AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #1 Skrevet 9. juli 2014 Har funnet en ostekakeoppskrift jeg gjerne vil prøve. En stekt variant med rømmelokk. Men i oppskriften står det bare 3 dl rømme. Kan jeg bruke vanlig lettrømme da, eller bør jeg bruke seterrømme? Noen som har erfaring? Anonymous poster hash: ab029...3f6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #2 Skrevet 9. juli 2014 Har ingen erfaring, men seterrømme har en tykkere konsistens også er den så fyldig og god! Anonymous poster hash: e8091...5ac
Chenet Skrevet 13. juli 2014 #4 Skrevet 13. juli 2014 Seterrømme kan du piske til krem så det ville jeg valgt, det kan du ikke med lettrømme. Jeg tror lettrømme blir for flytende til rømmelokk. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #5 Skrevet 13. juli 2014 Jeg bruker to ulike oppskrifter på stekt ostekake med rømmelokk, og der skal det faktisk brukes lettrømme. Skal rømmelokket stekes noen minutter tilslutt? I så fall er det antakelig lettrømme du skal bruke. Anonymous poster hash: 59b90...cc4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #6 Skrevet 13. juli 2014 Jeg bruker to ulike oppskrifter på stekt ostekake med rømmelokk, og der skal det faktisk brukes lettrømme. Skal rømmelokket stekes noen minutter tilslutt? I så fall er det antakelig lettrømme du skal bruke. Anonymous poster hash: 59b90...cc4 PS: Dette er altså en type kake jeg har laget i flere år, så jeg har erfaring med dette, bare så det er presisert. Anonymous poster hash: 59b90...cc4
Gjest Funky Punk Skrevet 13. juli 2014 #7 Skrevet 13. juli 2014 Jeg lager to typer ostekaker. Den ene bruker jeg seterrømme på og den andre creme fraiche. Har aldri brukt lettrømme, ei heller sett det i noen av oppskriftene jeg har kikket på.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #8 Skrevet 13. juli 2014 Jeg lager to typer ostekaker. Den ene bruker jeg seterrømme på og den andre creme fraiche. Har aldri brukt lettrømme, ei heller sett det i noen av oppskriftene jeg har kikket på. http://www.baekgaard.net/recipes/o0510126.htm Anonymous poster hash: 59b90...cc4
Gjest Funky Punk Skrevet 13. juli 2014 #9 Skrevet 13. juli 2014 http://www.baekgaard.net/recipes/o0510126.htm Anonymous poster hash: 59b90...cc4 Jeg mente altså ikke at det ikke fantes, eller at jeg trengte en oppskrift med lettrømme. Jeg bare nevnte at de jeg hadde kikket på enten inneholdt seterrøme eller creme fraiche
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå