-Jiinxs- Skrevet 9. juli 2014 #1 Skrevet 9. juli 2014 (endret) Har Google og lest litt på tollvesenet sin side. Men vil bare forsikre meg at jeg har forstått det riktig. Jeg skal kun ha et kort opphold i Sverige så da kan jeg kun handle for 3000 når det kommer til alkohol og mat(kjøtt)? Kan jeg ta med meg 2 eller 6 flasker vin og må kjøttet jeg kjøpe ikke veie mer enn 10 kg? Det er hvertfall de tingene jeg har planer om å kjøpe. De 3000 er det maks uansett hva som helst jeg kjøper eller er det kun de varene som det er toll på? Endret 9. juli 2014 av -Leon-
ekkoet Skrevet 9. juli 2014 #2 Skrevet 9. juli 2014 Dagstur - da er det 3 000 som gjelder ja. 3 000 gjelder alt, som det står, inkludert kvotevarene (for deg, vin og kjøtt): Mindre enn ett døgn Er utenlandsoppholdet kortere, kan du én gang i løpet av 24 timer ta med deg varer for 3 000 kroner toll- og avgiftsfritt. Denne verdigrensen er den totale summen på varene du har handlet, inkludert kvotevarene. For kvoten er skilles det ikke på hvor lenge du har vært ute. Kjøper du bare vin (ikke tobakk eller sprit) er dette 4.5 liter vin (6 vanlige flasker) + 2 liter øl. 10 kg kjøtt er riktig. 3000 er maks uansett, med mindre du snakker om de få varegruppene som er unntatt, slik som bøker (slik jeg har forstått). De fleste andre varer er mva-pliktig.
-Jiinxs- Skrevet 9. juli 2014 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2014 Jeg har vært å handlet nå. Bøe ca 2200 men jeg ser jo må at jeg skulle handlet mer vin, kjøpte kun 2 flasker. Men men. Takk for hjelpen.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #4 Skrevet 9. juli 2014 Toll kvoten! Jeg toller kvoten, jeg tolte kvoten, jeg har tolt kvoten (eller har tålt kvoten, kanskje?). Anonymous poster hash: c933b...d00
-Jiinxs- Skrevet 9. juli 2014 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2014 (endret) Jeg skrev det på mobilen og hadde dårlig tid. Jeg er også elendig på å skrive grammatisk korrekt. Endret 9. juli 2014 av -Leon-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå