Gå til innhold

Hva slags rømme til rømmelokk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har funnet en ostekakeoppskrift jeg gjerne vil prøve. En stekt variant med rømmelokk.

Men i oppskriften står det bare 3 dl rømme.

Kan jeg bruke vanlig lettrømme da, eller bør jeg bruke seterrømme?

Noen som har erfaring?

Anonymous poster hash: ab029...3f6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen erfaring, men seterrømme har en tykkere konsistens også er den så fyldig og god!

Anonymous poster hash: e8091...5ac
Skrevet

Vaniljekesam

Skrevet

Seterrømme kan du piske til krem så det ville jeg valgt, det kan du ikke med lettrømme. Jeg tror lettrømme blir for flytende til rømmelokk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker to ulike oppskrifter på stekt ostekake med rømmelokk, og der skal det faktisk brukes lettrømme. Skal rømmelokket stekes noen minutter tilslutt? I så fall er det antakelig lettrømme du skal bruke.

Anonymous poster hash: 59b90...cc4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker to ulike oppskrifter på stekt ostekake med rømmelokk, og der skal det faktisk brukes lettrømme. Skal rømmelokket stekes noen minutter tilslutt? I så fall er det antakelig lettrømme du skal bruke.

PS: Dette er altså en type kake jeg har laget i flere år, så jeg har erfaring med dette, bare så det er presisert. :)

Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg lager to typer ostekaker.

Den ene bruker jeg seterrømme på og den andre creme fraiche.

Har aldri brukt lettrømme, ei heller sett det i noen av oppskriftene jeg har kikket på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager to typer ostekaker.

Den ene bruker jeg seterrømme på og den andre creme fraiche.

Har aldri brukt lettrømme, ei heller sett det i noen av oppskriftene jeg har kikket på.

http://www.baekgaard.net/recipes/o0510126.htm

Gjest Funky Punk
Skrevet

http://www.baekgaard.net/recipes/o0510126.htm Anonymous poster hash: 59b90...cc4

Jeg mente altså ikke at det ikke fantes, eller at jeg trengte en oppskrift med lettrømme.

Jeg bare nevnte at de jeg hadde kikket på enten inneholdt seterrøme eller creme fraiche

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...