Gå til innhold

Kringsjå skole?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen erfaring fra Kringsjå skole? Er dette en skole å anbefale? Er det mye press på klær/utseende osv?

Vurderer å kjøpe leilighet i denne skolekretsen, men er litt usikker. Aldri hørt noe om denne skolen.

Anonymous poster hash: 5e7a3...58c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken Kringsjå skole er det du mener, da? Litt vanskelig å svare hvis du ikke presiserer det.

Anonymous poster hash: 92928...884

AnonymBruker
Skrevet

Åja, i Oslo nord. Visste ikke det var flere;)

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Er iallefall en i Kristiansand og en i Lillehammer i tillegg. Jeg har gått på den i Lillehammer, var kjempebra! ;) Anonymous poster hash: 600f0...52e

AnonymBruker
Skrevet

Kringsjå er et ganske fint område. Ikke veldig vestkantpreget (uten at jeg personlig synes det er noe negativt om skoler er det), men trygt og rolig. Hele området fra St. Hanshaugen helt opp til Sognsvann er stort sett bare trivelige steder. Heller vest enn øst, men ikke "den typen vestkant".

Men en ting. Merk at det er enorme studentboliger ved Kringsjå T-banestasjon, så uten at jeg vet akkurat hvor grensene får skolekretsen går kan det godt være at mye av klassen utgjøres av barn av studenter. Je tror det er 300 studentboliger der. Det er også veldig mange utenlandske studenter plassert i disse studenthusene, jeg tror det er over halvparten. Akkurat de har jo sjeldnere barn enn de norske, men noen er det jo også i forbindelse med skolen.

Det er bare et tips. Kringsjå er fint, områdene ned mot Tåsen er kjempefine og det er i seg selv et bra sted å vokse opp. Men vær obs på at området rundt T-banestasjonen i stor grad er et studentboligfelt, hvis du ikke visste det.

Anonymous poster hash: e6b2c...837
AnonymBruker
Skrevet

Men en ting. Merk at det er enorme studentboliger ved Kringsjå T-banestasjon, så uten at jeg vet akkurat hvor grensene får skolekretsen går kan det godt være at mye av klassen utgjøres av barn av studenter.

Grensene for skolekretsen skulle det naturligvis stå. Jeg ble litt uvel selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At det er noen studenters barn der ser jeg bare på som positivt. Jeg håper det er litt mangfold der. Jeg vil helst ikke at barnet skal gå på en homogen "vestkantskole".

Noen som selv har barn på skolen?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

At det er noen studenters barn der ser jeg bare på som positivt. Jeg håper det er litt mangfold der. Jeg vil helst ikke at barnet skal gå på en homogen "vestkantskole".

Noen som selv har barn på skolen?

Ts

Neida, jeg bare tenker det er greit å nevne det, siden det er noe man ikke nødvendigvis vet og som bryter litt med området ellers. Ingenting vondt i det, bare ment som en opplysning.

AnonymBruker
Skrevet

tror det er 300 studentboliger der. Det er også veldig mange utenlandske studenter plassert i disse studenthusene, jeg tror det er over halvparten. Akkurat de har jo sjeldnere barn enn de norske, men noen er det jo også i forbindelse med skolen.

Men nå er det ikke sånn at alle disse 300 er familieleiligheter. Jeg bor i en av studentleilighetene med sønnen min og kjenner flere som har barn på Kringsjå skole. Har aldri hørt noe negativt om den og den har veldig fine uteområder og bygninger.

Anonymous poster hash: 69110...636

AnonymBruker
Skrevet

Men nå er det ikke sånn at alle disse 300 er familieleiligheter. Jeg bor i en av studentleilighetene med sønnen min og kjenner flere som har barn på Kringsjå skole. Har aldri hørt noe negativt om den og den har veldig fine uteområder og bygninger.

Anonymous poster hash: 69110...636

Det ble en null for lite der, det skulle stå 3000.

Nei, for all del, de fleste i disse studentboligene har ikke barn på den lokale skolen, og det er ikke noe som helst galt i de som har det. Men når TS sier hun ikke engang har hørt om skolen før, og lurer på hva slags miljø det er i denne skolekretsen, er det jo en grei opplysning å gi henne. Ingen som har hakket på folk i studentboliger, akkurat, jeg bor i en studentbolig i Oslo selv. Hun spør jo om demografi og får svar om demografi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...