Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg en epilator for to uker siden, og har en million spørsmål..

1. Hvor ofte epiler dere? Er sikkert ganske individuelt, men bare for å få en pekepinne.

2. Var plaget med røde prikker på leggene der hårroten er når jeg brukte barberhøvel, kommer disse også med Epilering eller unngår jeg de etterhvert?

3. Hva gjør dere som forberedelser/etterpå? Feks skrubb/krem etc

4, føler aldri at det blir helt glatt, virker nesten som om mange av hårene blir kuttet istedenfor nappet? Er det mulig?

5. Hva gir best resultat, Epilering i dusjen eller tørr? Eventuelt bruker man noe slags form for krem i dusjen?

6, har hørt noe om at jeg ikke bør sole meg rett etterpå, stemmer det?

7. Hva gjør dere for å unngå inngrodde hår?

Nå ble det virkelig mange spørsmål her.. Haha! Men setter virkelig pris på det hvis noen kan hjelpe en forvirret stakkars som gjerne vil ha legger uten hverken røde prikker, stubber, inngrodde hår osv før sommerens sydentur! :-)

Del gjerne andre erfaringer dere har med epilarorer også! :-)

Skrevet

Svarer på det jeg kan svare på! Ellers henger jeg med på andre sine svar :)

1, Epilerer ikke så ofte, når jeg først har gjort det, tar det en stund før håret vokser tilbake. Også må jeg vente til det blir litt lengde på det, før jeg kan bruke den igjen.

2, synes å huske at de røde prikkene forsvant etterhvert.

3, bruker fuktighetskrem etterpå.

4, det er utrolig irriterende fordi det skjer offte med meg også. Misstenker at hårene ikke er lange nok.

5, har aldri prøvd epilering i dusjen, må forsåvitt ta 2 glass vin før jeg klarer å epilere meg :P

6, ikke hørt noe om det, men soler meg aldri.

7, har ikke opplevd inngrodde hår på leggene enn så lenge....

Bonusspørsmål: Epilerer dere noe annet enn leggene?

Skrevet

Haha! Kjenner til den, førstegang jeg epilerte hadde jeg gådd til innkjøp av bedøvelseskrem! Har ikke klart å mote meg opp til å prøve noe annet enn leggene foreløbi, men skal prøve meg på litt mer intime områder etterhvert (muligens etter en hel flaske vin)........ Haha :-D

Skrevet

Haha! Kjenner til den, førstegang jeg epilerte hadde jeg gådd til innkjøp av bedøvelseskrem! Har ikke klart å mote meg opp til å prøve noe annet enn leggene foreløbi, men skal prøve meg på litt mer intime områder etterhvert (muligens etter en hel flaske vin)........ Haha :-D

Haha, jeg tørr rett og slett ikke å gjøre det! haha. Virker så uuuuutrolig vondt og har hørt at folk har begynt å blø av det eller under armene :P

Skrevet (endret)

Har akkurat kjøpt epilator jeg også! Veldig fornøyd med resultatet. Har foreløpig brukt den på legger og i bikinilinjen. Ikke under armer - det går så fort å barbere uansett at jeg ikke har sett behovet (og må gjøre veldig vondt...). Jeg har brukt barberskum og gjort det i dusjen. Fikk litt røde prikker, men de forsvant over natten. Smurte med aloe vera gel etterpå. Har ikke hørt at det er noe problem å sole seg etterpå. Mine legger ble helt glatte. Kjente noen små stubber etter 4-5 dager, til sammenligning har jeg stubber dagen etter hvis jeg barberer. Har ikke masse erfaring, men altså fornøyd foreløpig :)

Jeg vil tro lett skrubbing med mild skrubbekrem dagene etter epilering vil motvirke inngrodde hår, men har ikke hatt problem med dette selv.

Endret av FruLuna
Skrevet

1. Ca hver 6. - 8. uke. Lønner seg ikke å la hårene bli for lange, og er de for korte får ikke epilatoren tak.

2. Får røde prikker bare rett etter jeg har gjort det, de roer seg ganske fort. Etter eplieringen bruker jeg å skylle føttene i så kaldt vann som er behagelig. I tillegg bruker jeg å forsiktig gni (med lett trykk, ikke ta i) med vaskeklut/vaskehansker lett over etterpå. Dette hindrer inngrodde hår.

3. Før jeg eplierer tar jeg meg en dusj sånn at huden er myk. Da er det ikke like vondt. Etter jeg har roet ned huden med kaldt vann smører jeg inn med en god bodylotion.

4. Det føles av og til sånn hos meg også. Tror det er endel nupper i huden også, som kjennes ut som hår. Jeg ser aldri hår, selv om jeg synes jeg kjenner det. Av og til går jeg over med god gammeldags barberhøvel etterpå. Etter epilering er det gjort på 1 minutt.

5. Ikke prøvd i dusjen, da min ikke tåler det. Så det kan jeg ikke svare på.

6. Leste også i bruksanvisningen at man ikke skal gjør det rett før soling. De månedene soling er aktuelt, lar jeg være å sole et par dager etter epilering.

Angrer ikke på at jeg kjøpte eplieringsmaskin, endelig slipper man følelsen av å ha hårete legger etter 2-3 dager, selv om jeg var veldig skeptisk i begynnelsen. :)

AnonymBruker
Skrevet

1. En gang i måneden kanskje? Litt sånn ved behov.

2. Får røde prikker rett etterpå, men de roer seg veldig fort

3. Er jeg i dusjen kan jeg ta meg tid til å skrubbe lett først. Avslutter alltid med kjølig vann over leggene og bodylotion

4. Har også dette problemet selv om jeg går over det samme området flere ganger, men tror det skjer fordi håret er for tynt eller kort. Skl jeg noe spesielt går jeg uansett over med høvel etter epilering :)

5. Jeg synes det gjør mindre vondt i dusjen, men foretrekker allikevel å gjøre det tørt da vi har liten dusj. Jeg har epilert i flere år og tenker ikke over smerten lenger, men skulle det være en dag smerteterskelen er lavere så går jeg bare over med kjøleservietter som var med i pakken (Braun)

6. Det har jeg aldri hør iallefall, men er ikke sikker

7. Aldri vært særlig plaget med det på leggene, men jeg skrubber huden 1-2 ganger i uken. Finner jeg inngrodde hår tar jeg dem med pinsett :P

Jeg fikk epilator da jeg gikk i 9. og vi har vært bestevenner siden. Det tar litt tid å venne seg til smerten, men det er deilig å slippe å stresse med høvel hver dag. Jeg har forsøkt å epilere under armer + bikini, men det var så vondt at jeg blir kvalm bare av å tenke tilbake på det :P

Anonymous poster hash: b6513...706

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...