AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #1 Skrevet 9. juli 2014 Det er dørvrider på innsiden. Etter at jeg har smurt inni nøkkelhullet med nøkkelen dyppet i olje, går døra fint å låse opp og igjen fra innsiden, men fra innsiden går det tregt (jeg må prøve mange ganger med dørvrideren før jeg får låst opp eller igjen fra innsiden med dørvrideren). Hva kan være galt? Hvilken del må antagelig byttes? Er dette kostbart? (Låstappen* er smurt med olje (*heter det det? I hvertfall er det den delen av låsen som går inn i karmen når man låser igjen) Anonymous poster hash: 02aca...aa2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #2 Skrevet 9. juli 2014 Det er dørvrider på innsiden. Etter at jeg har smurt inni nøkkelhullet med nøkkelen dyppet i olje, går døra fint å låse opp og igjen fra innsiden utsiden , men fra innsiden går det tregt (jeg må prøve mange ganger med dørvrideren før jeg får låst opp eller igjen fra innsiden med dørvrideren). Hva kan være galt? Hvilken del må antagelig byttes? Er dette kostbart? (Låstappen* er smurt med olje (*heter det det? I hvertfall er det den delen av låsen som går inn i karmen når man låser igjen) Anonymous poster hash: 02aca...aa2 Anonymous poster hash: 02aca...aa2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #3 Skrevet 9. juli 2014 Åpne døra, vri ut låsereilen. Låsereilen, eller hva det nå heter, = den dingsen som går inn i karmen når døra går i lås. Dra forsiktig i låsereilen og se at den ikke er løs eller knekt inni dørbladet. Dennskal sitte dast uten å kunne rikkes med mindre du vrir på nøkkelen. Er den løs? Da må du ikke låse døra, da får du døra til slutt ikke opp igjen. utover det veit jeg ikkje...Anonymous poster hash: f9289...098
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #4 Skrevet 9. juli 2014 Åpne døra, vri ut låsereilen. Låsereilen, eller hva det nå heter, = den dingsen som går inn i karmen når døra går i lås. Dra forsiktig i låsereilen og se at den ikke er løs eller knekt inni dørbladet. Dennskal sitte dast uten å kunne rikkes med mindre du vrir på nøkkelen. Er den løs? Da må du ikke låse døra, da får du døra til slutt ikke opp igjen. utover det veit jeg ikkje...Anonymous poster hash: f9289...098 Takk for svar med svært nyttig info Anonymous poster hash: 02aca...aa2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #5 Skrevet 9. juli 2014 Er det andre som vet? Se innlegg nr 2 På forhånd tusen takk! Anonymous poster hash: 02aca...aa2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #6 Skrevet 10. juli 2014 Ytterdørlås: Problem med å låse. Kan du hjelpe? Det er dørvrider på innsiden. Etter at jeg har smurt inni nøkkelhullet med nøkkelen dyppet i olje, går døra fint å låse opp og igjen fra innsiden utsiden , men fra innsiden går det tregt (jeg må prøve mange ganger med dørvrideren før jeg får låst opp eller igjen fra innsiden med dørvrideren). Hva kan være galt? Hvilken del må antagelig byttes? Er dette kostbart? (Låstappen* er smurt med olje (*heter det det? I hvertfall er det den delen av låsen som går inn i karmen når man låser igjen) Har du erfaring med dette? Anonymous poster hash: 02aca...aa2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #7 Skrevet 10. juli 2014 Ytterdørlås: Problem med å låse. Kan du hjelpe? Det er dørvrider ikke nøkkelhull men en slik ting* til å vri døra i lås med (hva heter det?) på innsiden. Etter at jeg har smurt inni nøkkelhullet med nøkkelen dyppet i olje, går døra fint å låse opp og igjen fra innsiden utsiden , men fra innsiden går det tregt (jeg må prøve mange ganger med *dørvrideren før jeg får låst opp eller igjen fra innsiden med *dørvrideren). Hva kan være galt? Hvilken del må antagelig byttes? Er dette kostbart? (Låstappen* er smurt med olje (*heter det det? I hvertfall er det den delen av låsen som går inn i karmen når man låser igjen) Har du erfaring med dette? Jeg beklager rotete og mangelfullt innhold i innleggene Anonymous poster hash: 02aca...aa2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå