Gå til innhold

Mannfolk: Hva synes du om typiske business kvinnfolk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså de som er høyere utdannede, jobber i større konsern, og er meget karrierebeviste (klatre stigen er høyt prioritert) med klart mål om å blir ledere.

Positivt eller negativt?

Anonymous poster hash: 8a570...009
Videoannonse
Annonse
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Altså de som er høyere utdannede, jobber i større konsern, og er meget karrierebeviste (klatre stigen er høyt prioritert) med klart mål om å blir ledere.

Positivt eller negativt?

Anonymous poster hash: 8a570...009

Hverken heller. Kommer vel an på helt andre ting for min del. Bryr meg lite om hva kvinner jobber med. VI menn er ikke så opptatt av vår partners sosioøkonomiske status som dere kvinner er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I seg selv bare positivt, selv om det ikke er avgjørende uansett.

Negativt hvis det går på veldig på bekostning av forholdet vårt. Men da er det negativt fordi det går utover forholdet vårt, slik andre ting som går utover et forhold er, ikke fordi hun har en god jobb i et større konsern. Det i seg selv synes jeg bare er bra.

Anonymous poster hash: 4deb3...a9d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på åssen personlighet de har ellers, men vanligvis har ikke disse kvinnene du snakker om en personlighet jeg liker

Anonymous poster hash: 6a34f...763

Skrevet

Hadde jeg jobbet med omtrent det samme og jobbet like mye, så kunne det gått. Ellers er det kanskje ikke så gøy om jeg slutter tidlig på jobb og dama ikke kommer hjem før senere på kvelden, f.eks. hvis hun jobber innen finans

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe problem for min del. Dessverre er min erfaring med slike kvinner, i likhet med mange av mennene, at de tillagt seg en motbydelig oppførsel og jeg har mer enn en gang irrettesatt slike folk. Hva som er grunnen kan være vanskelig å si, men det er nærliggende å tro at de tar med seg sine spisse albuer hjem fra jobb. Ikke en god egenskap.

Men skulle jeg treffe noen som faktisk er hyggelig også vil det ikke å ha noe å si for min del.

Anonymous poster hash: 9fad1...56f
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke tennende, men heller ikke avtennende i seg selv.

Problemet er heller at noen "karrierekvinner" tror en viktig posisjon har samme effekt på menn som det har på dem, og prater om det hele tiden.

Noen har også anlagt en litt maskulin holdning for å overleve i arbeidslivet, og dette smitter over på det daglige. Noen som generelt ER litt maskuline er også mer disponert for å velge disse jobbene.

Anonymous poster hash: fd940...105
Gjest Ung tøff mann
Skrevet

Businessdamer er fryktelig turn off..

Gjest Lille-pus
Skrevet

Har de en felles personlighet disse businessdamene dere snakker om? :klo:

Eller er det enkelte miljøer som heller er fellesnevneren kanskje?

- og den som starter i et yrke med den eneste hensikt om å bli sjef...vedkommende er med stor sannsynlighet ikke et egnet lederemne ;)

AnonymBruker
Skrevet

Har de en felles personlighet disse businessdamene dere snakker om? :klo:

Nei, men TS spør "Positivt eller negativt" om kvinner som er høyt utdannede, jobber i større konserner, er karrierebevisste og har ambisjoner om å bli ledere. De er ikke like alle sammen, men jeg forsto det slik at TS lurte på om disse trekkene isolert sett var positive eller negative. Det er ikke sånn at jeg hadde gått inn i eller avvist et forhold med en dame ut fra det der, akkurat, men det kan jo trekke i en eller annen retning, sammen med et par tusen andre momenter.

Anonymous poster hash: 4deb3...a9d

• Liker 2
Gjest Idollet
Skrevet

Synes det bare er fint dersom hun samtidig kan være kvinne og har en fin personlighet når hun er hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

Har kun datet 2. Og det var ikke noe klaff for min del. Jeg tenkte ikke noe over yrket, men jeg syns de hadde en veldig "forretningstilnærming" til forhold.

Jeg syns de var lite impulsive, og veldig opptatt av å nærmest "planlegge" romantikken.

Turn-off for min del.

Jeg liker mer en omsorgsfull og varm sykepleier, selv om disse sikkert blir utbrente av jobben, og har lite overskudd til å være omsorgsfull hjemme ;)

Anonymous poster hash: 742ff...6d6

AnonymBruker
Skrevet

Har kun datet 2. Og det var ikke noe klaff for min del. Jeg tenkte ikke noe over yrket, men jeg syns de hadde en veldig "forretningstilnærming" til forhold.

Jeg syns de var lite impulsive, og veldig opptatt av å nærmest "planlegge" romantikken.

Turn-off for min del.

Jeg liker mer en omsorgsfull og varm sykepleier, selv om disse sikkert blir utbrente av jobben, og har lite overskudd til å være omsorgsfull hjemme ;)

Anonymous poster hash: 742ff...6d6

Anonymous poster hash: a12dc...7e3

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i et stort internasjonalt konsern hvor de fleste damene er høyt utdannende og hvis man gjør en bra jobb stiger man relativt raskt i lønn og ansvar. Jeg jobber derfor med mange slike karrieredamer, og jeg må si at jeg enda har til gode å møte noen som ikke er fantastisk på alle måter. Dette er typisk damer som har studert på gode studier med gode karakterer, er opptatt av å holde seg i god form både mentalt og fysisk. De er heller ikke opptatt av å se såpeserier eller annet fjas på TV. De som har barn virker som prioriterer barn foran alt annet på fritiden.

Sammenlignet med min sykepleiersamboer som elsker sofaen og såpeserier og ikke klarer å ha en intelligent samtale om handlingsregelen må jeg si at disse damene "drømmedamer". Dog er disse også relativt kravstore på menn og tar ikke takke med menn som bruker nettene på dataspill og ikke holder seg i form. Personlig har jeg heller ikke sjangs på slike damer, selv om jeg også har en slik "karrierejobb".

Anonymous poster hash: 65321...d23
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i et stort internasjonalt konsern hvor de fleste damene er høyt utdannende og hvis man gjør en bra jobb stiger man relativt raskt i lønn og ansvar. Jeg jobber derfor med mange slike karrieredamer, og jeg må si at jeg enda har til gode å møte noen som ikke er fantastisk på alle måter. Dette er typisk damer som har studert på gode studier med gode karakterer, er opptatt av å holde seg i god form både mentalt og fysisk. De er heller ikke opptatt av å se såpeserier eller annet fjas på TV. De som har barn virker som prioriterer barn foran alt annet på fritiden.

Sammenlignet med min sykepleiersamboer som elsker sofaen og såpeserier og ikke klarer å ha en intelligent samtale om handlingsregelen må jeg si at disse damene "drømmedamer". Dog er disse også relativt kravstore på menn og tar ikke takke med menn som bruker nettene på dataspill og ikke holder seg i form. Personlig har jeg heller ikke sjangs på slike damer, selv om jeg også har en slik "karrierejobb".

Litt underlig innlegg som ikke stemmer med de fleste realiteter, mistenker nesten at det er skrevet av en karrierekvinne under dekke.

De som har studert finans er jo mer finansorienterte mentalt. At de er mindre opptatt av såpeserier er klart, men det er det mange som er. Hvis du vil ha en som er belest, kulturelt opplyst, ser gode filmer og er intellektuell er det bedre å finne en med god utdannelse innen et annet fag enn business.

Hele klisjeen med at finansfolk bare leser krim (dvs. kvasilitteratur) eksisterer jo av en grunn (lest "På nattbordet" i DN?). Jeg har studert business selv som kvinne og kjenner mange slike jenter fra Ullern og Vinderen og de er attraktive og velutdannede og flinke, og de bruker heller fritiden på lekser eller jobb enn såpeserier, men utpreget intelligente (i betydningen interessante) er de ikke. De er puggesmarte og hardtarbeidende men få har brede interesser.

Ettersom menn prioriterer omsorg og et vakkert ytre langt mer enn karriere er det nok mange menn som hadde likt sykepleieren din bedre enn deg, så fremt hun er attraktiv. Det er også mange single karrierekvinner som har prioritert jobb over dating, så rundt en viss alder er de ikke altfor hard to get. Spesielt om de allerede har barn.

Det er selvsagt mange interessante karrierekvinner, men at de er "hard to get" for menn med valgmuligheter er det motsatte av min erfaring. De mennene jeg observerer som kan velge på overste hylle er sammen med noe yngre, veldig vakre jenter er fra gode familier (derav ikke finansielt avhengige), har utdannelse men et bredt sett interesser og yrker innen andre felt. De ser heller ikke såpe men er samfunnsbevisste.

AnonymBruker
Skrevet

Litt underlig innlegg som ikke stemmer med de fleste realiteter, mistenker nesten at det er skrevet av en karrierekvinne under dekke.

De som har studert finans er jo mer finansorienterte mentalt. At de er mindre opptatt av såpeserier er klart, men det er det mange som er. Hvis du vil ha en som er belest, kulturelt opplyst, ser gode filmer og er intellektuell er det bedre å finne en med god utdannelse innen et annet fag enn business.

Hele klisjeen med at finansfolk bare leser krim (dvs. kvasilitteratur) eksisterer jo av en grunn (lest "På nattbordet" i DN?). Jeg har studert business selv som kvinne og kjenner mange slike jenter fra Ullern og Vinderen og de er attraktive og velutdannede og flinke, og de bruker heller fritiden på lekser eller jobb enn såpeserier, men utpreget intelligente (i betydningen interessante) er de ikke. De er puggesmarte og hardtarbeidende men få har brede interesser.

Ettersom menn prioriterer omsorg og et vakkert ytre langt mer enn karriere er det nok mange menn som hadde likt sykepleieren din bedre enn deg, så fremt hun er attraktiv. Det er også mange single karrierekvinner som har prioritert jobb over dating, så rundt en viss alder er de ikke altfor hard to get. Spesielt om de allerede har barn.

Det er selvsagt mange interessante karrierekvinner, men at de er "hard to get" for menn med valgmuligheter er det motsatte av min erfaring. De mennene jeg observerer som kan velge på overste hylle er sammen med noe yngre, veldig vakre jenter er fra gode familier (derav ikke finansielt avhengige), har utdannelse men et bredt sett interesser og yrker innen andre felt. De ser heller ikke såpe men er samfunnsbevisste.

Jeg er en av de karrierekvinnene han beskriver..Jobber innen finans og arbeider mye lange dager i perioder. Vil likevel si at jeg har mange andre interesser og kunnskap om mye annet enn DN-nyheter ol.

Ja, jeg leser mye krim, men det gjør da også mange andre!? Ellers ser jeg mye serier, film, er glad i å oppdage ny musikk, dra på konserter, trene (mange ulike former) og gå turer i fjellet etc..

Jeg er singel, men dater for øyeblikket en fysioterapaut.

Anonymous poster hash: 8f111...3b5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de karrierekvinnene han beskriver..Jobber innen finans og arbeider mye lange dager i perioder. Vil likevel si at jeg har mange andre interesser og kunnskap om mye annet enn DN-nyheter ol.

Ja, jeg leser mye krim, men det gjør da også mange andre!? Ellers ser jeg mye serier, film, er glad i å oppdage ny musikk, dra på konserter, trene (mange ulike former) og gå turer i fjellet etc..

Det var jo derfor jeg skrev "det er mange karrierekvinner som er interessante". Ikke alle passer en stereotyp.

AnonymBruker
Skrevet

Hun er sikkert bare misunnelig. Når jeg tenker på mine kollegaer er de langt fra ensporede. Folk som er opptatt av såpeserier er det. De er som regel veldig sporty med ski, surfing, reising osv.

Dette er typisk damer jeg jobber med. (tilsvarende, jeg har ikke peiling hvem denne damen er)

http://sterkblanding.no/blog/2014/05/19/solveig-skumlien-nilsen-finalist-til-oda-prisen-2014/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...