AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #1 Del Skrevet 9. juli 2014 Si "zombie-apokalypsen" eller noe slikt skjedde i dag. - Hvor lenge hadde du og din familie klary dere kun med det du har av mat i hus per nå? - Har du spesielle skills du tror ville hjulpet deg/dere til å overleve? - Dersom du fikk tid til å forberede deg på rn slik apokalypse, hva hadde du kjøpt inn/lært deg/hvilke planer hadde du lagt? Anonymous poster hash: dea07...2ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 9. juli 2014 #2 Del Skrevet 9. juli 2014 Hm.. Jeg har tørrshampoo til sikkert et år om jeg var sparsom 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoFuss Skrevet 9. juli 2014 #3 Del Skrevet 9. juli 2014 Jeg ville ikke overlevd lenge. Her forberedes det ingenting til dommedag, når den kommer er nok løpet kjørt for alle og da er det innmari dumt å ha kastet bort mye tid og penger på å forberede seg på noe ingen overlever. Jeg vil heller bruke penger på å ha det hyggelig den stunden jeg lever i stedet for å gå i angst for noe som ikke kommer eller som jeg ikke overlever. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #4 Del Skrevet 9. juli 2014 Jeg er ingen veldig hamstrer. Jeg har nok matvarer nok i form av tørrvarer og frysevarer i en 500 liters fryser til at vi ikke skal sulte den førstkommende måneden, to kanskje om vi rasjonerer (sett at strømmen ikke går). Men vi er tomme for dopapir før fredag og DET er krise det. Vi har alltids brød i fryseren, sammen med kjøtt, fisk, grønnsaker osv, og litt bakverk, og jeg har alltid et par dunker kjøpevann i huset etter at vannkilden i kommunen ble forunrenset for et par år tilbake. Så pleier alltid å ha nok ting og tang i huset til at vi klarer oss butikkstreik i 3-5 dager, strømbrudd eller vannbrudd, men ikke stort mer enn det.... Anonymous poster hash: 8215c...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #5 Del Skrevet 9. juli 2014 så fremt jeg hadde overlevd den første infeksjonstiden og vi går tilbake til et mer primitivt samfunn har jeg endel gode ferdigheter og egenskaper. Jeg er sterk og utholden rent fysisk, tidligere håndtverker og nå ingeniør så jeg kan bidra i stor grad med oppbygging av et nytt samfunn. i fryseren har jeg kjølelementer og saftis... Anonymous poster hash: 02f21...f37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoFuss Skrevet 9. juli 2014 #6 Del Skrevet 9. juli 2014 Fryser og kjøleskap, har dere egne strømaggregater (el) da? Vil ikke strømmen bli borte? Jeg er litt ny på dette doompreppergreiene?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #7 Del Skrevet 9. juli 2014 Godt å se at jeg ikke er alene. Jeg har nemlig et sterkt ønske om å få meg et lager med hermetikk og tørrvarer. (Har ikke plass her jeg bor nå, men skal snart flytte og da skal jeg ha et stort spiskammer.) Anonymous poster hash: 6c28f...7ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uhumskheter Skrevet 9. juli 2014 #8 Del Skrevet 9. juli 2014 jeg hadde dødd første dagen. Tror ikke jeg hadde giddet å gjøre noe forsøk på å overleve. Det hadde vært så fånyttes uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 9. juli 2014 #9 Del Skrevet 9. juli 2014 (endret) Jeg har aldri tenkt på dette scenariet som slutten på verden, men mer på hva som ville skje om all elektronikk brøt sammen (og følgelig da ville strømmen forsvinne, vannforsyningen bli borte osv). Spesielt dersom dette skjedde om vinteren når man har -5 eller mer. Hadde reist på hytten. Der har vi vann i brønnen, ved i massevis og fisk i sjøen. Men ser at det fort hadde blitt problemer med å ha et variert kosthold, fisk er sunt, men vet ikke om man kan satse på å leve av det over tid. Endret 9. juli 2014 av ekkoet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skywalker Skrevet 9. juli 2014 #10 Del Skrevet 9. juli 2014 Lært meg å ete zoombies. Da var jeg sikret mat i lang tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #11 Del Skrevet 9. juli 2014 Minner meg om en paranoid fyr jeg kjenner, som i det siste har skaffet seg en hel drøss med dingser som skal gjøre det mulig å dyrke "supermat" fort når denne dagen kommer. Det er også vannrensere, tørrmat, hermetikk og annet gjemt og lagret på forskjellige steder. Tror nesten at han kommer til å bli fornærma om han ikke får behov for noe av dette noen gang... Anonymous poster hash: 0de83...7db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #12 Del Skrevet 9. juli 2014 Selv har: - 5 boder full av boksmat og tørrfryst mat. Ulike arter med frø til å dyrke egen mat. - Bor i et området egnet til det. - Har sikret område med høye gjerder allerede, mulighet til å gjøre det strømførende med aggregat. Klar over at det ikke vil være en varig løsning siden det helt sikkert blir knapphet på bensin rimelig raskt men har lagret en del tusen liter bensin i tanker slik at jeg tror jeg kommer meg gjennom den første desperate fasen. Har regnet ut bensinforbruk til det formålet samt andre ting jeg trenger bensin til og skal greie meg opp mot et år så langt. - Kjøpt og testet solcelleanlegg som kan gi en del tusen watt. Også klar over at det er utfordrende å dekke alt av forbruk i boligen men det er mye man greier å kutte ned på i en overlevelsessituasjon. - Er i ferd med å bygge flere drivhus til dyrking som nevnt tidligere - Skaffet/laget utstyr til å distillere og lagre vann. - Sikret bolig med tanke på innbrudd og gjenger som med stor sannsynlighet vil forsøke å tilrane seg noe av mine ressurser. Ytterdører av kraftig legering og solide låser. Gitter av rustfritt stål som kan senkes ned foran vinduer, vurderer å montere det godt inn i selve installasjonen av vinduet for å gjøre det sterkere. - Ikke kommet så langt med forsvar av eiendommen ennå utover høyt gjerde men jobber med en plan og innkjøp av det jeg trenger til det. - Greit arsenal av jaktvåpen til jakt samt ammunisjon til flere år. - Planlegger boring av privat bomberom. - Har kjøpt inn A/B/C utstyr som gassmasker og blydrakt. - Gjort klar "getaway"bil i form av en solid og stor SUV der det ligger en del våpen, mat og vann klart og en del ekstra bensin hvis jeg skulle bil tvunget fra gården av gjenger som har overlevd den første katastrofen/angrepet/infeksjonen. Den har skuddsikre ruter som tåler noen skudd men er dessverre ikke armert mot rakettvåpen. Tenker på saken, men en del jobb og investeringer da oppheng/fjæring må forsterkes ganske kraftig som følge av økt vekt. - Ja, jeg er klar over at jeg ennå mangler litt på en langsiktig strategi, men jeg jobber med saken og samarbeider med noen andre for å lære oss å lage litt mer komplette samfunn. Men bygging av kompetanse tar tid, men jeg har hvertfall gjort en del for å greie meg gjennom den første tiden allerede. Anonymous poster hash: 6a0ea...ade 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timber Skrevet 9. juli 2014 #13 Del Skrevet 9. juli 2014 Åh. De folka der er herlige. Jeg lurer på av og til om de blir veldig skuffet dersom de havner på gamlehjem uten at noe av det de prepper for skjer. Da har de brukt store deler av livet til ingenting på en måte da, men på en annen side kan man jo sammenlikne det med en hobby. Det er like matnyttig å samle på frimerker eller se på serier, men i motsetning kan det jo hende de får bruk for tingene sine. Men dersom man bor i et område som er veldig utsatt for ekstremvind eksempel, så er det jo viktig med muligheten for å komme seg i sikkerhet, særlig siden mange hus ikke er bygget for å tåle ekstremvær (alle husker vel det ene huset som ble stående etter en av disse store stormene i USA...). Selv ligger jeg svært dårlig an. Skulle nok klart meg noen uker på den maten jeg har i hus, men ikke lang tid. Ikke har jeg bug out bag, ikke bug out bil (min vanlige bil får holde, selv om jeg tydeligvis burde hatt en gammel, amerikansk skolebuss), ikke egen vannkilde, og ikke bunkers heller.... Kan sikkert grave opp hagen min til å plante mat i, men jeg har ikke frø. Og ikke har jeg noen energikilde etter vedovnen ble kasta ut, men kan jo lage mat på stormkjøkkenet mitt i det minste. Eneste er at om vi blir invadert av uteomjordiske vesner, så står jeg først i køen med et skilt med "Welcome to Earth" på. Det er eneste jeg virkelig håper på at skal skje så lenge jeg er i live. Ellers er jeg ikke så bekymret over jordens undergang, og vet ikke helt om jeg har lyst til å overleve og kjempe for hver minste lille vanndråpe etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #14 Del Skrevet 9. juli 2014 Eneste er at om vi blir invadert av uteomjordiske vesner, så står jeg først i køen med et skilt med "Welcome to Earth" på. Det er eneste jeg virkelig håper på at skal skje så lenge jeg er i live. Ellers er jeg ikke så bekymret over jordens undergang, og vet ikke helt om jeg har lyst til å overleve og kjempe for hver minste lille vanndråpe etterpå. Ville nok vært forsiktig med hva jeg ønsket meg. Tipper at en invasjon av romvesener hadde vært kult i nøyaktig 10 sekunder fordi man får svaret på om det finnes noen andre der ute. Deretter er det nok lite festlig å være i konflikt med en sivilisasjon som har teknologien til å flytte et militærvesen til andre planeter. Anonymous poster hash: 6a0ea...ade 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 9. juli 2014 #15 Del Skrevet 9. juli 2014 Åh. De folka der er herlige. Jeg lurer på av og til om de blir veldig skuffet dersom de havner på gamlehjem uten at noe av det de prepper for skjer. Da har de brukt store deler av livet til ingenting på en måte da, men på en annen side kan man jo sammenlikne det med en hobby. Det er like matnyttig å samle på frimerker eller se på serier, men i motsetning kan det jo hende de får bruk for tingene sine. Men dersom man bor i et område som er veldig utsatt for ekstremvind eksempel, så er det jo viktig med muligheten for å komme seg i sikkerhet, særlig siden mange hus ikke er bygget for å tåle ekstremvær (alle husker vel det ene huset som ble stående etter en av disse store stormene i USA...). Selv ligger jeg svært dårlig an. Skulle nok klart meg noen uker på den maten jeg har i hus, men ikke lang tid. Ikke har jeg bug out bag, ikke bug out bil (min vanlige bil får holde, selv om jeg tydeligvis burde hatt en gammel, amerikansk skolebuss), ikke egen vannkilde, og ikke bunkers heller.... Kan sikkert grave opp hagen min til å plante mat i, men jeg har ikke frø. Og ikke har jeg noen energikilde etter vedovnen ble kasta ut, men kan jo lage mat på stormkjøkkenet mitt i det minste. Eneste er at om vi blir invadert av uteomjordiske vesner, så står jeg først i køen med et skilt med "Welcome to Earth" på. Det er eneste jeg virkelig håper på at skal skje så lenge jeg er i live. Ellers er jeg ikke så bekymret over jordens undergang, og vet ikke helt om jeg har lyst til å overleve og kjempe for hver minste lille vanndråpe etterpå. Jeg tror nok at preppere har en ganske nyttig hobby, og den kommer sikkert til nytte når de camper. Det fins en avart av preppere som jeg ikke liker så godt, og det er dem som samler masse våpen og anser at de skal overleve apokalypsen ved å drepe alle som vil ha stashet deres. De kommer garantert til å flippe over til å bli raidere selv, og drepe alle andre for å ta stashet deres. Dårlig karma. Så har du de som man bare må synes synd på, og som har brukt enorme summer til å fylle leiligheten sin med langtidsholdbar mat. De stryker med den første uka, og den som raner dem kommer til å være rimelig fornøyd med alle plastikkbøttene med frysetørka mat i mylar. Kun det beste er godt nok. Sjøl ligger jeg ikke så godt an. Jeg har en del utstyr, men ikke noe stort matlager. Skulle jeg skaffe meg noe for å preppe, så ville det være utstyr til vannrensing, og noen store dunker til å oppbevare drikkevann. Samt frysetørka mat. Jeg ville satset på å finne meg en avsides plass ved kysten, helst et sted med noen langgrunne strender der man kan sanke skjell og slikt. Fins det sauer i nærheten, så er det perfekt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 9. juli 2014 #16 Del Skrevet 9. juli 2014 Lært meg å ete zoombies. Da var jeg sikret mat i lang tid. Du kan`ke eta zombies, din stølling! De er giftige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 9. juli 2014 #17 Del Skrevet 9. juli 2014 Jeg ville ikke overlevd lenge. Her forberedes det ingenting til dommedag, når den kommer er nok løpet kjørt for alle og da er det innmari dumt å ha kastet bort mye tid og penger på å forberede seg på noe ingen overlever. Jeg vil heller bruke penger på å ha det hyggelig den stunden jeg lever i stedet for å gå i angst for noe som ikke kommer eller som jeg ikke overlever. Det er jo et åpent spørsmål om man egentlig VIL overleve apokalypsen. Det kommer til å bli ganske røft, og drittsekkfaktoren kommer til å stige ganske bratt. De som er villig til å drepe og rane for å klare seg selv, kommer garantert til å ha en fordel fremfor alle andre, som mest sannsynlig vil bli drept og ranet. Og etterpå kan man absolutt ikke stole på fremmede, for har de overlevd, er sjansene store for at de har gjort det på bekostning av noen. Ikke alle er som Rick Grimes. De vil nok for en stor del være mer av Guvernør-typen. Darksiders Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #18 Del Skrevet 9. juli 2014 Ved zombieapokalypse hadde jeg bare gått rett ut, prøvd å si at "Se her, jeg er på deres lag, derfor har jeg ikke noe lager" og sett om det funket. Litt avhengig av zombietypen. Gir meg bedre sjanser enn å sitte og spise tørrfôr i noen måneder før man stryker med. Enten ryker jeg med en gang, eller så er jeg heldig og sniker meg umerkelig over til den andre siden. Anonymous poster hash: d1849...bd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chanchan Skrevet 9. juli 2014 #19 Del Skrevet 9. juli 2014 Jeg er for ung til å ha rukket å forberede meg ordentlig til en eventuell dommedag... Men som etablert kommer jeg nok til å være hun gærne med et kott fullt av hermetikk, tørrmat og vannrensere Har ingen skills jeg kan overleve på, annet enn at jeg sikkert kunne blitt kannibal hvis det var totalkrise og at om det er lite å velge mellom er jeg ikke kresen. I tillegg har jeg lagra litt ekstra på magen som sikkert bærer meg en stund. Utelukkende med tanke på dommedag, selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #20 Del Skrevet 9. juli 2014 Jeg er for ung til å ha rukket å forberede meg ordentlig til en eventuell dommedag... Men som etablert kommer jeg nok til å være hun gærne med et kott fullt av hermetikk, tørrmat og vannrensere Har ingen skills jeg kan overleve på, annet enn at jeg sikkert kunne blitt kannibal hvis det var totalkrise og at om det er lite å velge mellom er jeg ikke kresen. I tillegg har jeg lagra litt ekstra på magen som sikkert bærer meg en stund. Utelukkende med tanke på dommedag, selvfølgelig. Hehe, argumentet om lageret på magen tror jeg at jeg må stjele ;-)Anonymous poster hash: 62b22...c7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå