Gå til innhold

Boliasofa i ull.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker å kjøpe ny sofa denne uken og falt sånn for det lysegrå ullstoffet. Eneste er at jeg er litt usikker på holdbarheten på ull kontra de stoffene i polyester.

Er det noen her inne med boliasofa i ull med erfaringer verdt å dele:)?

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du på med holdbarhet? Har dere barn eller dyr? Hva slags bruk er det snakk om?

Vi har en Boliasofa i mørk grå ull. Kjempefin den, men vil ikke anbefale den om dere har f. eks katt.. Katten vår elsker den sofaen, så den er til stadig full av kattehår, som det er et pes å få av sofaen igjen. I tillegg tåler den dårlig at katten f. eks strekker seg i den, da det går raskt ut tråder av sofaen sammenlignet med blant annet en Boliasofa vi har i nantesstoffet (som tåler langt mer røff bruk).

Men ullsofaen vår er ikke en hverdagssofa så jeg kan si lite om direkte erfaringer knyttet til den type bruk. Jeg kan imidlertid si noe om erfaringer med en sofa i nantesstoffet til hverdags. Med små barn og mange gjester innenfor den kategorien, er jeg veldig glad for at vi har en hverdagssofa som tåler mye. Putetrekkene i sofaen vi har i nantesstoffet har hatt flere runder i vaskemaskinen (selv om det nok ikke er anbefalt) og tålt det godt. Ville nok vegret meg mer for å putte noen av ulltrekkene i vaskemaskinen tilsvarende. Er i tillegg veldig glad for at stoffet på sofaen som brukes til hverdag ikke er ensfarget, det blir fort mye småflekker. Men dette behovet oppstod nok ikke for oss før vi fikk barn.

Anonymous poster hash: 29109...89f

Skrevet

At ikke stoffet blir løst, slitt etc. Jeg har verken dyr eller barn, så er snakk om helt alminnelig bruk, til å se på TV i:) Det var hun som jobbet på Bolia som gjorde meg oppmerksom på at stoffet ikke er like slitesterkt som disse polyesterstoffene, og jeg har jo lyst å ha sofaen noen år når jeg først kjøper den. Men så var denne ullsofaen bare så innmari fin :glare: Tror jeg bare får dra inn der idag og høre. Litt kjipt om sofaen begynner å se slitt ut etter få år.

Hvor lenge har dere hatt deres og hvor ofte bruker dere den?

Skrevet

Jeg skal også på Bolia og kjøpe meg sofa i dag, så ble litt nysgjerrig. :fnise: Dette ullstoffet, er det det som heter Devide? Jeg er også usikker på hvilket stoff jeg skal velge. Vi har ikke barn, men vil jo gjerne at sofaen skal holde endel år, og da må den jo tåle barn etter hvert. Samboeren min er forresten et stort barn som søler i sofaen hele tiden, så bør være et stoff det er mulig å rengjøre...

Jeg heller nok mot et mer slitesterkt et, særlig fordi grunnen til at vi skal ha ny sofa er at stoffet på den vi har nå plutselig begynte å gå fullstendig i oppløsning.

Gjest Artistina
Skrevet

Jeg skal også på Bolia og kjøpe meg sofa i dag, så ble litt nysgjerrig. :fnise: Dette ullstoffet, er det det som heter Devide? Jeg er også usikker på hvilket stoff jeg skal velge. Vi har ikke barn, men vil jo gjerne at sofaen skal holde endel år, og da må den jo tåle barn etter hvert. Samboeren min er forresten et stort barn som søler i sofaen hele tiden, så bør være et stoff det er mulig å rengjøre...

Jeg heller nok mot et mer slitesterkt et, særlig fordi grunnen til at vi skal ha ny sofa er at stoffet på den vi har nå plutselig begynte å gå fullstendig i oppløsning.

Jeg ville nok ikke kjøpt en kostbar stoffsofa hvis den brukes til å spise middag i.

Skrevet

Jeg ville nok ikke kjøpt en kostbar stoffsofa hvis den brukes til å spise middag i.

Jeg sa vel egentlig ikke noe om middag? Man kan da søle alt mulig i sofaen, de fleste spiser vel i sofaen når de har kaffebesøk, eller tar en kaffe eller noe snacks der mens de ser på tv. Noe annet enn stoffsofa er totalt uaktuelt, vi bor jo ikke i et guttekollektiv med skinnsofa akkurat....

Og jeg vil ikke kalle Boliasofaene for spesielt kostbare, de er jo hele tiden på salg.

Skrevet

Jeg har en i Nantesstoffet, kjempefornøyd så langt. Ei venninne har ullstoff, og den nuppet etter få uker. De fikk ny etter mye om og men, men den nupper også.. Nå kaller Bolia det for bruksfeil, de har hverken barn eller dyr og er to voksne mennesker.

Skrevet

Det ble nok det ullstoffet:P Sofaen har hvertfall 5 års garanti, så satser på dette skal gå veien:)

Jeg ser egentlig litt for meg at skal jeg noensinne gjøre et mer upraktisk kjøp, så må det være nå: før barn, hund & katt er på plass:) Tenke praktisk skal jeg heller gjøre da;)

Skrevet

Bolia sofaene kommer i nye modeller hvert år og varer ikke så lenge. Varte de lenge bille ikke folk komme snart tilbake for å kjøpe ny. Stofftrekk er mest praktisk til single og par uten barn og dyr tenker jeg. Jeg kan anbefale skinnsofa fra Ikea. Kanskje ikke så spennende men like gin etter fire år daglig bruk :)

Lykke til med sofakjøp! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...