AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #1 Skrevet 9. juli 2014 Vi har en gutt på 1 år som bruker koseklut og smokk når han skal sove. Han har etterhvert etter at han har våknet gått oppi vogna og hentet både kos og smokk og tusler rundt med dette. Svigermor syns han skal få lov til dette, mens jeg syns at dette skal være forbeholdt soving. Er jeg urimelig eller skal jeg tillate at han henter det når han selv vil?Anonymous poster hash: 9759e...126
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #2 Skrevet 9. juli 2014 det er vel du som bestemmer det, og ikke svigermoren din. Anonymous poster hash: e597d...360 5
TrickyCicci Skrevet 9. juli 2014 #3 Skrevet 9. juli 2014 Du bestemmer jo hva du gjør? De få gangene han evt. passes av din svigermor, så kan du jo vurdere om det er verdt å ta kampen med henne, eller bare la han få ha det som litt ekstra kos når han er med henne.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #4 Skrevet 9. juli 2014 Men er det urimelig at kosen og smokk bare er forbeholdt soving? Er redd jeg er for streng med han...Anonymous poster hash: 9759e...126
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #5 Skrevet 9. juli 2014 Gutten min er 9,5 mnd, så litt yngre enn din, men han bruker også smokk og koseklut når han skal sove. Han får også ha begge deler i vogna når vi er på trilletur (han vil kun ha om han er trøtt) og på bilturer. Det skal sies at han ofte sovner både i bilen og under trilleturer, så er derfor vi har for vane å tilby dette da. Smokk begrenser jeg klart bruken av, for om han er trist og lei seg ellers, vil jeg heller trøste uten å gi smokk. Jeg syns helt ærlig det ser rart ut med større babyer som bruker smokk til alle tider, så den er forbeholdt soving. Men bruk av koseklut er jeg ikke like streng på. På kvelden bruker vi ofte litt tid etter kveldsmaten på å lese bøker, og da får han kose med kosekluten samtidig. Den har en veldig beroligende effekt på ham. Vi har da en skikkelig kosestund i sofaen med lesing av bok, mammakos og kosekluten. Jeg syns derfor du er litt streng som ikke vil gi han kosekluten dersom han tydelig viser at han ønsker å ha den, men smokk ville jeg kun gitt ved soving. Anonymous poster hash: f4044...1f4 1
kaprifolen Skrevet 9. juli 2014 #6 Skrevet 9. juli 2014 De får jo ikke tasse rundt med smokk i bhg heller. Så synes ikke du er streng... Bare en tåpelig uvane å legge seg til...
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #7 Skrevet 9. juli 2014 Vi forsøkte oss en stund med noe midt i mellom. Hun fikk smokk og kosen om hun var veldig lei seg, en periode var det det eneste som hjalp på raserianfall feks. Men etter hvert ble det konstant masing etter tutten, så da kutta vi den nesten helt ut. Dette forsøkte vi fra ca 9 mnd alder, hun var under året når hun selv la fra seg uten i senga når vi vekk ut av rommet. Så tok vi den helt vekk på dagtid når hun var ca 1.5 år pga at mellomløsningen ikke funka. Nå har vi tutt i seng, bil og vogn, samt på stelelbordet om kvelden når hun er veldig trett. De har ikke egentlig behov for tutt etter 1 år, for sugebehovet skal være ferdig. Nå er det jo bare en vane for dem. Så egentlig burde man forsøke å ta den helt vekk allerede da, men jeg har ikke orket den kampen. Jeg ønsker også at koseklut skal være bare i senga, liker ikke at den dras med rundt og blir skitten og ekkel. Anonymous poster hash: 9ac17...740
Ulrikke Skrevet 9. juli 2014 #8 Skrevet 9. juli 2014 Fra ettårsdagen til datteren vår bodde smokk og koseklut i senga/vogna her... Hendte hun fikk det i bilen om vi skulle kjøre langt. Synes ikke du er for streng i det hele tatt. Jobber i barnehage og ser hvordan noen foreldre diller fælt med smokk osv ved henting
Gjest Knuse Skrevet 10. juli 2014 #10 Skrevet 10. juli 2014 Jeg synes du er streng. Kosekluten er en ting, men smokken synes jeg han bør få ha når han vil.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #11 Skrevet 10. juli 2014 Takk for innspill. Etter å ha forhørt meg på helsestasjonen også kommer jeg til å fortsette som før. TSAnonymous poster hash: 9759e...126
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå