Gjest ung mor Skrevet 24. juni 2004 #1 Skrevet 24. juni 2004 lurer på hva jeg bør gjøre. jeg har vært en super ego drittsekk mot kjærsten min tidlig i forholdet vårt.(et par år siden) jeg var utro - og jeg flørtet litt med andre.. han har valgt å fortsette som han sier, fordi han er "glad i meg".. men den "glad i" går veldig mye på å kunne slenge all mulig dritt til meg, og det må jeg finne meg i. Kun fordi at for noen år siden så var jeg utro.... ? joda jeg virker sikkert som drittsekk og alt.. men det er ikke like enkelt når jeg ikke kan uttale meg om andre menn engang (han spør og graver enormt! før jeg sier noe) og sier jeg noe.. Ja, da er helvete bryte løs.. jeg har foreslått par rådgivning etc men han vil ikke.. jeg orker snart ikke mere av dette.. men sier jeg det eller at han må skjerpe seg, kommer han med at: "ja, det var det jeg har vist hele tiden. gå ut å pul rundt du! jeg har aldri vært bra nok" etc etc... så som dere ser så er situasjonen ganske twisted.. Hjelp? !!??
Gjest Frigg Skrevet 24. juni 2004 #2 Skrevet 24. juni 2004 Hva vil du vi skal si? Det virker som om du allerede vet hva du må gjøre. Gå fra han. Om ikke for evig og alltid, men kanskje for en liten stund? Han er tydeligvis såret over det som har skjedd, men det gir han ikke rett til å slenge det i ansiktet ditt hvis du skulle være nødt til å kritisere han for et eller annet. Det at han tar det opp kan tyde på at han ikke helt har kommet over det enda, kanskje en ordentlig prat om det kan hjelpe? Som sagt, virker som han har mye innestengt sinne.
Gjest ikke innl *Fiona* Skrevet 24. juni 2004 #3 Skrevet 24. juni 2004 Klassisk tilfelle - tillit brutt, kommer ikke over det. Eneste måten man kan forsette et forhold etter utroskap er at den som er blitt bedratt innerst inne FAKTISK tilgir, og at begge går videre med samme mål; å være sammen og å stole på hverandre. Ofte går ikke det, selv om man ønsker det, fordi tillit er viktig. La ham gå. Han klarer åpenbart ikke å legge det bak seg, og da er ikke dette noen vits i. Har han sagt han vil videre med deg, får han gjøre det mulig for deg å gå videre med ham - når HAN har tatt avgjørelsen om å "beholde" deg, sier han fra seg retten til å straffe deg i all evighet etterpå. MOVE ON, begge to!
Gjest Frigg Skrevet 24. juni 2004 #4 Skrevet 24. juni 2004 Eneste måten man kan forsette et forhold etter utroskap er at den som er blitt bedratt innerst inne FAKTISK tilgir' date=' og at begge går videre med samme mål; å være sammen og å stole på hverandre.[/quote'] Så sant, så sant, så sant.
Gjest Anki Skrevet 24. juni 2004 #5 Skrevet 24. juni 2004 Noe av det viktigste når den ene har vært utro i et forhold er nettopp det at den andre parten ikke kan bruke dette som noe man skal stå til rette for resten av livet. Du gjorde noe dumt, har unnskyldt deg, forbedret deg og "gjort opp" for den feilen. Hvis han ønsker å fortsette et samliv med deg må han slutte å bruke det mot deg. Det virker som om han fortsatt er veldig bitter over dette, og hvis han etter så lang tid ikke stoler på deg så tviler jeg på at det er noe som vil bedre seg. Du får sette et ultimatum: Han må bli med på rådgivning, eller så går du fra han. For dette er jo ikke et sunt forhold å bli i.
Gjest erfaring Skrevet 24. juni 2004 #6 Skrevet 24. juni 2004 Dette er en type mann som i en gitt situasjon lett kan bli voldelig. Kom deg vekk.
vivi Skrevet 24. juni 2004 #7 Skrevet 24. juni 2004 Må si meg enig i det de andre har sagt: Bryt ut. Har faktisk levd med akkurat det samme i over 20 år! Var utro 2 år etter at vi giftet oss, og mannen lovet høyt og hellig at det aldri skulle nevnes igjen da vi bestemte oss for å prøve igjen. Men i alle år senere har det ligget som en ulmende glo under. Og hentydninger hele tiden, spesielt når han har drukket. Hvorfor jeg har fortsatt samlivet,anbefaler jo deg å gå, er for langt til å utdype her. Men han viser akkurat samme fakter som min mann. Etterhvert blir du utslitt mentalt av å kontrollere hva du sier. Ord man vil si må sensureres i hodet før de kommer ut. Til og med hvor man kikker rundt seg, på byen f.eks. kan måtte forsvares. Lykke til i valget ditt
valentino Skrevet 24. juni 2004 #8 Skrevet 24. juni 2004 Etterhvert blir du utslitt mentalt av å kontrollere hva du sier. Ord man vil si må sensureres i hodet før de kommer ut. Det er klart, men det er ikke til å komme fra at mannen også blir utslitt av å ikke kunne stole på sin kvinne. Faktum er at det var kvinnen som i disse to tilfellene startet det hele ved å være utro.
Gjest ung mor Skrevet 25. juni 2004 #9 Skrevet 25. juni 2004 men når du sier det på den måten, høres det jo ut som om den andre er offeret og bør straffe partneren sin!?! Bør ikke den som velger å fortsette faktisk være så "voksen" at en klarer å bestemme over livet sitt?! eller mener du at den andre fortjener et evig liv i helvete pga en ting den andre egentlig skulle ha tilgitt?? Nei etter alle svar, vurderer jeg sterkt å ta med meg barn og gi blanke io hele dritt gubben! selv om jeg gjorde en feil for over 2 år siden fortjener jeg ikke å bli behandlet som dritt resten av livet mitt! Faktisk tror jeg "bygde" folket tom. er vennligere! Der kan man også drite p draget, men tom. de som kanskje ikke har så mye å snakke om kan tilgi.. Han klarer ikke tilgi, men sier han gjerne vil fortsette.. Jeg tror han vil det KUN fordi han da kan ha noen å herse med og spre kvalm over... takk for svar
valentino Skrevet 25. juni 2004 #10 Skrevet 25. juni 2004 men når du sier det på den måten' date=' høres det jo ut som om den andre er offeret og bør straffe partneren sin!?![/quote'] Det er klart at "den andre" er offeret, men det blir ikke rikitg at offeret skal rippe opp i dette til stadighet. Klarer man ikke legge dette bak seg får man heller unnlate å se hverandre mer. Jeg skjønner ikke at folk som er utro åpenbart ikke er i stand til å forstå at partneren blir utsatt for et lite helvete. At den som er utro må lide litt er bare rett og rimelig. Vedkommende har tross alt påført en uskyldig tredjepart store følelsesmessige smerter.
Dragoline Skrevet 25. juni 2004 #11 Skrevet 25. juni 2004 Du har antagelivis såret han veeeeldig dypt. 2 år er tross alt ikke så lenge. La han få snakke om det så lenge han trenger. Ikke fyr deg opp, da lager du bare mistanker. Hadde ikke gått over på meg heller så lett. Husk det er han som er blitt såret. Tillitten må bygges opp igjen. Hvorfor trenger du å komentere andre mannfolk til han da???? Mye står på deg. Er du sikker på at du glad nok i han da? Du har jo vært utro i utgangspunktet. Kansje det er han som fortjener noe bedre. Beklager, men det er mitt syn.
Gjest ung mor Skrevet 25. juni 2004 #12 Skrevet 25. juni 2004 sier ikke at jeg ikke forstår at det er j.. ille gjort mot partneren, bare det at jeg ikke synes noe om slik straffing som pågår i flere år etterpå. OK! når det er månedene etter noe slikt, men ikke ok når det fortsetter på denne måten. enda værre når den som er offeret faktisk synes det er helt greit å være drittsekk så lenge etter på, men ikke vil bryte ut pga at den tross alt er "glad i deg"! hadde den vært glad i deg ville den vært interessert i å fortsette som mål å få forholdet bedre - ikke fortsette for å være en drittsekk tilbake... mener og tror nå jeg da..
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2004 #13 Skrevet 26. juni 2004 Jeg er har vært i samme situasjon som kjæresten din. Synes kanskje det var litt ekstremt det han sier til deg, men nå vet jeg å ikke hvor jævelig du var. Som ofte så svekkes kommunikasjonen etter en slik hendelse, og aller viktigste i slike situasjon er å forstå hverandre. Det er ikke bare han som sliter med å takle situasjonen, det gjør du også. Personligheten til ”offeret” forandrer seg uten at man merker det selv, og det tar tid før man for kontroll over det.(som nevnt ovenfor to år er ingenting for en slik tillits brud.) Når det er over skjønner han nok hvor mye dritt han har slengt til deg ufortjent. Det virker som du vil glemme hvor dårlig person du var, en slik situasjon er ikke noe man skal glemme eller skjule og aldri nevne, men å leve med det. Han har nok tilgitt deg, men sliter nok med å vite om du angrer eller ikke? Derfor, hver gang du kjefter mot han igjen så gjør du han mer usikker. Hvis du virkelig vil at han skal komme over det. Så må du når han tar opp team, vise anger og unnskylde det du gjorde og si at du var en dritt den gangen. Så ikke krev av kjæresten din at han skal prøve å glemme det du gjorde, men han må leve med det og elske deg for den du er og det du har gjort. Det kan han ikke gjøre hvis han ikke forstår deg. Det aller viktigste er at han sier det du har gjort til noen utenfor forholdet. Slik at det ikke er noe som er skult lenger. Hvis han ikke vil snakke med noe om det, så greier han nok ikke å komme over det på en meget lang stund. Ta er det nok best å gjøre det slutt eller pause, slik at han for tenkt over hva han har mistet. Så kan dere kanskje bli sammen igjen hvis han vil, selvfølgelig hvis du holder på med en annen i mellom tiden, vel…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå