Gå til innhold

Er det bare jeg som er FOR hygienisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes du er alt for opptatt av hygiene, ja. Det er bare sunt å være litt skitten og få i seg litt bakterier. Og støvsuge 2-3 ganger i uken og vaske med én gang barnet er ute av huset? Du gjør selvsagt som du vil, men jeg synes du er litt i overkant renslig.

Jeg synes vennene dine har et fornuftig syn på barn, sommer og slakke regler :)

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heldige barn spør du meg! De får utfolde seg og leke uten hysteriske foreldre :-)

Anonymous poster hash: 86e65...d00

• Liker 1
Skrevet

Jepp, TS.

Du er helt på jordet :)

• Liker 1
Skrevet

Eneste jeg reagerer på er hopping i senga naken rett etter å ha vært ute med sand og alt sånt.

Skrevet (endret)

Det eneste jeg reagerer på er hopping i foreldresengen, uansett om man er ren eler sølete. Ellers så tusler jeg stort sett rundt barbeint hjemme selv, så problemet med det ser jeg ikke.

Endret av SmallTalk
Skrevet

Jeg ser ikke at barna har noe i foreldresengen å gjøre, men det er ikke fordi de er skitne, de bare har ikke noe der å gjøre.

Det er forresten veldig mange mennesker som har hunden oppi senga si. DET synes jeg er ekkelt. *grøss* Jeg vasker meg alltid på hendene etter å ha tatt på dyr, og det ville ikke falt meg inn å ha et digert møkkete dyr oppi senga der jeg skal sove...

Skrevet

Du virker helt hysterisk.

Det gjør forøvrig også dere som mener at småbarn ikke bør leke nakne ute.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du er overhygienisk og helt ute på jordet. Barn får allergi av å ikke bli eksponert for litt møkk. Det er mer skadelig å nekte barna å utfolde seg hjemme fordi man er så redd for rot, enn å ha det litt møkkete innimellom.

Anonymous poster hash: b6b53...8c6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig med det med å hoppe i sengen etter å ha vært ute i sand og greier.

Og så har jeg faktisk samme tanker som deg når det gjelder hundebæsj, klarer ikke tanken på at jeg vet at den har vært der. Det må liksom en regnbye til før det er reint igjen.

Men altså, man kan jo ikke tenke på sånne ting hele tiden heller.

Anonymous poster hash: c1d9a...287
  • Liker 4
Skrevet

Ish, håper ikke jeg har sånne venner som deg! Da må jeg slutte å ha besøk...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo som om vi skulle gått over alt med sko. Hvor mange steder har ikke skoene våre vært i løpet av en dag?!

Anonymous poster hash: 81704...e46

Nei, det blir det ikke. Når man går barbeint er man mye mer forsiktig med hvor man tråkker, og man rasper heller ikke opp underlaget og river med seg ekstra skitt.

Jeg synes du høres ganske hysterisk ut, og håper at du ikke formidler disse tingene til ditt eget barn. Eneste jeg ville gjort annerledes er å ikke la skitne unger være i min egen seng, men det er pga komfort, og er et personlig valg. Hvis foreldrene ikke synes det er noe problem med sand i senga er det deres sak.

Anonymous poster hash: 46f20...404

Skrevet (endret)

Ville ikke latt ungene hoppe i min seng, samme om det var skitne eller rene unger. Unger som hopper i senger og i sofaen rundt voksne som sitter og prater og drikker kaffe har alltid irritert meg. Ikke ungene i seg selv, men at foreldrene tillater det. Hvis det er hjemme hos meg bruker jeg å si at her er det ikke lov, men har gjort unntak for en toåring par ganger og gått i mot foreldrenes forbud og sagt at her er det tillatt å hoppe i dobbeltsenga (hvis ikke ville vi ikke fått fred til å prate)

Alt det andre du beskrev synes jeg er greit. Å gå barbeint er mer hygenisk enn å gå inn og ut med sandaler. Vi har snille bakterier på kroppen og på føttene som ordner opp med de "slemme".

Endret av sunSpring
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du overdriver. Alt er ok i mine øyne. Hadde jeg oppdaget skitne barnespor i sengen vår hadde jeg bare skiftet på. Verre er det ikke.

Her vet barna at de ikke får sitte/hoppe/ligge i møbler om de er våte eller skitten fra lek ute.

Men "partikler"???

Bare det forteller meg at du har problemer. Husk hvor stor effekt du har på barnet ditt. Pass deg så du ikke skaper angst og hysteri for helt vanlige "partikler"

Anonymous poster hash: a3b6b...510

• Liker 3
Gjest constance90
Skrevet

Det er nok mer bæsjepartikler på tannkosten din enn det ungene klarer å dra inn på møblene.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke spiser middag rett fra sofaen eller rett fra gulvet kvalifiserer ikke dette til å være uhygenisk.

Anonymous poster hash: bf1e8...67a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hvorfor du reagerer. Det er jo sant at det blir masse dritt som blir dratt med inn når man går barrføtt sånn som det der. Og at skitne unger skal leke i sengetøyet vil selvsagt gjøre det litt skittent. Jeg hadde nok ikke reagert likevel da. Jeg tenker: Det er sommer, la barna leke, så får en heller bytte sengetøy oftere eller vaske oftere. Jeg vil ikke nekte barna mine å løpe rundt barrføtt, og å springe inn og ut av huset og leke seg og være full av energi, det er jo bare deilig.

Du har jo selvsagt lov å tenke hva du vil om hygienen hos andre. Men jeg skjønner liksom ikke helt hva du tenker å gjøre med det?

Det er ikke det at barna løper barbent som i seg selv er problemet. Barnet mitt gjør jo også det, men her er det bare "rent" gress og asfalt. Hos venninna mi er det ikke grus eller noe i gårdsplassen, men mer sand/gjørme.

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke det at barna løper barbent som i seg selv er problemet. Barnet mitt gjør jo også det, men her er det bare "rent" gress og asfalt. Hos venninna mi er det ikke grus eller noe i gårdsplassen, men mer sand/gjørme.

-TS

Nå rakker jeg heller ikke ned på min venninnes oppdragelse av sine barn, vi er alle forskjellig. Jeg tok det til og med opp med henne mens jeg var der, og hun lo litt av meg. Som sagt kan det ha mye med at jeg har for mye tid til å tenke på bakterier og skitt, og det har ikke hun. Jeg er tross alene to uker i måneden, og det er ikke hun.

Ellers står jeg for alt jeg skrev, men ser at mange har misforstått meg på det å løpe barbent og det å være naken. Jeg synes begge deler er greit. Men når disse to jentebarna løper nakne, sitter i sand og gjørme, bytter på syklene, for så å dra det videre i sofa/seng.. Altså, jeg tenker jo da på alt som kan samle seg oppi tissen og rumpa, av sand og diverse, for så å bli dratt opp i sofa og senger.. Nei, mulig jeg bare tenker for mye. Mitt barn får hvertfall løpe både barbent og naken, men når vi skal sykle, sitte i sofa og hoppe i sengen, må vi desverre ta på truse.. :P

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg ville nok vasket vekk hundedritten bedre/sørget for at ungene ikke tråkket på den, ellers finner jeg ikke noe galt i det du beskriver.

Gjest Riskjeks
Skrevet

-TS

Du som er så opptatt av hygiene, hvor rent tror du gress og asfalt er?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ren er asfalten da om folk har trakka der med fragmenter av hundebæsj for eksempel? Og er det renere om man sitter med klær på på asfalten eller i sandkassa og så går inn i sofaen? Med din logikk må man da ta av alt av klær etter å ha vært ute da for å ikke dra med partikler inn via klærne.

Anonymous poster hash: 0bbc4...c85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...