Gå til innhold

Anbefale HBO-serie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da har mannen skaffet seg HBO-abonnement for å kunne se siste sesong av True Blood. Jeg synes den serien er totalt uinteressant, men tenkte kanskje jeg kunne se på noe annet av det som ligger der, så får vi utnyttet abonnementet litt mer. Problemet er bare at det ligger så UTROLIG mye der, og jeg kjenner omtrent ikke til noe av det (ser ikke så mye serier..), så jeg aner ikke hva jeg skal satse på.

Noen som kan komme med noen anbefalinger til meg? Jeg liker serier med litt kjærlighet, litt drama og spenning, men helst ikke for mye fjortis-tendenser. Liker heller ikke fantasy (a la Game of Thrones) eller historier fra oldtiden o.l (a la Rome). Det bør altså helst være en serie med handling fra moderne tid (fra 50-60-tallet og oppover) og med litt voksne hovedpersoner (fra rundt 30-årene og oppover).

Noen som har noen forslag???

Anonymous poster hash: 5907a...82a
Videoannonse
Annonse
Gjest Timber
Skrevet

Boardwalk Empire (er fra 1920/30 tallet, så kanskje ikke moderne nok?)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat sett ferdig true detective og boardwalk empire og likte disse veldig godt. True detective er bare 8 episoder og er lagt til 90-tallet frem til idag. Mye spenning, fantastisk skuespill. Litt kjærlighet, men da helst kjærlighetsproblemer :P

Boardwalk empire er lagt til forbudstiden i USA, sånn halvveis basert på ekte mennesker. Inneholder både spenning, kjærlighet og drama.

Ellers så har six feet under - en av de beste serien noen gang etter min min mening. Moderne tid, handler om en familie som driver et begravelsesbyrå/hus. Mye drama og kjærlighetsgreier. Blanda med svart humor og litt spenning.

Anonymous poster hash: d597a...701
Skrevet

Masters of Sex er bra :)

Jeg likte også Black Sails, men jeg er glad i eventyr og sånt... Vet ikke om pirater er noe for deg?

AnonymBruker
Skrevet

TS her: Oi så mange tips allerede, tusen takk!

Boarwalk Empire hørtes absolutt ut som at det kunne være interessant selv om handlingen er fra 20-30-tallet, ja, det er i grunnen "moderne" nok for meg det også, altså :ler:

Six Feet Under så jeg litt på for hundre år siden når det gikk på NRK, og enig i at det var bra, så det kunne kanskje ha vært noe å se litt mer "ordentlig" på :jepp:

Stjernesol: Pirater tror jeg ikke er helt det store, det blir litt for mye "eventyr" igjen for meg ;) Men Masters of Sex hørtes ut som noe å sjekke ut!

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og True Detective hørtes forsåvidt også spennende ut, jeg liker krimserier også. Eller er det mer sånn om detektivens "dagligliv" eller hva jeg skal kalle det, enn om løsing av saker og sånt?

AnonymBruker
Skrevet

AB #4 her igjen. å bare skrive under på at masters of sex også er verdt en titt ;)

Anonymous poster hash: d597a...701
AnonymBruker
Skrevet

How to make it in america

Anonymous poster hash: 79dd5...ec9

AnonymBruker
Skrevet

Vet du skriver at du ikke liker fjortis-tendenser, men du kan jo gi Girls et forsøk?

En episode varer bare 20 minutter, så det er ikke så mye som skal til. Jentene der er nesten halvparten så gamle som meg, men jeg koste meg likevel stort med den serien. Forfriskende annerledes og lite glamorøs! :)

Anonymous poster hash: 69c08...fd9
Gjest Badabing
Skrevet

True Detective

The Wire

Six Feet Under

Fargo

Ellers anbefaler jeg også disse, siden de ikke er veldig kostymedrama og at de er godt laget.

Boardwalk Empire (fra forbudstiden i USA)

Deadwood (fra gullgravertiden)

Mildred Pierce (tror den ligger der? - fra 30-tallet. Om en kvinne som står på for å greie seg selv på den tiden. Miniserie, er vel bare 4 episoder)

AnonymBruker
Skrevet

Vet du skriver at du ikke liker fjortis-tendenser, men du kan jo gi Girls et forsøk?

En episode varer bare 20 minutter, så det er ikke så mye som skal til. Jentene der er nesten halvparten så gamle som meg, men jeg koste meg likevel stort med den serien. Forfriskende annerledes og lite glamorøs! :)

Anonymous poster hash: 69c08...fd9

Girls, er ikke det den med hun der hovedpersonen som liksom skal være litt antihelt? Litt lubben og ikke sånn klassisk pen som jenter i sånne serier som oftest er? For den prøvde jeg å se litt på da den gikk på NRK3 for noen år siden, men den greide jeg liksom aldri å bli helt oppslukt av, altså...!

Men nå er vi gang med Masters of Sex, og den virker i hvert fall veldig bra etter fem episoder :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...