AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #1 Skrevet 8. juli 2014 Hei! Det har seg slik at jeg har klart å gå ned 20 kg på under litt av et år - med hyppig trening og bedre kosthold. I slutten av mai i år trappet jeg opp treningen til 5 ganger i uken med både kondisjon og styrketrening samt har jeg godt over til enda strengere kosthold og holder meg til rundt 1300 kcal til dagen. I mai var jeg på 90 kg - og det er jeg enda. Det virker som om vekta mi står helt bomstille da jeg nådde 90 kg i mai. Aner ikke hva som har skjedd, eller hvorfor den ikke rikker seg. Den kan svinge +/-1 kg per uke, men havner alltid tilbake på 90 på slutten av uken. Lurer på om noen vet om årsaker til dette? Hvordan kan dette eventuelt forandres eller må jeg bare smøre meg med tålmodighet? Har aldri opplevd at vekta mi har stått så lenge på et tall… må innrømme at det sliter veldig på motivasjonen. Alle råd og eventuelle forklaringer settes stor pris på! Anonymous poster hash: c2027...a29
Gjest Runforit Skrevet 9. juli 2014 #2 Skrevet 9. juli 2014 Jeg tror du spiser for lite. 1300 kcal er alt for lite mat for en voksen kvinne. Spesielt kår du trener i tillegg(spiser du mer de dagene du trener? Om ikke så spiser du faktisk ikke mer enn en anorektiker) Om målet er en slankere, fit og frisk kropp så jobber du imot deg selv med å gi kroppen så lite næring. Kroppen din er lettere og har mindre fettreserver nå så nå starter den å gå løs på muskelmassen din for å spare på fettet. Kroppen senker også forbrenningen når matinntaket blir for lavt. 1
Inwe Skrevet 9. juli 2014 #3 Skrevet 9. juli 2014 Enig med runforit her, øk kaloriene. Men om du har spist sånn lenge er det viktig å øke gradvis. 50 kcal i uka er fint. Du kan også regne med å gå litt opp igjen når du gjør dette, men i det lange løp lønner det seg for en videre vektnedgang. Og ikke minst for å holde seg der når du er i mål
Gjest Eurodice Skrevet 9. juli 2014 #4 Skrevet 9. juli 2014 Jeg tror du spiser for lite. 1300 kcal er alt for lite mat for en voksen kvinne. Spesielt kår du trener i tillegg(spiser du mer de dagene du trener? Om ikke så spiser du faktisk ikke mer enn en anorektiker) Om målet er en slankere, fit og frisk kropp så jobber du imot deg selv med å gi kroppen så lite næring. Kroppen din er lettere og har mindre fettreserver nå så nå starter den å gå løs på muskelmassen din for å spare på fettet. Kroppen senker også forbrenningen når matinntaket blir for lavt. Hvorfor går du utifra at TS er en kvinne?
Gjest Runforit Skrevet 9. juli 2014 #5 Skrevet 9. juli 2014 Hvorfor går du utifra at TS er en kvinne? Lite for et voksent menneske.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #6 Skrevet 9. juli 2014 1) er du sikker på at du får i deg bare 1300 kcal om dagen? Vet ikke høden og kjønnet ditt, men normalt skulle man gå ned i vekt med det kaloriinntaket når man veier 90kg. Anonymous poster hash: 8b491...4fe
Niinni Skrevet 9. juli 2014 #7 Skrevet 9. juli 2014 1) er du sikker på at du får i deg bare 1300 kcal om dagen? Vet ikke høden og kjønnet ditt, men normalt skulle man gå ned i vekt med det kaloriinntaket når man veier 90kg. Anonymous poster hash: 8b491...4fe Tusen takk for svar og hjelp! Ja, jeg går som regel heller under 1300 kcal hvis jeg ikke holder meg til akkurat det målet. Og jeg er en kvinne på 25 år og har høyde 177 cm. Jeg vet jeg holder meg til det kaloriinntaket da jeg veier alt jeg spiser samt fører det i en matlogg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå