalt. Bare man plukker opp, burde det ikke være noe problem.

Anonymous poster hash: b6b53...8c6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må jo bare innrømme at jeg syntes det er utrolig slapt at folk lar bikkja gå på do på plenen jeg da.

Anonymous poster hash: 942d8...0fc

Hva er slapt med det? Sånt skjer, når bikkja løper løs ute, det betyr ikke at man aldri lufter hunden ellers.

Anonymous poster hash: 46f20...404

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...