Gå til innhold

Er det mulig å bare tenke "fortid er fortid"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har det utrolig bra sammen, problemet er bare når fortiden kommer opp det blir tull. Jeg gjorde noe dumt i starten av forholdet, og han gjorde noe dumt for 1 måned siden.

I tillegg til dette kan fortiden FØR oss to komme frem i krangler, og det er jo ikke nødvendig.

Vi pratet godt sammen, god kommunikasjon og prøver å løse problemer så fort som mulig, og vi sier "kan vi ikke bare tenke fremover, ikke bakover, for da er det jo ingenting å krangle på..".

Det er jo sant det, vi vil bare ha hverandre, men er det mulig å bare se fremover?

Det er med en gang fortid kommer oppi hodet til en av oss det blir helvete ..

Råd?

Anonymous poster hash: 4ce94...455

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen greier å la fortid være fortid, andre ikke.

Vet ikke hva dere har gjort, men noen vil nok ha lettere for å legge slike ting bak seg, andre igjen ikke.

Dere må bli enige om at det ikke er lov å trekke disse tingene frem, feks for å bruke som argument i krangler. Dere må samtidig ha forståelse for at dere må strekke dere ekstra for å få den andres tillit igjen slik at det ikke er nødvendig å trekke frem, feks om den ene føler usikekrhet/sjalusi.

Alt går over med tid, men spørsmålet er vel hvor lenge dere orker å vente.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva det er.

Fortid er ikke bare fortid. Det sier jo noe om deg som person. Alle dine handlinger og ord, akkurat nå, vil en dag bli fortid, betyr det at det er fritt frem?

Som regel når noen vifter med "fortid er fortid" gjelder det hendelser de selv har stått for og mener andre brude ignorere. Samtidig er det ting ved andres fortid de selv ikke ville akseptert.

Når det er sagt begår alle feil og alle vokser opp. Alle har sine egne grenser for hva som er tolererbart. Jeg forventer selvsagt mer av en mann på 30 enn en på 20, men nå dater jeg heller ikke menn på 20.

Anonymous poster hash: 87ce1...507
Gjest Lille-pus
Skrevet

Kommer an på hva det er.

Fortid er ikke bare fortid. Det sier jo noe om deg som person. Alle dine handlinger og ord, akkurat nå, vil en dag bli fortid, betyr det at det er fritt frem?

Som regel når noen vifter med "fortid er fortid" gjelder det hendelser de selv har stått for og mener andre brude ignorere. Samtidig er det ting ved andres fortid de selv ikke ville akseptert.

Når det er sagt begår alle feil og alle vokser opp. Alle har sine egne grenser for hva som er tolererbart. Jeg forventer selvsagt mer av en mann på 30 enn en på 20, men nå dater jeg heller ikke menn på 20.

Anonymous poster hash: 87ce1...507

Det går ann å se på det på en litt annen måte også;

Det som skjedde dengang har vært med på å gjøre deg til det mennesket du er i dag.

Så kan dere velge; Enten bruke tiden på å stikke hverandre med ukvemsord og beskyldninger basert på det dere gjorde dengang.... eller hver og en av dere gå i dere selv og finne ut om det som skjedde var noe man har lært av.

Ville det samme skje igjen i dag? Dersom de andre omstendighetene var like?

En måned er veldig kort tid, - i amnge tilfeller alt for kort tid til å innse eller oppleve at man lærte noe, og har endret seg.

- det er bare tiden som vil gi svaret på akkurat det.

Så er det forståelig at ting som ern en måned gamle kommer opp når dere krangler. Jeg mistenker at ingen av dere er ferdig med de hendelsene, - og derfor kommer de opp igjen istedet for å bli liggende som noe som var... langt bak i tiden og har vært med å gjøre dere til de menneskene dere er i dag.

Som regel er det snakk om ting som har vært med å gjøre et menneske til den personen h*n er når du møter ham/henne som er hendelser i forhistorien som det er bortkastet energi å forsøke å endre på.

Man kan uansett bare møtet det mennesket slik vedkommende er i dag, - så får man evaluere om det er ok eller ikke for en selv, og vica versa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...