Gå til innhold

Eldre kvinner er ofte ufine mot oss yngre kvinner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tjueseks, har aldri hatt snill pike syndromet og har opplevd å blitt hetset av eldre kvinner. På arbeid og ellers har mange eldre damer sagt at vi yngre damer tror vi kan så mye og at vi er unge og bortskjemte osv. Hva kan være grunnen til dette?

Anonymous poster hash: 564fc...f94

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du er vel kanskje en provoserende og lite ydmyk person? Kanskje du i tillegg tar alt du har av goder som en selvfølge, uten tanke på at noen har kjempet frem rettighetene. Det er provoserende for meg og jeg er 34

unge folk kan være veldig skråsikre, lite ydmyke og historieløse

Anonymous poster hash: 7abda...e92
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Fordi du er så ung og fiiiiiin.

(Var det du ville høre, sant?)

Anonymous poster hash: d179f...c0a
  • Liker 5
Gjest Raptuza
Skrevet

Mange eldre kjerringer føler seg truet av kvinner som er flinkere/penere/yngre/freshere/talentfullere/kreativere/bedre utdannet/humør/greiere...the list goes on and on. Derfor biching. Kjærrringoppførsel. Hormoner, overgangsalder, gammelsurhet kan og spille inn.

Skrevet (endret)

Jeg har aldri hatt dette problemet. Jeg jobber i barnehage, og har gjort det i mange år, godt og vel snart 8 år, faktisk, og det er veldig mye kvinner på disse arbeidsplassene. Aldri blitt sett ned på fordi jeg er ung, eller fortalt at jeg er bortskjemt og bedrevitende. (Og nå som jeg har bikket 30 så er det mange som er ti år yngre enn med der, og det er heller ikke noe baksnakking av de som er unge eller atmosfære som tilsier at de er bortskjemte eller late fordi de er unge).

Om dette er en enkelt person som plager deg TS, så har du kanskje truffet en bitch. Disse finner man i alle aldersgrupper og folkegrupper. Men om dette er noe som skjer til stadighet, så er du kanskje litt bedrevitende og oppfører deg litt diva/bortskjemt?

Endret av Solsikke84
  • Liker 4
Gjest Eurodice
Skrevet

Mange eldre kjerringer føler seg truet av kvinner som er flinkere/penere/yngre/freshere/talentfullere/kreativere/bedre utdannet/humør/greiere...the list goes on and on. Derfor biching. Kjærrringoppførsel. Hormoner, overgangsalder, gammelsurhet kan og spille inn.

Dette er det mest respektløse jeg har lest på lenge. Du er i hvert fall et ytterst usympatisk menneske!

• Liker 8
Skrevet (endret)

*fjernet, svarte meg selv i stedet for å redigere forrige post*

Endret av Solsikke84
AnonymBruker
Skrevet

Bortsett fra ren generell kvinnelig sjalusi, er det relatert til hvordan tidene har forandret seg.

Dagens unge generasjon har vokst opp i et mer velstående Norge med lav arbeidsledighet og gode inntekter. I tillegg var "kvinnekampen" unnagjort da vi kom på banen og noen eldre kvinner synes nok det er litt urettferdig. Spesielt dersom du ikke er en typisk feminist, blir det sett på som at man tar ting for gitt.

Utover det er det jo personlige faktorer. Noen er ikke fornøyd med livet sitt og lar det gå utover andre. Det gjelder både menn og kvinner men man identifiserer seg lettere med samme kjønn.

Anonymous poster hash: d118d...aae
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Overgangsalderen er jo reell. Mange glemmer at hormonene spiller inn på humøret akkurat som hos tenåringer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du, Raptuza?

Anonymous poster hash: ea0f9...77d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At det kommer nye inn og tror de kan endre rutiner og tenke nytt før de har blitt husvarme, handler vel mer om person enn antall leveår?

Anonymous poster hash: 2e442...a10

• Liker 1
Skrevet

Dette hørtes rart ut. Jeg er selv en ung kvinne og har aldri opplevd det du beskriver. Ikke i den grad at jeg kommer på det i alle fall.

Gjest Raptuza
Skrevet

Ts bad om en forklaring. Har selv opplevd hard albuing fra den generasjonen, manipulering og nedtrykking og ufine finter på beste kjerringmobbevis.

Gjest Eurodice
Skrevet

Ts bad om en forklaring. Har selv opplevd hard albuing fra den generasjonen, manipulering og nedtrykking og ufine finter på beste kjerringmobbevis.

Hvilken generasjon? Ifølge din profil er du 41 år. Du skal ikke se bort ifra at du også blir sett på som en gammel, bitter kjerring av jenter halvparten så gamle som deg.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skal ikke utelukke at det finnes noen av dem, uten at jeg har truffet på mange av sorten. Jeg jobber et sted hvor det er mange kvinner og både de unge og de godt voksne går fint sammen. Vi blir irriterte på hverandre av og til men ikke pga alder, og vi slenger ikke dritt til hverandre. Har ikke hørt noen som har ytret seg mot noen av de yngre pga utseende eller annet. Jeg har vært den yngre og er nå på vei til å bli den eldre, uten at det ser ut til å ha noen innvirkning på hvordan jeg oppfører meg mot andre.

Noen ganger dreier det seg rett og slett om dårlig kjemi, og at det kan være to sterke personligheter som står steilt på sitt. Opplevde en konflikt mellom to ansatte en gang, men det var ikke pga alder men pga personlighetene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken generasjon? Ifølge din profil er du 41 år. Du skal ikke se bort ifra at du også blir sett på som en gammel, bitter kjerring av jenter halvparten så gamle som deg.

Hvorvidt man blir sett på som 'gammel' er subjektivt men det er heller ikke så forferderlig.

Det å hetse noen er ikke noe som bare skjer helt ubevisst. Hvis man aldri bevisst trykker andre ned og hetser dem er det ingen grunn til å tro at andre ser på en slik, 41 år eller ei.

Anklagelsene TS kommer med er helt reelle og hun deler dem med andre. Hun sier ikke at alle er slik.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 27 år gammel kvinne som i grunnen aldri har opplevd det samme som deg TS. Det må være noe spesielt, enten mdd de du omgås, eller med hva dine egenskaper/oppførsel bringer frem i dem kanskje?

Anonymous poster hash: 469eb...e84

• Liker 2
Gjest Raptuza
Skrevet

Desverre ikke meg. Jeg bruker ikke anonym og starter sjelden tråder.

Gjest Raptuza
Skrevet

Vil bare si at dere er heldige som har hatt et godt miljø og positive kvinner rundt dere. Det er et privilegium å ha det slik :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...