AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #1 Skrevet 9. juli 2014 Fra 1 til 10, hvor turn-off er det om en person du skriver med har skikkelig rævva grammatikk(eller språk generelt)? Eksempel: Deg: Hva skal du i dag da? H*n: hehe nei er ik helt sikker kansje jeg å noen venner stikker på bursdags fest og skjekker ut der,, en duda? hehe ;) Anonymous poster hash: 3d7de...6c8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #2 Skrevet 9. juli 2014 På SMS er jeg ikke kresen på gramatikk og forventer veldig lite. Alt mer enn et enkelt "OK" er greit for meg. Har også forståelse for at folk kan ha dysleksi. Blir muligens litt irritert, men ikke noe mer. Anonymous poster hash: 7ceb2...0a8 1
Fiolinisten Skrevet 9. juli 2014 #3 Skrevet 9. juli 2014 Spørs veldig. Om det er tydelig at personen ikke bryr seg om det, da er det skikkelig turn-off. Men alle kan ha grammatikk feil og kanskje ikke vet hvordan de skriver alt. Det er da helt greit,
dillyduzit Skrevet 9. juli 2014 #4 Skrevet 9. juli 2014 Jeg vet at jeg ikke er den beste på grammatikk selv, men jeg får seriøst kramper når noen skriver "ik" istedet for ikke etc. Nesten så jeg blokkerer personen fra facebook så jeg slipper lide meg igjennom en samtale som blir beskrevet i HI.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #5 Skrevet 9. juli 2014 For meg er det en major turn off. Har aldri vært sammen med noen som ikke kan skrive, men har flørtet med en del av dem. Hver gang viser det seg at dårlig grammatikk henger sammen med litt enklere verdier, gjerne FrP-stemmere eller at de rett og slett er dumme. En påstod for eksempel at 22. juli, tyfonen i Filippinene var befolkningskontroll. Samme fyren hadde for stygge meninger om innvandrere og satt og skrev ufordragelige innlegg på VGs artikler. Selvsagt med helt elendig grammatikk. Så ja, uten unntak, de jeg har vært på 'datern' med som har dårlig grammatikk har altså vist seg som noen idioter. Enkle idioter. Sier ikke at all dårlig grammatikk betyr dette, flere venner av meg har dysleksi og skriver vanvittig dårlig, men heldigvis har de gode verdier og holdninger. Anonymous poster hash: f1c07...e89 4
Rights Skrevet 9. juli 2014 #6 Skrevet 9. juli 2014 (endret) Dårlig grammatikk er en ting, men om man i tillegg ikke evner å uttrykke seg, så mister jeg interessen veldig fort. Endret 9. juli 2014 av Rights
Gjest Tassen10 Skrevet 9. juli 2014 #7 Skrevet 9. juli 2014 Min forrige date var utrolige dårlig til å formulere seg skriftlig. Jeg måtte virkelig konsentrere meg for å forstå sammenhengen i det hun skrev (traff henne på tinder), og jeg vurderte å droppe henne pga dette. Men så snakket vi på tlf og da fikk jeg ett HELT annet inntrykk av henne. Hun brukte masse fremmedord, og virket lynskskarp på alle måter.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #9 Skrevet 9. juli 2014 Det har faktisk en hel del å si om en dame kan skrive sikkelig eller ikke, og jeg forstår godt om damer har tilsvarende syn på hvordan vi gutta skriver. Det gjelder jo ikke bare eventuelle partnere, men siden du snakker om "turn-off". Jeg har aldri forstått folk som sier at de "ikke gidder/orker" å skrive ordentlig, for eksempel, det er noe av det dummeste jeg hører. Hvis man føler det er slitsomt å skrive hele ord eller bruke punktum, da har man så lite til felles med meg at det neppe har noe for seg. Måten man skriver på kan faktisk si en del om folk. Dyslektikere, derimot, er en annen sak, da sier skrivemåten svært lite om både intelligens og hva man gidder. Men det arter seg som regel annerledes enn de som bare skriver dårlig, så det blir en helt annen problemstilling. Anonymous poster hash: 3c8ba...632 5
mara2012 Skrevet 10. juli 2014 #10 Skrevet 10. juli 2014 Haha, det er nesten deal-breaker for meg, jeg synes det er så forferdelig turn-off, helt seriøst. Greit om folk skriver på dialekt eller forkorter ett og annet ord innimellom, men å bevisst skrive som en fjortis eller tydelig være dyslektiker, er ting jeg sliter hardt med å godta..
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #11 Skrevet 10. juli 2014 Dårlig grammatikk er et ekstremt stort turn off. Skriver du dårlig får man også inntrykket av personen er mindre intelligent, selv om det kanskje ikke stemmer. Folk som bruker *, som f.eks *kos*, er også et massivt turn off. Anonymous poster hash: 942fa...8b3
Gjest Eurodice Skrevet 10. juli 2014 #12 Skrevet 10. juli 2014 Det har faktisk en hel del å si om en dame kan skrive sikkelig eller ikke, og jeg forstår godt om damer har tilsvarende syn på hvordan vi gutta skriver. Det gjelder jo ikke bare eventuelle partnere, men siden du snakker om "turn-off". Jeg har aldri forstått folk som sier at de "ikke gidder/orker" å skrive ordentlig, for eksempel, det er noe av det dummeste jeg hører. Hvis man føler det er slitsomt å skrive hele ord eller bruke punktum, da har man så lite til felles med meg at det neppe har noe for seg. Måten man skriver på kan faktisk si en del om folk. Dyslektikere, derimot, er en annen sak, da sier skrivemåten svært lite om både intelligens og hva man gidder. Men det arter seg som regel annerledes enn de som bare skriver dårlig, så det blir en helt annen problemstilling. Anonymous poster hash: 3c8ba...632 Bra innlegg . (Det heter "skikkelig")
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #13 Skrevet 10. juli 2014 Bra innlegg . (Det heter "skikkelig") Heldigvis klar over det. Rent uhell Anonymous poster hash: 3c8ba...632
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #14 Skrevet 10. juli 2014 Det tenker jeg er absolutt helt greit, her vi sitter i en stressende hverdag og knoter på små smarttelefoner... Jeg regner jo med at personen f. Eks. Vet at ikke skrives med to k'er, og at dette er en ren glipp eller litt latskap... Det er værre om du møter noen som ikke er flinke til å snakke for seg...Anonymous poster hash: d3293...f24
Gjest supernova_87 Skrevet 10. juli 2014 #15 Skrevet 10. juli 2014 (endret) Jeg vet at det er skikkelig fordomsfullt å ha dette som turn-off! Men jeg kan ikke akkurat kontrollere det heller! Jeg mener, folk som formulerer seg merkelig: helt ok; folk som har en og annen skrivefeil: helt ok; folk som deler det de skriver opp i altfor mange setninger: helt ok; folk som ikke kan bruken av kolon og semikolon: helt ok; folk som sliter med vanskelige ord som interessant og sjiraff og garasje: helt ok; men folk som skriver helt rævva, som eksempelet ditt: TURN-OFF. Jeg har nok noen grammatiske problem selv (som bruken av semikolon og kolon over, aner ikke om det er riktig?), og kan jo ikke alle ord, men å bruke komma i stedet for punktum i ... ? Liksom, hva er det for noe!? Har venner som har dysleksi, og de skriver aldri som eksempelet ... tror det handler om at folk ikke gidder egentlig? Endret 10. juli 2014 av Raindrops
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #16 Skrevet 10. juli 2014 Min pet peeve: mennesker som tror grammatikk og stavemåte har noe med hverandre å gjøre. Grammatikken i alle eksemplene er god, det er rettskrivingen det skorter på. Manglende forståelse for grunnleggende språklige sannheter er vel så stor turn-off som manglende rettskriving! Anonymous poster hash: 425c4...08f
Gjest supernova_87 Skrevet 10. juli 2014 #17 Skrevet 10. juli 2014 Min pet peeve: mennesker som tror grammatikk og stavemåte har noe med hverandre å gjøre. Grammatikken i alle eksemplene er god, det er rettskrivingen det skorter på. Manglende forståelse for grunnleggende språklige sannheter er vel så stor turn-off som manglende rettskriving! Anonymous poster hash: 425c4...08f Jeg tror jeg skjønte hva du mente! Men mener du virkelig at grammatikken i eksempelet til TS er god?
Gjest New_Girl Skrevet 10. juli 2014 #18 Skrevet 10. juli 2014 Hvis jeg for eksempel drev med nettdating og dårlig rettskriving var det første som møtte meg hadde det nok vært litt turn-off ja. Men hadde jeg møtte en fyr jeg likte godt og så viste det seg senere at han var dårlig på å skrive så hadde jeg ikke brydd meg så mye. Da er det verre med de som absolutt skal rette på folk hele tiden. DET er turn-off det. 1
Gjest Leo Nardo Skrevet 10. juli 2014 #19 Skrevet 10. juli 2014 Jeg synes det er plagsomt. Respektløst når folk tiltaler andre uten å bruke stor forbokstav i navnet deres. Når det gjelder språk er det en ting som plager meg og det er folk som bruker flere utropstegn eller spørsmålstegn og ikke nøyer seg med ett. Om de i det minste bruker tre og det er en spesiell begivenhet er det greit, ettersom tre har en viss symmetri. Det samme gjelder misbruk av punktum når en setning renner ut i ingenting. Man skal bruke tre punktum. Ikke to, ikke fire og ikke åtte.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #20 Skrevet 11. juli 2014 Jeg håper ikke noen av dere som har skrevet her lurer på hvorfor dere er single enda? Anonymous poster hash: 60b6f...586 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå