AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #1 Skrevet 9. juli 2014 Jeg vil si at jeg og kjæresten min har et sunt forhold. Vi har vært sammen i 3 år og bor sammen. Vi er ærlige, inkluderende, støttende og snille mot hverandre og lar egentlig hverandre gjøre hva vi vil. Venninnene mine gjør meg usikker da samtlige har reagert på forholdet vårt og mener jeg finner meg i mye. De synes det er rart at jeg "godtar" at han er mye ute på byen med kompisene sine, at han reiser på weekendturer med kompisene sine og generelt får gjøre hva han vil uten at jeg sier noe på det. Men det går motsatt vei også, han lar meg gjøre hva jeg vil, om det er byen, reise på ferier etc. Han er mye mer ute enn meg fordi jeg jobber veldig mye, men jeg vet at jeg alltid er velkommen til å være med han og kompisene hans hvis jeg vil det og han inkluderer alltid meg. Jeg har også veldig godt forhold med familien hans og han med min. Dette har aldri plaget meg før og jeg er ikke en sjalu person, noe jeg vet kjæresten min verdsetter (samme gjør jeg mtp at han heller ikke er crazysjalu, men sunn sjalu, hehe). Men venninnene mine reagerer tydeligvis på dette og mener vi har et altfor laidback forhold og mener dette ikke er normalt. Jeg har alltid synes at vi har det bra sammen, vi er forelsket i hverandre og viser det alene og blant folk når vi er ute sammen. Men nå begynner jeg å bli usikker fordi jeg begynner å tenke at dette ikke er vanlig? Vi krangler sjeldent og alt er egentlig veldig greit. Vi er like personer og har samme verdier og holdninger i livet, derfor tror hvertfall jeg at v fungerer så bra sammen. Synes dere det er rart at vi ikke har noen "grenser" for hverandre? Han skal på flere festivaler i sommer og jeg skal på storybyferier, men sammen skal vi også to uker til utlandet. Dette synes mange også er rart, at vi får "lov" av hverandre til å reise så mye hver for oss. Blir helt forvirret av dette! For meg er dette helt naturlig og normalt, men blir jo usikker? Noen som har noen tanker? Anonymous poster hash: 079c9...106
Gjest supernova_87 Skrevet 9. juli 2014 #2 Skrevet 9. juli 2014 Jeg tenker at det er så utrolig bra at dere kan være så trygge på hverandre! Og at det må være deilig å kunne være nesten like fri som man er som singel, selv om du har et menneske ved din side, som elsker deg og alltid vil være der for deg. Jeg har heller aldri skjønt den dere greia med at man skal "få lov" av kjæresten til ditt og datt. Man er jo fremdeles to individer? er man ikke det? Det virker som noen har den innstillinga at når man blir sammen med noen, og har kjæreste/samboer/ektemann så er det kun ham man skal feriere med resten av livet. Hvor kjedelig er ikke det? Jeg har planer om å gjøre mange gøye ting sammen med mine venner i årene som kommer, og skulle jeg fått en mann så skal jo ikke han få stå i veien for at jeg lever det livet jeg vil! Det er jo heller at han blir en del av det livet jeg ønsker. (Vet ikke om jeg gir mening nå, blei litt revet med! Sorry) Uansett! De får i grunn tenke hva de vil om dette, det er ditt forhold! Om det funker for deg og kjæresten så er det det som har noe å si. Jeg hadde elsket å kunne være så trygg på kjæresten min at jeg kun tenkte at det var gøy og bra at han hadde venner som han ville være sammen med ofte. Og det virker samtidig som dere bruker mye tid sammen bare dere! Dere skal jo ha 2 uker ferie sammen! Mitt råd er å prøve å ikke tenke så mye på hva andre måtte mene, de er tross alt ikke en del av deres forhold.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #3 Skrevet 9. juli 2014 Du svarer jo egentlig deg selv når du sier at alt er bra. Du legger opp til at vi skal si det samme. Hvis det er en eller to venninner som bare har kommentert det ville jeg ignorert det. Hvis flere uttrykker bekymring, dvs. kollektivt, så hadde jeg nok tenkt over det. Det er fullt mulig å dra på bar eller festival med venner og ha det hyggelig uten at det er noe mer til det. Men byen (dvs. klubber) er jo sjekkesteder og det er hovedmotivasjonen for at mange unge menn drar. Så mengden pleier å reduseres noe i forhold - ikke fordi jenta legger beslag på dem, men fordi det man får sexen og bekreftelsen hjemme. Som sagt - folk drar ut i forhold også, men ikke absolutt hele tiden som regel. Ang. ferie, dere bestemmer helt selv. Men man vil som regel bruke endel av feriedagene med partneren dersom man har endel. Jeg prioriterer venner også, men ikke mer enn partner. Han er jo både bestevenn og seksuell/romantisk partner, så man får "alt i ett", og når man faktisk har fri er det fint å tilbringe tid sammen. Anonymous poster hash: 54896...4e0
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #4 Skrevet 9. juli 2014 ^Som sagt, hvis alt er bra, så er alt bra. Men du sier egentlig selv at alt er omtrent perfekt og at venninnene klager på noe som er kjempebra, og da kan ikke vi si annet enn at de er dumme og sjalu og at dere er trygt og bra par. Men hvis det var flere, ikke bare en eller to, som hadde kommentert noe de merket seg, så hadde jeg tenkt over det ja. Anonymous poster hash: 54896...4e0
Mynona Skrevet 9. juli 2014 #5 Skrevet 9. juli 2014 Ikke hør på de andre. Dere har et fint forhold dere i mellom og det er det viktigste. Jeg synes i grunn forhold hvor man nekter kjærsten å være sammen med venner osv er de som har usunne forhold. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #6 Skrevet 9. juli 2014 Høres ut som vårt forhold. Det er bare sunt å tilbringe tid med andre. Jeg hadde blitt lei meg om han alltid var ute i helgene og alltid prioriorterte kompisene sine, men han gjør ikke det Så jeg syns det høres ut som at dere har et godt forhold. Anonymous poster hash: 8a320...952 1
Muscae Skrevet 9. juli 2014 #7 Skrevet 9. juli 2014 Jeg tenker dette er helt normalt, og sånn har vi det også. Eksen likte ikke at jeg feks dro på jobbfest el.l uten ham, men da fikk han klar beskjed, og det gikk bedre etterhvert. Men en ting dere burde snakke om er at det kan ikke fortsette sånn når dere får barn. Du, som mor, vil mest sannsynlig kutte ut 90% av dine turer og jentekvelder osv. Det er kanskje ikke like naturlig for ham å gjøre det samme, og dette bør dere snakke om på forhånd, så ikke du blir en kjeftesmelle som hindrer ham i å leve livet, og du selv opplever en mann som mener han skal fortsette å leve livet som før. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #8 Skrevet 9. juli 2014 Vi har det akkurat som dere, og har det utrolig bra sammen. Aldri noe drama. Krangler sldri. Hvorfor får de deg til å tvile på om dere har et bra forhold? Anonymous poster hash: 53c9d...aa6
Lulilelu Skrevet 9. juli 2014 #9 Skrevet 9. juli 2014 Ikke hør på de. Det høres ut som dere har et veldig sunt forhold, slik jeg mener det burde være. Normalt eller ikke, spiller ingen rolle. Så lenge begge parter i et forhold er lykkelig og fornøyd så er det alt som betyr noe.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #10 Skrevet 9. juli 2014 Takk for svar til alle som har svart! Jeg tenker jo at jeg selv synes vi har det bra, men jeg har begynt å tenke litt på det når det er en del venninner som f eks sier "det der hadde jeg aaaaldri godtatt" hvis f eks kjæresten min er ute to dager på rad en helg etc. For meg er sånne ting uvesentlige så lenge han ikke bortprioriterer meg ofte.. Jeg har tenkt litt på dette med barn også, men det er så langt frem i tid tror jeg (minst fem år) og da håper jeg forhåpentligvis at vi begge har slått oss mer til ro, fullført utdannigen og kan ta like mye del av familielivet som kommer da. Håper jeg hvertfall!! Veldig fint å høre at flere har det sånn, hvorfor tror dere det er så mange som nekter kjæresten/mannen sin å gjøre ting alene? Tror dere det er sunt å gi mye space? Og hvordan vet man hvor mye space man skal gi og hvor grensen skal gå? Har tenkt en del på dette i det siste. Anonymous poster hash: 079c9...106
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #11 Skrevet 9. juli 2014 Jeg tror folk er forskjellige og muligens er dine venninner samme type som meg. Jeg stusser også over par som er ute å fester flere ganger i uka/måneden alene og reiser på ferier alene. For eksempel sammenlikner jeg ikke det samme å dra på en jobbfest med kolleger, eller å dra ut med noen kompiser for å ta noen øl eller kaffe, med å drikke seg møkka full og komme sjanglende hjem i 4-6-tiden på morgenen. Jeg har heller ikke syntes det hadde vært greit om kjæresten hadde reist på ferietur med kompiser til Amsterdam, Thailand eller typiske sydensteder med mye fyll og drikking. Ærlig talt synes jeg det ikke passer seg i et seriøst forhold, og dette behovet for å vanke på sjekkesteder burde naturligvis falle bort. Jeg mener man kan ha et liv utenom parforholdet uten at det må innebære festing og sjekking (om du ikke er av typen som liker å flørte selv om du er i forhold og at kjæresten er ute å småflørter flere ganger i uka med andre). Jobber man hele uka og i tillegg trener og driver med andre ting synes jeg helgene burde være forbeholdt kjæresten men selvsagt et par ganger i året kan man dra ut en fredag eller lørdag sammen med andre. Jeg vet ikke men jeg og kjæresten trives i alle fall godt sammen og jeg drømmer sjeldent om klokka 01 på et fredag eller lørdagsnatt om å være ute på byen.. Jeg høres kanskje eldgammel ut men det er jeg altså ikke! Synes uansett det er fint at dere har samme ønsker i forholdet deres for da går det jo greit. Du er ikke sjalu og han er ikke sjalu. Og bare så det er sagt.. jeg har vært singel også for ikke så mange år tilbake og da var jeg ute en del. Jeg kan skrive under på at det har vært både kjærester til andre jenter, forlovede menn, gifte menn, som har prøvd seg på meg. Jeg har vært på sydensteder og møtt gutter som har svart unnvikende på om de har kjæreste eller ikke mens kompisene fniser i bakgrunnen. Og ja jeg har til og med hatt noe på gang med en fyr som mente at dersom man reiste på ferie så tok man ferie fra forholdet også (det som skjer et annet sted i verden har ikke noe å si..). Det var nok en grunn til at det forholdet heller ikke ble noe seriøst.. Heldigvis er den jeg er sammen med lik meg... tror heller ikke han hadde likt om jeg hadde reist på ferie alene. Det har jeg forøvrig aldri tenkt på en gang i løpet av disse årene. Jeg synes det er spennende å få oppleve verden sammen med kjæresten min! Det er nok mange av slike par som deg og kjæresten din som synes det er rart med par som oss.. Anonymous poster hash: 6fb27...c9d
Gjest Pheel Skrevet 9. juli 2014 #12 Skrevet 9. juli 2014 Det eneste som er viktig i et forhold at begge parter i forholdet er helt enige om hvor grensen går, og hva som er riktig å finne seg i. Om det så for begge er lite eller alt er tillatt spiller overhodet ingen rolle da - når begge har samme synspunkt på det. Så du får bare drite i hva venner eller andre skulle mene, det er dere som skal ha det bra og være enige. 2
Anglofil Skrevet 9. juli 2014 #13 Skrevet 9. juli 2014 Jeg tenker at dette i grunn høres ut som et sunt og fint forhold. Så lenge dere har klare grenser og stoler på hverandre ser ikke hvorfor dette skulle være et problem. Mvh Yvonne 1
Gjest Booker Skrevet 9. juli 2014 #14 Skrevet 9. juli 2014 Det er et sånt forhold jeg vil ha (men aldri får)!
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #15 Skrevet 9. juli 2014 Vel, dere har nok desverre ikke et normalt forhold, men noe som er mye bedre. Er en grunn til at så mange forhold ryker. Dette høres ut som mitt forhold, og vi er nå inne på 9. året, er gift og har barn. Anonymous poster hash: de100...335 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #17 Skrevet 9. juli 2014 Høres sunt ut. Jeg hadde aldri orket alternativet.Anonymous poster hash: 6db60...d67 2
Gjest RockOn Skrevet 9. juli 2014 #18 Skrevet 9. juli 2014 Er ikke dette hva som er normalt i et forhold? Et forhold er mellom to likeverdige, det er ikke mora eller faren sin man flytter sammen med. Å få tillatelse av samboere er noe jeg aldri har tenkt på. Jeg har selvfølgelig sagt ifra at jeg skal noe og ikke bare dratt en uke til Syden, men jeg har da ikke spurt om lov noen gang..
strawberry Skrevet 9. juli 2014 #19 Skrevet 9. juli 2014 (endret) Forholdet vårt er også sånn, vi har det veldig fint sammen! Jeg vil heller at vi lever våre egne liv og risikerer å gli fra hverandre (men velger å være sammen), enn at vi er limt sammen. Synes det er sånn et sunt forhold skal være! Endret 9. juli 2014 av strawberry
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #20 Skrevet 9. juli 2014 På en måte så forstår jeg jo venninnene dine, jeg er heller ikke interessert i å ha en kjæreste som fester så mye. Men de er jo ikke deg, for meg hørte det ut som dere passer veldig godt sammen og har et sunt forhold. Ikke bry deg om hva de sierAnonymous poster hash: b890e...819
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå