Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det trygt å bruke neglelakk i svangersakpet?

Er jo ganske sterk lukt av den...

-og har det noe som helst å si når jeg bare er 4 uker på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du lidt morsomt spørgsmål, men ja det er helt trygt at bruge neglelak i graviditeten, sammen med alt anden kosmetik, selvom der er sterk lugt af det, brug af indstant negle er også helt ufarligt i graviditeten, så det er bare at file de negle og farve dem.

Skrevet

Jeg leste et sted dog at man skulle la være å bruke farget neglelakk ved fødsel. Det var visst noe med at de kunne se på fargen på huden under neglene om det var noe farlig på fære...

Skrevet

det er helt rigtig, det samme gælder når man skal i nakose, da har anastilægen brug for at kunne se ens negle for at kontrolere at alt er i orden.

Gjest Sykepleierstudent
Skrevet

Det er nok ingen fare forbundet med å bruke neglelakk under graviditet, jeg har aldri hørt om annet. Det du imidlertid må være forsiktig med er hudkremer med mye coffein-innhold. de kan trekke inn i huden, og i blodet og for mye coffein kan være skadelig for barnet. grunnen til at du helst ikke skal bruke neglelakk under fødsel/narkose er fordi helsepersonell ønsker å se om du har for lite oksygen i blodet, det viser seg nemlig ved at huden blir blå på lepper, øreflipper og under negler. Så jeg er ganske sikker på at du kan ta det med ro angående neglelakk i svangerskapet, det lukter jo bare når du tar det på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...